در جلسه فوق‌العاده شورا عنوان شد؛

با تک‌تک بدهکاران به شهرداری رشت مذاکره شود|بودجه ۹۹ شهرداری قطعاً قابل تحقق نیست

عضو شورای شهر رشت با اشاره به فرارسیدن پایان سال ۹۸، تأکید کرد: تا پایان سال می‌بایست حدود ۵۰ تا ۶۰ میلیارد تومان حقوق پرداخت شود، شهرداری پاکبان هایی دارد که با کمترین میزان دریافتی و امکانات شبانه‌روز در حال تلاش هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدحسن عاقل منش عضو شورای اسلامی شهر رشت در جلسه فوق‌العاده شورا گفت: مجموعه کادر پزشکی و درمان ما در خط مقدم قرارگرفته‌اند و این عزیزان شایسته تقدیر هستند.

عاقل منش اضافه کرد: در حوزه شهرداری رشت مجموعه دوستان و همکاران عزیز در رفت‌وروب و آتش‌نشانی در این شرایط سخت شیوع ویروس کرونا به مردم خدمت کردند که باید از آن‌ها قدردان بود.

عضو شورای شهر رشت با تأکید بر اینکه ماسک و دستکش در اختیار نیروهای رفت‌وروب و خدماتی شهرداری قرار گیرد، تأکید کرد: با توجه به ویروس شایع در شهر نباید حتی یک لحظه در این امر غفلت کرد. باید شرکت‌ها این لوازم را در اختیار نیروهای شهرداری قرار دهند و ما نیز باید نظارت کافی را روی این مسئله داشته باشیم.

وی ادامه داد: ما با چند پرداخت سنگین در پایان سال مواجه هستیم. در بحث برف به یک‌شکل موضوع درآمدی شهرداری آسیب دید و حالا نیز با بحث شیوع ویروس کرونا یک نوع آسیب جدید وارد شده و عملاً فعالیت‌های ساختمانی و عمرانی به حالت تعلیق در آمده است و حالا باید چگونه شرایط پرداخت هزینه‌ها را ایجاد کرد؟

عاقل منش تأکید کرد: برخی از افراد به شهرداری مراجعه می‌کنند تا عوارض خود را پرداخت کنند یا پروانه ساخت دریافت کنند اما به علت شرایط دورکاری یا کسالت برخی از پرسنل این امکان وجود ندارد. پیشنهاد بنده این است که شرایط تائید مراحل به‌صورت سیستماتیک به وجود بیاید تا از این نظر به مشکل بر نخوریم.

وی با بیان اینکه در دوران شهرداری دکتر نصرتی به این نتیجه رسیده بودیم که برخی افراد را تشویق نماییم، گفت: کسانی که پرداختی داشته باشند در بحث اوراق می‌توان برای آنان تسهیلات قائل شد تا با ایجاد انگیزه بیشتر برای پرداختی تشویق شوند.

عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه با تک‌تک بدهکاران به شهرداری باید مذاکره شود تا با افزایش دریافتی این مجموعه مشکلات در ارائه خدمات به شهروندان برطرف گردد، گفت: این بدهی‌های کلان اگر پرداخت شود می‌توان تا یک‌بخشی امورات را پیش برد.

تا پایان سال باید ۵۰ الی ۶۰ میلیارد تومان حقوق پرداخت کنیم

احمد رمضانپور عضو شورا با تقدیر از همکاران شورا و شهرداری در پاکسازی و ضدعفونی سطح شهر رشت، گفت: حضور شهردار رشت در جلسات مهم شورا بسیار مورد تأکید است زیرا ایشان هستند که قرار است تصمیمات اعضای شورا را انجام دهند.

وی ادامه داد: بنده شاهد حضور فیزیکی شهردار محترم در شهرداری و برنامه‌ها هستم. بنده ۴۰ سال در این نظام سابقه و تجربه داشته و وظیفه‌دارم این تجربیات را در اختیار بگذارم. از روز نخست درخواست کردیم شهردار محترم برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت خود را عنوان نمایند اما تا به امروز این نقشه راه عنوان نشده است. حدود یک سال و نیم از عمر شورا باقی‌مانده است و می‌بایست برای آن برنامه‌ریزی نماییم. خواهش بنده بر این است که فشارهای جنبی، اداری و جلسات متعدد باعث نشود که ما از کار و وظایف قانونی خود خارج شویم.

عضو شورای شهر رشت اظهار داشت: انتظاری که از شهردار رشت وجود داشت، با توجه به تجربیات ایشان در شهرداری اهواز، رامسر، اسلامشهر و… انتظار می‌رفت برای بودجه ارائه‌شده یک نقشه راه نیز تعریف می‌شد. انتظار می‌رفت بودجه منابع پایدار مشخص می‌شد اما هیچ‌گونه درآمد پایدار در این بودجه وجود ندارد و درواقع بودجه بر اساس همان روال سنتی که از وزارت کشور داده‌شده یک مقدار در اعداد تغییر ایجادشده و ارائه‌شده است. آن‌هم به‌گونه‌ای که بنده معتقدم قطعاً قابل تحقق نیست.

رمضانپور اضافه کرد: اتفاقی که در نهایت رخ خواهد داد این است که همانند سال‌های گذشته حجمی از بدهکاری به شهرداری اضافه خواهد شد و به نظر بنده این بودجه نه در شأن مردم رشت، نه در شأن شورای شهر نبوده و نه قبل تحقق نیز نمی‌باشد. بنده خواستار این هستم که قول اصلاحات بودجه از سوی هیئت‌رئیسه داده شود تا با کمک، تفکر و تجربه‌ای که شهردار محترم دارند بتوانیم آن را به‌جایی برسانیم.

وی با اشاره به زمان درختکاری، اظهار داشت: شهردار رشت به هر دلیلی اختیارات در حوزه درختکاری را از مناطق گرفته است که بنده این امر را قبول ندارم زیرا شهرداران مناطق هریک می‌بایست برای خود شهردار باشند؛ اما به‌هرحال این تصمیم گرفته‌شده و می‌بایست اکنون با توجه به فصل درختکاری وضعیت درختکاری در سطح شهر و بخصوص ورودی‌های شهر رشت بهبود یابد و در این راستا نیاز است کمیته‌ای مأمور انجام آن شود.

عضو شورای شهر رشت با اشاره به فرارسیدن پایان سال ۹۸، تأکید کرد: تا پایان سال می‌بایست حدود ۵۰ تا ۶۰ میلیارد تومان حقوق پرداخت شود، شهرداری پاکبان هایی دارد که با کمترین میزان دریافتی و امکانات شبانه‌روز در حال تلاش هستند، ما باید پرداخت حقوق این عزیزان را در اولویت قرار دهیم. بنده تا به اینجا نیمه‌خالی لیوان را دیده‌ام، اما اکنون بی‌وجودانی است که نیمه‌پر لیوان دیده نشود، ما زحمات شهردار رشت را در بحران برف دیده‌ایم. تلاش‌های ایشان را در بحران اخیر دیده‌ایم و قدردان این زحمات هستیم و امیدواریم در مدت باقی‌مانده نیز باعث سرافرازی شهروندان باشند.

وقتی درآمد ثابت داریم، چگونه می‌خواهیم بودجه ۹۹ را تحقق ببخشیم؟!

حجت جذب عضو شورا گفت: بنده آمار وصولی ۵ سال اخیر را اخذ کردم و بر اساس آن در سال ۹۴ حدود ۲۲۰ میلیارد تومان، سال ۹۵ حدود ۳۹۰ میلیارد تومان، سال ۹۶ و ۹۷ نیز شبیه به یکدیگر و نزدیک به همین مبلغ و در سال ۹۸ هم حدود ۴۰۰ میلیارد تومان بوده است.

وی ادامه داد: حالا در چنین شرایطی سؤال بنده این است که چگونه با اینکه در سه، چهار سال گذشته درجا زده‌ایم و درآمدمان تغییری نداشته است با چه نگاهی بودجه سالانه به ۹۵۰ میلیارد تومان رسیده است؟!

صاحبان خانه‌ها و مغازه‌ها در دریافت اجاره‌بها به مستأجران وقت بدهند

عضو شورای شهر رشت همچنین تأکید کرد: در بحث سرمایه‌گذاری نیز در سال ۹۸ به عدد ۲۰ میلیارد تومان نرسیدیم و این پیش‌بینی محقق نشد، حالا چگونه می‌خواهیم برای سال ۹۹ عدد ۷۷ میلیارد تومان را محقق نماییم؟!

فرهام زاهد نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر رشت در یکصد و سی و دومین جلسه فوق‌العاده شورا گفت: طی چند روز گذشته با استاندار گیلان صحبت‌هایی شد و از دولت درخواست کردیم تا اقساط وام‌های صنفی دو ماه به تعویق بیفتد که این خبر خوشحال‌کننده به ما رسید.

وی ادامه داد: درخواست بنده بر این است که عزیزان ما در فضای مجازی از مالکین مغازه‌ها و خانه‌ها درخواست کنند تا در پرداخت کرایه کمی به مستأجران فرصت بدهند. بنده خانه‌ای که اجاره داده بودم به مستأجر اعلام کردم که با توجه به این شرایط اجاره نخواهم گرفت. از همه درخواست می‌کنم در ترویج این موضوع تمامی همشهریان را تشویق نمایند تا بتوانیم در این زمان سخت به‌خوبی در کنار همدیگر باشیم.

Share