فرماندار بندرانزلی خبر داد

راه اندازی کمپین «همه در خانه می مانیم» در انزلی |شنبه بازار انزلی تا اطلاع ثانوی تعطیل است

فرماندار بندرانزلی با تاکید بر اهمیت اقدامات پیشگیرانه در راستای مبارزه با ویروس کرونا از راه اندازی کمپین «همه در خانه می مانیم» در این شهرستان خبر داد و گفت: کمپین مذکور از طریق فضای مجازی و بلندگوهای شهری و گلدسته های مساجد در حال اطلاع رسانی است و به معنای قرنطینه نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اسماعیل حیدری آزاد در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور، اظهار کرد: برای پیشگیری از گسترش ویروس کرونا و حفظ سلامتی مردم کمپین «در خانه می مانیم» را راه‌اندازی کردیم لذا از عموم مردم آگاه و فرهیخته شهرستان بندرانزلی تقاضا داریم جهت پیشگیری از شیوع و سرایت ویروس کرونا و حفظ سلامت عموم مردم ضمن پیوستن به این کمپین در خانه‌های خود بمانند و به جز مواقع ضروری از خانه خارج نشوند.

وی با تاکید بر اینکه در سطح شهرستان اقدامات زیادی در راستای پیشگیری از گسترش کروناویروس انجام شده است، تصریح کرد: می توان گفت انزلی از جمله شهرستان‌هایی است که پیشگیری را مقدم بر درمان مد نظر داشته و اقدامات جدی برای پیشگیری از ابتلای شهروندان در دستور کار قرار دارد.

فرماندار بندرانزلی درخصوص راه اندازی کمپین «همه در خانه می مانیم»، گفت: کمپین مذکور از طریق فضای مجازی و بلندگوهای شهری و گلدسته های مساجد در حال اطلاع رسانی است و به معنای قرنطینه نیست، بلکه در این کمپین از عموم شهروندان خواهش کردیم تا در حد ضرورت از منزل خارج شوند و حضور در اماکن عمومی را حتی المقدور به حداقل برسانند تا شاهد ابتلا به این ویروس در بین شهروندان نباشیم.

حیدری آزاد از تعطیل شدن شنبه بازار انزلی تا اطلاع ثانوی جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا خبر داد و عنوان کرد: شهرداری بندرانزلی مکلف است با همکاری فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان نسبت به تعطیلی شنبه بازار اقدام کند.

وی با اشاره به دیگر اقدمات مورد توجه در شهرستان انزلی، تاکید کرد: شرکت پخش فرآورده های نفتی شهرستان مکلف شده تا به قید فوریت ترتیبی اتخاذ کند تا جایگاه داران اعم از بنزین، گازوئیل و گاز سوختگیری را فقط توسط پرسنل خود انجام دهند و اجازه سوختگیری به هیچ فردی غیر از پرسنل جایگاه داده نشود تا تماس با نازل ها به حداقل برسد.

فرماندار بندرانزلی ادامه داد: دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستا نیز ضمن انتقال آموزش های ارائه شده شبکه بهداشت و درمان به اهالی روستا با استفاده از ظرفیت دهیاری روستا نسبت به ضد عفونی کردن تمامی مراکز عمومی اقدام خواهند کرد.

حیدری آزاد با بیان اینکه در همه ادارات و اماکن عمومی تاکید بر ضد عفونی کردن و رعایت بهداشت مورد توجه ویژه قرار دارد، گفت: ادارات کل بنادر و دریانوردی، گمرکات و شیلات مکلف هستند جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت مردم نسبت به ضد عفونی کردن اماکن به ویژه انجام تست از کارکنان کشتی های ورودی در کنار رعایت اصول بهداشت فردی، اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: اداره زندان ها نیز با هماهنگی دادستان شهرستان و براساس پروتکل های بهداشتی مکلف است ضمن تاکید و نظارت بر بهداشت فردی زندانیان نسبت به گندزدایی و ضد عفونی کردن روزانه محیط زندان اقدام کند.

Share