مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان:

نمایشگاه ملی «همسفر تا بهشت» با محوریت گیلان برپا می شود

پاکاری از برپایی نمایشگاه ملی «همسفر تا بهشت» در تهران با محوریت نمایش آثار شهدای گیلان خبرداد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا «عبدالله پاکاری» امروز(یک‌شنبه، ۲۲ تیر) در سومین جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سالن الغدیر استانداری گیلان با اشاره به شرایط خاص کشور بر اثر شیوع کرونا ویروس که منجر به لغو تجمع‌ها و برنامه‌های فرهنگی شده است گفت: این شرایط موجب شده تا یادواره‌های شهدا که محور فعالیت‌های حوزه فرهنگ ایثار و شهادت است به‌صورت تلویزیونی و با بهره‌گیری از فضای مجازی برگزار شود که مورد استقبال استان‌های دیگر نیز قرار گرفته است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان در ادامه از برگزاری نمایشگاه ملی «همسفر تا بهشت» به مناسبت سالروز ازدواج حضرت فاطمه زهرا(س) و امام علی(ع) در تهران با محوریت استان گیلان خبر داد و اظهارداشت: در این نمایشگاه آثاری از شهدای گیلان با موضوع ازدواج آسان به نمایش در می‌آید.

وی ادامه داد: این نمایشگاه ۳۱ تیر با حضور رییس بنیاد شهید کشور در تهران افتتاح می‌شود.

پاکاری در ادامه بر بازسازی برخی تابلوها و یادمان‌های شهدا در استان تاکید کرد و بیان داشت: بازسازی این ۶۰۰ تابلو نیازمند اعتبار ۶ میلیارد تومانی است که برخی از آنها با مشارکت شهرداری‌ها انجام شده است.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی سرداران و رزمندگان گیلانی به نسل جوان خواستار تولید اثر سینمایی و یا تلویزیونی با محوریت شهید انصاری به‌عنوان نخستین و تنها استاندار شهید کشور و شهید نورانی معاون عمرانی‌اش شد.

پاکاری در پایان به برخی برنامه‌های پیش‌بینی شده این سازمان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: برگزاری یادواره شهدای منا، سالروز ورود آزادگان به میهن و برگزاری دومین کنگره شهید میرزاکوچک جنگی در سال ۱۴۰۰ از جمله برنامه‌های تعیین شده است.

Share