پروژه بهسازی و 4 خطه نمودن محور ملاسرا-شفت نیازمند افزایش اعتبار است

پیگیری پروژه‌های زیرساختی شهرستان های شفت و فومن در تهران

فرمانداران شهرستان شفت و فومن با همراهی حجت الاسلام افتخاری نماینده شهرستان های فومن و شفت با دکتر محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور دیدار کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدرضا محسنی فرماندار شهرستان شفت و محمود قاسم نژاد فرماندار شهرستان فومن با همراهی حجت الاسلام افتخاری نماینده شهرستان های فومن و شفت با دکتر محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور دیدار کردند.

محسنی در این دیدار در راستای جذب اعتبار برای پروژه های عمرانی و زیرساختی برگزار شد، با اشاره به اینکه اتمام پروژه بهسازی و ۴ خطه نمودن محور ملاسرا-شفت نیازمند افزایش اعتبار است، افزود: احداث میدان و تقاطع غیر هم سطح ملاسرا ضمن هویت بخشیدن به شهرستان شفت سبب کاهش بار ترافیکی محور رشت-فومن در ورودی اصلی شهرستان و  تسهیل در رفت و آمد دیگر شهرستان های معین خواهد شد.

فرماندار شفت با اشاره به اینکه پروژه جمع آوری فاضلاب شهر های شفت و احمدسرگوراب یکی از مطالبات به حق مردم این شهرها است، افزود: تصویب ردیف اعتباری در کمیسیون ماده ۲۳ سازمان برنامه و بودجه برای این پروژه می تواند سرآغاز اجرایی شدن یک پروژه ماندگار گردد.

نماینده عالی دولت در شفت در ادامه به مکاتبات انجام شده با سازمان برنامه و بودجه  اشاره و اظهار داشت: بیشتر جمعیت این شهرستان در روستاها متمرکز شده است و  بهسازی و آسفالت راه های روستایی شفت نیازمند افزایش اعتبارات است.

وی به مسیر مهم و گردشگری شفت – چوبر به امامزادگان ابراهیم و اسحاق اشاره و تصریح نمود: احداث دو دهنه پل در بداب و چوبر به جای پل های آبنمای موجود نیازمند درنظرگرفتن اعتبار است و تکمیل  پل در حال ساخت سیاهمزگی نیازمند نگاهی ویژه است.

محسنی پیش از این دیدار در نشست با علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی  ضمن بیان مشکلات و دغدغه های مردم شهرستان در حوزه عمران و آبادانی با اشاره به اینکه فاز دوم پروژه ملاسرا-شفت- زنجان ۹۰ کیلومتر طول و به عنوان راه اصلی در برنامه مطالعاتی قرار  دارد افزود: تداخل مسیر طرح با مناطق حفاظت شده سبب شد تا پروژه مذکور توسط محیط زیست تا تصویب نهایی ارزیابی اثرات زیست محیطی متوقف شود.

وی با بیان اینکه اجرای پروژه شفت-زنجان ضمن خارج نمودن این شهرستان از بن بسط جغرافیایی و ایجاد ارتباط گیلان با استان های همجوار و بهبود روابط اقتصادی ، تجاری و ایجاد اشتغال زایی می تواند نقش بسزایی در کاهش بار ترافیکی محور رشت-قزوین و نقش اثرگذار در حوزه پدافند غیرعامل استان ایفا نماید، گفت: اکنون این پروژه زیرساختی و مهم نیازمند مساعدت و تشریک مساعی دستگاه های ذیربط است.

همچنین محمود قاسم نژاد فرماندار شهرستان فومن با اشاره به نیاز شهرستان فومن به ارتقای وضعیت شاخص های مربوط به حوزه آب و فاضلاب شهری و روستایی، با تأکید بر لزوم رفع پایین بودن نسبت برخورداری روستاهای شهرستان فومن در زمینه آب شرب سالم و بهداشتی، خواستار توجه ویژه به این بخش شد و بحث ساماندهی وضعیت فاضلاب در شهرستان را نیز مورد توجه قرار داد.

فرماندار شهرستان فومن در خصوص ترمیم و بازسازی پل های آبنمای روستاهای رودبارچیره، خطیب گوراب، زیده، ازبر پایین و شکالگوراب بالا و همچنین پل های ارتباطی بزرگ روستاهای کلفت، قلعه رودخان، سیدآباد، خسروآباد، تنگدره، سیدسرا، ماکلوان و کاسی سرا، خواستار دریافت اعتبار لازم به منظور رفع مشکلات تردد مردم شهرستان شد.

به گفته قاسم نژاد، با دریافت اعتبار لازم برای انجام پروژه های مورد نظر در حوزه راه، پل و آب و فاضلاب، بسیاری از مشکلات فعلی شهرستان رفع خواهد شد.

Share