آوای سلامت

بهترین درمان‌های غذایی برای اسید معده

فودمپ ها کربوهیدرات کوچک موجود در برخی مواد غذایی خاص، از جمله گندم و لوبیا هستند و مطالعات نشان می دهد ارتباط قوی بین فودمپ ها و علائم گوارشی مانند گاز، نفخ، درد معده، اسهال و یبوست وجود دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فودمپ ها کربوهیدرات کوچک موجود در برخی مواد غذایی خاص، از جمله گندم و لوبیا هستند و مطالعات نشان می دهد ارتباط قوی بین فودمپ ها و علائم گوارشی مانند گاز، نفخ، درد معده، اسهال و یبوست وجود دارد.

این کربوهیدرات ها هضم سختی دارند از این رو کاهش مصرف غذاهایی که حاوی فودمپ هستند به بهبود هضم، از بین بردن مشکلات دستگاه گوارش کمک خواهد کرد.

با این حال مصرف برخی مواد غذایی برای از بین بردن ریفلاکس معده، خالی از لطف نیست:

ماست: به خاطر داشته باشید که در اینجا منظور ما ماست های شیرین شده و دارای خامه نیست. انواع ماست کم چرب یا بدون چربی منجر به کاهش فشار در اسنفکتر تحتانی مری و بالا رفتن سرعت هضم غذا می شود.

خربزه: این گروه از میوه ها هم برای کاهش علائم سوزش سر دل مفیدند اما ممکن است در معدودی از افراد، برعکس عمل نموده و علائم را تشدید کنند. به همین خاطر در صورت بروز مشکل باید از مصرف آنها پرهیز شود.

سبزیجات تیره رنگ: این قبیل سبزیجات از قبیل مارچوبه، کلم بروکسل، کلم پیچ و اسفناج خاصیت قلیایی دارند و در هضم موثر غذا و کاهش اسید معده موثرند.

بلغور جو: جو دو سر یکی از بهترین انتخاب ها برای وعده صبحانه و میان وعده در طی روز است. این ماده غذایی، هم سیر کننده است و هم از بالا رفتن اسید معده در داخل مری، جلوگیری می کند.

آدامس: منجر به افزایش تولید بزاق و کاهش میزان اسید در مری می شود. دقت کنید که در انتخاب آدامس ها، نوع حاوی نعناع و بدون شکر آنها را انتخاب کنید.

زنجبیل: اگر در حد متعادل مصرف شود، یکی از مواد غذایی بسیار مفید برای مبارزه با سوزش سر دل است. در طول تاریخ از زنجبیل به منظور از بین بردن التهاب و مشکلات گوارشی استفاده می شده است.

موز: این میوه یک میان وعده فوق العاده برای مبتلایان به سوزش سر دل است. خاصیت قلیایی موز منجر به خنثی کردن اسید معده و کمک به تخفیف علائم ریفلاکس می شود. البته در معدودی از افراد همانطور که مصرف انواع توت ها، پرتقال و گریپ فروت منجر به تولید اسید در معده می شود، مصرف موز نیز می تواند همین علامت را ایجاد کند.

Share