فرماندار شهرستان فومن خبر داد؛

کلیه قلیانسراها تا اطلاع ثانوی تعطیل است | تا پایان اسفند مرخصی کلیه روسای ادارات لغو است

فرماندار شهرستان فومن خواستار مدیریت برنامه های فرهنگی تا زمان عادی شدن شرایط شد و گفت: کلیه قلیانسراها تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرماندار شهرستان فومن در نشست شورای اداری این شهرستان که ظهر روز دوشنبه در سالن ارشاد برگزار شد، با قدردانی از عملکرد همه مسئولان در مدیریت بارش برف اخیر اظهار کرد: دستگاههای اجرایی، امدادی و خدمات رسان در این ایام خدمات مطلوبی ارائه دادند که امیدواریم این رضایتمندی از عملکرد ادارات رضایتمندی مردم را نیز در پی داشته باشد.

محمدرضا محسنی در بخش دیگری از اظهارات خود با قدردانی از حضور حماسی مردم در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: با وجود همه نقشه ها و تلاشهای معاندین برای دلسرد کردن مردم که با یک برنامه راهبردی منسجم در تلاش بودند تا از میزان مشارکت مردم در انتخابات کاسته شود، شاهد این بودیم که در حوزه انتخابیه فومن و شفت مشارکت مردم بالا بود.

وی با بیان اینکه میزان مشارکت مردم فومن و شفت در انتخابات قابل تقدیر است، افزود: مردم با حضور خود نشان دادند که همچنان پای آرمانها و اهداف نظام هستند و حضورشان در انتخابات پایان بخش تمام معادلات و راهبردهای دشمن بود.

محسنی با اشاره به ۴۸ هزار و ۵۹۰ رای ماخوذه در شهرستان فومن میزان مشارکت در این شهرستان را برابر با ۶۷.۳۲ درصد اعلام کرد و افزود: در شهرستان شفت نیز ۳۴ هزار ۶۷۳ رای اخذ شد که میزان مشارکت در این شهرستان برابر با ۸۱.۲۶ بوده است.

رئیس مرکز حوزه انتخابیه فومن و شفت تصریح کرد: میزان رای ماخوذه در مجموع ۸۳ هزار ۲۶۳ رای بوده است که مشارکت مردم فومن و شفت برابر با ۷۲.۵۰ درصد بوده است.

فرماندار شهرستان فومن افزود: با تامین سلامت و امنیت انتخابات، شاهد مشارکت حداکثری و رقابت خوبی بودیم.

محسنی در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه هنوز شاهد شیوع ویروس کرونا در گیلان نیستیم بلکه احتمال شیوع کرونا وجود دارد، خاطرنشان نمود: تا پایان اسفند مرخصی کلیه روسای ادارات لغو است.

نماینده عالی دولت در شهرستان فومن با تاکید بر ضرورت عزم ملی برای موفقیت در مبارزه با کرونا اظهار کرد: اگر کسی از وظایف خود شانه خالی کند مطابق قانون مدیریت بحران با او برخود خواهد شد.

وی با تاکید بر مدیریت فضای روانی جامعه، افزود: نباید جامعه را ملتهب کنیم.

محسنی افزود: تمام داروخانه های شهرستان فومن تا ساعت ۱۲ شب به همراه داروخانه شبانه روزی آماده ارائه خدمت به مردم باشند.

نماینده عالی دولت در شهرستان فومن در بخش دیگری از اظهارات خود، پزشکان و کادر پزشکی را سربازان خط مقدم عرصه مقابله با کرونا دانست و ضمن قدردانی از تلاشهای آنها تاکید نمود: انتظار این است که در این ایام کادر پزشکی و پزشکان در صف اول مبارزه، حضور فعالانه ای داشته باشند.

وی با تاکید بر ضرورت برخورد با سوداگران خواستار نظارت بر عرضه و توزیع مواد غذایی و بهداشتی شد و گفت: اداره صمت و تعزیرات اهتمام لازم جهت عرضه لوازم بهداشتی مورد نیاز را داشته باشند.

محسنی خواستار رعایت بهداشت در اماکن عمومی، ملبس کردن کارگران، ضدعفونی کردن دستگاه های خودپرداز بانکها شد و افزود: کلیه تجمعات و برنامه ها در اماکن ورزشی دولتی و خصوصی نیز لغو شود.

فرماندار فومن با هشدار به عاملان نشر اکاذیب در فضای مجازی گفت: با منتشرکنندگان مطالب کذب که فضای روانی جامعه را ملتهب می کنند برخورد خواهد شد.

وی همچنین خواستار مدیریت برنامه های فرهنگی تا زمان عادی شدن شرایط شد و گفت: کلیه قلیانسراها تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

محسنی با بیان اینکه مطب ها بر اساس پروتکل موظف به ارائه خدمات درمانی به مردم هستند، افزود: باید خدمات درمانی پایدار در تمام مراکز درمانی ارائه شود.

وی همچنین تصریح کرد: تمام امکانات شهرستان در صورت نیاز باید برای اقدامات پیشگیرانه در اختیار شبکه بهداشت و درمان باشد.

فرماندار شهرستان فومن با اشاره به پایان سال و حضور گردشگران نوروزی در شهرستان اظهار کرد: تمهیدات لازم برای پاکسازی روستاها از پسماند و نخاله، زیباسازی ورودی های شهری با المانهای مناسب، برگزاری جشنهای محلی، فعال بودن جایگاه های گاز، فعالیت دستگاه های خودپرداز اندیشیده شود.

وی همچنین خواستار معرفی جاذبه های طبیعی و گردشگری شهرستان فومن شد و افزود: اماکن اسکان فرهنگیان از لحاظ بهداشتی با وسواس بیشتری آماده شود.

Share