دو عضو شورا مطرح کردند؛

تخفیف در اجاره‌بهای کسبه بازارچه چمران رشت|۶۰ درصد بودجه سال گذشته تحقق‌ یافت

رمضانپور نرگسی گفت: ما تفریغ بودجه نداریم، در شرایطی که ۶۰ درصد بودجه سال گذشته تحقق‌یافته است بودجه سال آینده نیز تحقق نمی‌یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رضا رسولی عضو شورای اسلامی شهر رشت در یکصد و سی و دومین جلسه فوق‌العاده شورا با تشکر و قدردانی از تمامی کسانی که در این ایام با مشکلات فراوان دست‌وپنجه نرم می‌کنند، گفت: از برادران و خواهرانمان در کادر درمانی بیمارستان‌ها تقدیر و تشکر می‌نمایم. شاید ما تنها پزشکان و پرستاران را می‌بینیم اما افراد بسیاری هستند که در این بین تلاش و جان‌فشانی می‌کنند و باید قدردان تمامی آنان بود.

وی اظهار داشت: در ابتدای جلسه نامه‌ای تقدیم همکاران گرامی شد که بر اساس آن همان‌طور که مستحضر هستید شهرداری رشت در راستای اقدام جهت ساماندهی دست‌فروشان اقدام به راه‌اندازی بازارچه‌های محلی کرده بود و بزرگ‌ترین بازارچه محلی ما یعنی بازارچه چمران در برف بهمن‌ماه دچار خسارت جدی شد.

رسولی افزود: پیشنهاد بنده بر این است که با توجه به اینکه خود کسبه علیرغم آنکه تأمین سازه‌ها و… بر عهده شهرداری بوده است، اقدام به بازسازی سازه کرده‌اند، در بخشی از اجاره‌بهای سال آینده تخفیف در نظر گرفته شود.

عضو شورای شهر رشت در خصوص بودجه سال ۹۹ شهرداری رشت نیز اظهار داشت: بنده در نامه‌ای نظر خود را پیرامون بودجه تقدیم ریاست شورا خواهم نمود اما به نظر بنده باید بررسی بسیار دقیقی انجام شود، زیرا عدد ۹۵۰ میلیارد دور از ذهن است و به نظر می‌رسد که در بخش هزینه‌ای با ارتباط هزینه کرد به درآمد به‌گونه‌ای که هر میزان که درآمد محقق شود، به همان میزان هزینه صورت گیرد، بهترین اقدام است.

وی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از ردیف‌های بودجه بدون کدبندی، دسته‌بندی و فازبندی ارائه‌شده است، اظهار داشت: در سال‌های گذشته نیز همین مشکل وجود داشته است و در این دوره سعی کردیم این مشکل برطرف شود.

رضا رسولی با اشاره به آنکه تعداد زیادی پروژه با اعداد و ارقام کوچک در بودجه ارائه‌شده وجود دارد، اظهار داشت: وجود این مدل پروژه‌ها می‌تواند زمینه را برای هزینه کرد سلیقه‌ای و بدون برنامه ایجاد نماید. پیشنهاد بنده ابلاغ دو دوازدهم است و قطعاً این موضوع خللی در انجام امورات ایجاد نخواهد کرد و زمان بیشتری برای کارشناسی دقیق روی بودجه وجود خواهد داشت.

۶۰ درصد بودجه سال گذشته تحقق‌ یافت

احمد رمضانپور نرگسی با تشکر و قدردانی از زحمات اعضای شورا و کارکنان شهرداری رشت که در ضدعفونی و پاک‌سازی شهر رشت در تلاش هستند، گفت: در بحث برسی کد به کد بودجه صحبت بنده بر این است ای‌کاش در بخش درآمد این کار انجام می‌شد نه اینکه بدون بررسی مواد بودجه آن را تصویب کنیم.

وی ادامه داد: همان‌طور که در جلسه قبل عرض کردم متأسفانه ما تفریغ بودجه نداریم، در شرایطی که ۶۰ درصد بودجه سال گذشته تحقق‌یافته است بودجه سال آینده نیز تحقق نمی‌یابد.

عضو شورای شهر رشت اظهار داشت: بنده به‌عنوان یک کارشناس ناچیز و جزئی بودجه تأکید می‌کنم که اکنون در بحث هزینه‌ای بودجه نمی‌توان حرفی زد زیرا بنده می‌دانم درآمد ما تحقق‌پذیر نیست و در چنین شرایطی چگونه می‌توان در مورد هزینه‌ها و پروژه‌های عمرانی بحث کرد؟!

Share