با تاکید بر لزوم تغییر رفتار جمهوری اسلامی؛

پامپئو: تحریم ایران ادامه می‌یابد | ملت ایران در راستای تغییر نظام خود گام بردارد

وزیر امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه ضمن تکرار ادعاها خواستار تغییر رفتار ایران شد و گفت که تحریم‌ها علیه این کشور ادامه خواهد یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه  گفت که این کشور قصد ندارد تحریم‌های ایران را لغو کند.

وی که در یک کنفرانس خبری صحبت می‌کرد، افزود: «ایران تحت تحریم‌ها باقی خواهد ماند و تهران باید رفتار خود را تغییر دهد و ملت ایران باید اهمیت این موضوع را درک کند که در راستای تغییر نظام خود گام بردارد.»

وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد که واشنگتن به تلاش‌های خود برای جلوگیری از پیشبرد پروژه‌های هسته‌ای ایران ادامه خواهد داد.

پامپئو در ادامه این کنفرانس خبری به بحران شیوع کرونا در آمریکا اشاره کرد و گفت که با شفافیت درباره بحران کرونا به فعالیت می‌پردازیم و به تلاش‌های خود برای تقویت نظام سلامت در آمریکا ادامه می‌دهیم و واشنگتن در صف نخست کشورهایی باقی خواهد ماند که با این ویروس مقابله خواهند کرد.

وی به گفت‌وگوهای صلح در افغانستان پرداخت و گفت که طرف‌های افغانستانی می‌دانند که آمریکا به توافق صلح پایبند است و «اشرف غنی» و «عبدالله عبدالله» باید با یکدیگر به توافق برسند.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت که ویروس کرونا نباید توانایی ما برای مبارزه با داعش در عراق را محدود کند.

وی افزود: «تمامی موضوعات راهبردی از جمله آینده حضور نظامی آمریکا در گفت‌وگوها با دولت عراق مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.»

پامپئو در ادامه این کنفرانس خبری مدعی شد که کتائب حزب‌الله عراق به دنبال تحمیل نخست وزیر خود در عراق است.

وزیر امور خارجه آمریکا ادعا کرد: «واشنگتن از هر نخست وزیری که به دنبال پیشرفت عراق باشد حمایت می‌کند.»

وی گفت که در پی شیوع ویروس کرونا، واشنگتن پیشنهاد برگزاری مذاکره با دولت عراق در نیمه ماه جولای (اواخر تیرماه) را مطرح کرده است.

Share