در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی بندر آستارا عنوان شد:

افزایش ۱۰۰ درصدی حضور زوار خارجی اربعین در آستارا

رئیس ستاد شئون فرهنگی آستارا پیاده روی اربعین حسینی را حاصل درک فلسفه اهداف امام حسین(ع) دانست و تصریح کرد: دشمن همواره برای ایجاد شبهات عاشورا تلاش می‌کند و احیای امر به معروف و نهی از منکر لازمه خلافت است، ابا عبدالله(ع) با هدف ترویج سیره پیامبر (ص) و اهل بیت و نجات انسانها از گمراهی قیام کردند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مرزی شهرستان مرزی بندر آستارا به مناسبت اربعین حسینی در دفتر امام جمعه شهرستان برگزار شد.

امام جمعه آستارا در این جلسه با اشاره به بیانات زیارت اربعین گفت: حسین (ع) خون قلبش را داد تا انسانها را از حیرانی، سرگردانی و جهالت نجات بدهد.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم حافظ‌نیا هدف شهادت سالار شهیدان (ع) را بسیار والا و گرانقدر دانست و بیان کرد: امام حسین (ع) مقابل بی هویتی انسان ها ایستاد و عاشق حسین(ع) دچار ضلالت و گمراهی نمی‌شود.

رئیس ستاد شئون فرهنگی آستارا پیاده روی اربعین حسینی را حاصل درک فلسفه اهداف امام حسین(ع) دانست و تصریح کرد: دشمن همواره برای ایجاد شبهات عاشورا تلاش می‌کند و احیای امر به معروف و نهی از منکر لازمه خلافت است، ابا عبدالله(ع) با هدف ترویج سیره پیامبر (ص) و اهل بیت و نجات انسانها از گمراهی قیام کردند.

حافظ نیا با اشاره به گستردگی حضور زائران اربعین حسینی گفت: امروز از بسیاری از کشورهای جهان بدون واهمه با در دست داشتن پرچم حسین(ع) حتی در مهد کمونیست به زیارت شهید کربلا می‌روند.

امام جمعه آستارا با اشاره به برگزاری پیاده روی بزرگ اربعین حسینی(ع) در این شهرستان گفت: شهرستان آستارا پیشقدم همه برنامه های مذهبی بوده و امسال هم از مقابل مسجد محمد رسول الله(ص) تا امامزادگان شهرستان پیاده روی اربعین حسینی در همان روز برگزار شده و هم در بین مسیر و هم در امامزادگان عزاداری انجام خواهد شد.

حافظ نیا با اشاره به اهمیت شرکت در این مراسم گفت: هر سال سیل عظیم جمعیت عاشقان اباعبدالله(ع) این مسیر ۸ کیلومتری را حتی در زیر باران شدید رفته و به ایشان عرض ارادت می کنند.

امام جمعه آستارا با اشاره به غفلت به دهه آخر صفر در برخی شهرها گفت: در دهه آخر صفر شهرستان آستارا میزبان مراسم باشکوه عزاداری است و سالیان سال در مسجد بزرگ عباسیه شهرستان هر ۱۰ شب دهه آخر صفر را با برپایی عزاداری و تبلیغ معارف دین گام مهمی را در ارادت به ائمه انجام می‌دهند.

حافظ نیا با اشاره به برگزاری دسته عزاداری خیابانی در روز رحلت نبی اکرم(ص) در آستارا خبر داد و گفت: ما در این روز از مقابل سپاه تا مسجد محمد رسول الله (ص) شهرستان دسته عزاداری خیابانی انجام شده و ختم برنامه های عزاداری ماه صفر در روز شهادت امام رضا(ع) از مقابل سپاه تا مسجد امام رضای غریب(ع) شهرستان آستارا انجام خواهد شد.

فرماندار آستارا در این جلسه با اشاره به افزایش قابل توجه حضور زائران خارجی اربعین در مرز آستارا گفت: علی‌رغم تمام فتنه انگیزی های دشمن زائران تا کنون حدود ۱۰۰ درصد افزایش حضور در مرز آستارا داشته‌اند و امروز کاروان کربلا سرش در کربلا و باقی در اقصی نقاط جهان است.

حسن رستم زاد با اشاره به شکوه و عظمت عاشورا و کربلا گفت: به این همه عظمت و بزرگی بدون کوچکترین مشکلی در حال خدمت رسانی هستیم و همه مسئولان علی الخصوص جمشید مهدوی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نگذاشت آب در دل کسی تکان بخورد و شهرستان نیاز به این گونه مدیران جهادی و انقلابی دارد.

نماینده عالی دولت در آستارا خدمت به زوار خارجی اربعین را افتخاری برای همه مدیران دانست و عنوان کرد: ظرف چند روز گذشته بعد از ۴۰ سال حق نوار مرزی برای مرزنشینان آستارا در بهترین شرایط در نظر گرفته شد و تبصره آستارا هم شهر و هم روستاها را فرا گرفته و این یعنی تمام کارمندان شهرستان آستارا بین ۴۰۰ هزار تا یک میلیون تومان افزایش حقوق خواهند داشت.

حجت‌الاسلام رضا زاده سرپرست اداره تبلیغات اسلامی آستارا به عنوان دبیر این ستاد با اشاره به نیاز برگزاری تجمعات عزاداری در شهرستان گفت: انشاالله جاماندگان اربعین حسینی(ع) با برگزاری مراسم عزاداری با شکوه ارادت خود را به سالار شهیدان نشان خواهند داد.

به گزارش دیارمیرزا شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت، ۸۷ مسجد و ۲۶۵ هیئت مذهبی و ۱۲۰ مداح اهل بیت عصمت و طهارت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.

Share