در جلسه مشترک کمیسیون برنامه و بودجه با کمیسیون عمران شورای شهر رشت مطرح شد:

مخالفت دو عضو شورا با فروش۱۶۰ واحد مسکونی شهرداری؛ درآمدها خرج امور جاری می‌شود تا عمرانی!

رمضانپور گفت: تدوین بودجه سال آینده نسبت به سالهای اخیر متحول شده است و از ۴ فصل و بیست ماده به ۷ فصل و پنجاه و نه ماده تغییر یافته است که این گام اول به سمت یک بودجه عملیاتی با ردیف و جزییاتی مشخص میباشد چرا که رکن اصلی یک بودجه عملیاتی وجود شفافیت در درآمد، هزینه و عملکردها می‌باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، یکصد و بیست و ششمین جلسه کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی شورای شهر به صورت مشترک با کمیسیون عمران و توسعه شهری برگزار گردید.

رییس کمیسیون برنامه بودجه شورای شهر رشت با اشاره به درخواست افزایش ردیف اعتبار حفظ و نگهداری فضای سبز اظهار داشت: متاسفانه در این خصوص هنوز آنالیز و تحلیل مناسبی به کمیسیون ارائه نشده و اعضای کمیسیون و مشاورین محترم در این شرایط امکان اتخاذ تصمیم مناسب را ندارند لیکن مقتضی است یکی از کارشناسان مطلع در این حوزه با ارایه مستندات آنالیزی قابل قبول در این مورد را به کمیسیون بودجه ارایه دهد.

حجت جذب در ادامه با اشاره به پروژه شهدای گمنام بوستان ملت اطهار داشت: ابهامات متعدد در انعقاد قرارداد و اجرای مفاد آن جای تعجب بوده و سردرگمی طرف های قرارداد از جمله پیمانکار و سازمان متولی به همین دلیل می باشد.

وی افزود: بررسی علل افزایش مبلغ قرارداد تا این اندازه با توجه به تعیین سقف قرارداد و عدم پیشرفت قابل توجه در پروژه ای با این شرایط مستلزم شفاف سازی در مراحل گذشته از عقد قرارداد تا کنون میباشد که باید به آن رسیدگی گردد.

رییس کمیسیون برنامه بودجه با بیان این موضوع که نیروی دریایی پیشنهاد خرید ۱۶۰ واحد مسکونی از اموال شهرداری در مسکن مهر را ارایه داده است، افزود: تجارب گذشته در فروش املاک شهرداری مبرهن این موضوع بوده است که همواره به دلیل عدم هزینه منابع حاصل از فروش املاک شهرداری در حوزه های عمرانی و پروزه های کلان و بازگشایی ها، این منافع صرف هزینه های جاری شده و امکان استفاده از این منابع در سیاستهای راهبردی شهرداری در حوزه عمرانی صورت نگرفته است لذا در حال حاضر که شهرداری رشت برنامه مشخصی و تضمینی قابل قبول جهت هزینه منابع حاصل از فروش این واحدها ارائه نکرده است با این موضوع مخالف می‌باشم.

رییس کمیسیون عمران و توسعه شهری با تبریک ایام دهه فجر و تایید سخنان حجت جذب در خصوص فروش املاک مسکن مهر ابراز داشت: در سالهای گذشته دو پروژه سرمایه گذاری زیتون و گلسار که جزو بهترین املاک شهرداری محسوب میشدند با توجیه بکارگیری منابع فروش آن در حوزه های عمرانی و بازگشایی مسیرهای مدنظر به فروش رسید لیکن با وجود مصوبه شورا در این خصوص منابع حاصله صرف هزینه های جاری گردید و املاکی که در صورت وجود امروز بهایی چند برابری داشت به این شکل از تملک شهرداری خارج شد.در حال حاضر این تعداد واحد موجود در مسکن مهر جزو دارایی های قابل توجه شهرداری محسوب می گردد که به جای تعجیل در فروش آن باید اقدامات لازم جهت نگهداری این سرمایه ها صورت گیرد تا با یک برنامه ریزی مناسب از این املاک به بهترین نحو و در مسیری صحیح استفاده گردد.

احمد رمضانپور نرگسی در ادامه با اشاره به لایحه بودجه سال ۹۹ اظهار داشت: تدوین بودجه سال آینده نسبت به سالهای اخیر متحول شده است و از ۴ فصل و بیست ماده به ۷ فصل و پنجاه و نه ماده تغییر یافته است که این گام اول به سمت یک بودجه عملیاتی با ردیف و جزییاتی مشخص میباشد چرا که رکن اصلی یک بودجه عملیاتی وجود شفافیت در درآمد، هزینه و عملکردها می‌باشد.

وی افزود: در این بودجه می توان گره های کد را شناسایی و رفع کرد لیکن هنوز تا رسیدن به یک بودجه مطلوب و همه کس فهم فاصله داریم و در حال حاضر برخی ارقام از قبیل محاسبه ماموریت ها و برخی موارد دیگر باید به صورت شفاف مشخص شود.

Share