فرماندار لنگرود خبر داد

۶۰ درصد اراضی شالیزاری شهرستان لنگرود تجهیز و نوسازی شدند

فرماندار لنگرود گفت: از ۹۱۰۰ هکتار از اراضی شهرستان در حدود ۸۰ درصد از شالیزارهای شخم اولیه انجام شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرماندار شهرستان لنگرود پیش از ظهر امروز پنج شنبه، ۱۴ فروردین از طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری روستای نالکیاشهر بازدید کرد.

سیروس شفقی در حاشیه این بازدید ضمن آرزوی سال خوب زراعی برای کشاورزان گفت: از ۹ هزار ۱۰۰ هکتار اراضی شالیزاری در شهرستان تاکنون شخم اولیه ۸۰ درصد اراضی شالیزاری انجام شد.

فرماندار لنگرود با اشاره به میزان خزانه گیری بالغ بر ۱۸ درصد اراضی کشاورزی، افزود: میزان بالای خزانه گیری اراضی کشاورزی شهرستان لنگرود از میانگین استانی نشان دهنده استفاده بهینه از منابع آبی موجود است.

وی از تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری ۵ هزار و ۱۸۰ هکتار در شهرستان خبر داد و تصریح کرد: امسال ۱۸۰ هکتار از اراضی شالیزاری با اعتبار ملی دو میلیارد تومان تجهیز و نوسازی شدند که آمارها نشان می دهد که تاکنون۶۰ درصد اراضی شالیزاری شهرستان تجهیز و نوسازی شدند.

فرماندار لنگرود ادامه داد: هزار و ۳۰۰ هکتار دیگر نیز در دست مطالعه و نقشه های اولیه آن آماده است که با ابلاغ اعتبارات در سال جاری انجام خواهد شد.

شفقی در پایان گفت: با تجهیز این مقدار از اراضی شالیزاری در سال جاری، شهرستان لنگرود اولین شهرستان در استان گیلان خواهد بود که صد درصد اراضی قابل اجرا آن تجهیز و نوسازی می شود.

Share