معاون دانش و پژوهش سپاه قدس گیلان

دشمن بین نان و آرمان مردم قرار گرفته است | دو بال اقتصاد مقاومتی مردم و مسئولین هستند

غدیری با تاکید بر اینکه گیلان می‌تواند بخش عظیمی از خوراک و تعذیه کشور را تامین کند، گفت: همایش اقتصاد مقاومتی در ۸محور همراه با ۵۵ ریز محور و با مشورت همه نهادها فعالیت خود را آغاز می کند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا غلامرضا غدیری معاون دانش و پژوهش سپاه قدس گیلان در نشست خبری همایش ملی تحقق اقتصاد مقاومتی با اشاره به اینکه دشمنان انقلاب تمام سعی خود را برای ناامید کردن مردم به نظام به کار گرفته اند، گفت: با نثار بیش از ۲۲۰هزار شهید و همیاری مردم و مسئولین هجمه آنها را متوقف کردیم.

وی با اشاره به اینکه می خواهیم علم و دانش و اقتصاد را در کنار هم قرار دهیم، افزود: در بحث اقتصاد مقاومتی، دانش بیان کردن اقتصاد مطرح است که یکی از اهداف این همایش این است که ظرفیت‌ها را نسبت به فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی هم سو کنیم.

معاون دانش و پژوهش سپاه قدس گیلان با بیان همه ظرفیت‌ها برای داشتن اقتصاد مقاومتی موجود است، گفت: کشور ما جزو ۲۰ کشور جهان است که ۸۰ درصد علم جهان را تولید می کند و حرفی برای گفتن داریم.

غدیری با بیان اینکه دشمن موضوع اقتصاد را به عنوان اهرم فشار بر کشور ما استفاده می‌کند، گفت: دشمن بین نان و آرمان مردم قرار گرفته و می‌خواهد ما از آرمان‌های خود دست بکشیم.

معاون دانش و پژوهش سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه دو بال اقتصاد مقاومتی مردم و مسئولین هستند، افزود: ۱۲راهکار مهم رهبری برای تحقق اقتصاد مقاومتی در سال ۸۸ در حرم رضوی را به عنوان مهمترین درخواست رهبری از مردم و مسئولین بود که ۶ راهکار به دولت و سازمان‌های دولتی و ۶ راهکار در رابطه با کمک به مردم است.

وی با اشاره به اینکه گیلان جزو استان‌های باظرفیت و مستعد کشور است، گفت: گیلان به تنهایی در تولید بسیاری از محصولات کشور در رتبه اول تا سوم قرار دارد و با وجود بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ آب بند، بیش از ۴۰ رودخانه آب شیرین دائم، خاک حاصل خیز، بارندگی و … از استان های تاثیر گذار است.

غدیری با تاکید بر اینکه گیلان می‌تواند بخش عظیمی از خوراک و تعذیه کشور را تامین کند، گفت: همایش اقتصاد مقاومتی در ۸محور همراه با ۵۵ ریز محور و با مشورت همه نهادها فعالیت خود را آغاز می کند.

وی افزود: ۸ محور شامل گفتمان‌سازی و مشارکت همگانی، ظرفیت و کارکردهای بسیج سازندگی و سایر اقشار بسیج، بهره‌مندی سپاه قدس از ظرفیت بسیجیان، ظرفیت‌ها و چالش‌های صنایع تبدیلی در گیلان، ظرفیت‌شناسی زنجیره تامین، تولید، توزیع و اشتغال گیلان، ظرفیت‌شناسی لجستیک در بخش‌های جاده‌ای، ریلی و دریایی در گیلان، چگونگی بهره مندی از نقش بسیج در ارتقاء مزیت‌های اقتصاد طبیعت محور گیلان و پیوست نگاری فرهنگی برنامه‌های عمرانی صنعت گردشگری و … است.

غدیری افزود: این همایش ملی با مشارکت نهادهای دولتی و غیر دولتی و دارای مجوز isc همراه است.

معاون دانش و پژوهش سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه همایش ملی تحقق اقتصاد مقاومتی در گیلان به دنبال این است که فرهنگ تولید داخل و درونزا را به مردم بشناسانیم، یادآور شد: تا کنون بیش از ۹۰ مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شده است و زمان ارسال مقالات تا ۳۰ آبان و اعلام نتایج داوری ۱۵ آذر است.

عذیری در پایان گفت: این همایش در هفته پایانی آذر ماه و در تالار وحدت دانشگاه گیلان برگزار می‌شود.

Share