علوی در گفتگو با دیارمیرزا

درخواست شهردار برای برگزاری جلسه فوق‌العاده | حاجی پور نباید بگذارد برخی شورا را دچار آشوب کنند

علوی خطاب به اسماعیل حاجی پور گفت: فضای شورا در دست شماست و نباید بگذارید که این فضا به سمتی برود عده ای که دائما سیال در شورا هستند، بخواهند برای منفعت شخصی خود شورا را دچار آشوب کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امیرحسین علوی عضو شورای شهر رشت در گفتگو با دیارمیرزا در مورد اتفاقات اخیر شورای شهر رشت و عدم تشکیل جلسات شورا، گفت: سه جلسه بعد از انتخاب هیات رئیسه شورای شهر رشت برای تعیین کمیسیون‌ها مشخص شد که جلسه اول را چون بنده از برگزاری مطلع نبودم حضور نداشتم.

حضور علوی در وزارت کشور/به دنبال مسئولیتی در کمیسیون‌ها نیستم

وی افزود: جلسه دوم نیز به علت مخالفت تعدادی از همکاران شورایی نظیر رمضانپور، رسولی، ذاکری و عاقل منش با ترکیب پیشنهادی آقای حاجی پور برای کمیسیون‌ها حضور پیدا نکردیم و جلسه سوم شورا که روز دوشنبه گذشته برگزار شد به دلیل حضور در تهران نتوانستم شرکت کنم.

علوی علت حضور خود را در تهران تماس تلفنی وزارت کشور عنوان کرد و افزود: این حضور به علت تماس از وزارت کشور پیرامون نامه یکی از نمایندگان بوده که در آن عنوان کرده بودند مشکلاتی بین شهرداری و شورا وجود دارد. البته در مورد این مسئله با هماهنگی رییس شورای شهر رشت در جلسه آتی به صورت مبسوط صحبت خواهم کرد.

وی در مورد اظهارنظرهایی که در جلسه گذشته شورا در گلایه از غیبت اعضا انجام گرفت، اظهار کرد: هرکسی نظر خود را دارد و بنده هیچ تمایلی برای هیچگونه پذیرفتن مسئولیت در کمیسیون‌ها را ندارم چون اعتقاد دارم در جایگاه یک عضو شورا هم می توانم به شهر و مردم خدمت کنم.

علوی یادآور شد: دیگر محدودیت های ریاست شورا را ندارم و توان بیشتری برای خدمت کردن به مردم خواهم داشت و شما رسانه‌ها که چشم و گوش جامعه هستید این را خواهند دید.

این عضو شورا در ادامه به دیارمیرزا گفت: این حرف که عنوان می کنند چون‌که علوی مسئولیتی در کمیسیون‎‌ها خواسته و به او «نه» گفته اند، کذب محض است. همه اعضای شورا رشت کاملا مطلع هستند که بنده به هیچ وجه به دنبال مسئولیتی در کمیسیون‌ها نیستم.

حاجی پور نباید بگذارد برخی شورا را دچار آشوب کنند

علوی با اشاره به اینکه برای پیش بردن کارها اعضای شورا باید همت بیشتری بکار بگیرند، گفت: نباید اینگونه باشد که کسی مسئولیتی را قبول کند اما طی سال شاهد این باشیم که کمیسیون تحت ریاست او ۱۰ الی ۱۵ جلسه بیشتر برگزار نکند. در حال حاضر هم در سایت شورا کاملا تعداد جلسات کمیسیون‌ها مشخص و قابل دسترس است.

وی خطاب به اسماعیل حاجی پور گفت: فضای شورا در دست شماست و نباید بگذارید که این فضا به سمتی برود عده ای که دائما سیال در شورا هستند، بخواهند برای منفعت شخصی خود شورا را دچار آشوب کند.

درخواست شهردار برای برگزاری جلسه فوق العاده

این عضو شورا در مورد تقاضای شهردار برای تشکیل جلسه فوق العاده نیز اظهار کرد: بر اساس قانون شهردار این حق را دارد که از شورا برای تشکیل جلسه فوق العاده درخواست کند و آقای حاج محمدی این درخواست را انجام داد و روز پنجشنبه جلسه فوق العاده شورا برگزار خواهد شد که اگر بنده در رشت حضور داشته باشم در جلسه شرکت خواهم کرد.

علوی با اشاره به اینکه علت برگزاری جلسه فوق العاده شورا بررسی پروژه پارک آبی است به دیارمیرزا گفت: بنده چون عضو شورای سرمایه گذاری هستم کاملا در جریان پروژه پارک آبی قرار دارم و اعتقاد دارم پروژه ای با این حجم سرمایه گذاری نیاز به مطالعات بیشتری دارد.

وی ادامه داد: نباید این نگاه را داشته باشیم که فقط یک سرمایه گذاری انجام شود بلکه باید مطالعات فنی، اقتصادی، اجتماعی و جامعه شناسانه انجام گیرد و کار عاقلانه ای نیست که این مسئله را به جنگ رسانه ای تبدیل کنیم.

علوی با بیان اینکه زمین پیشنهادی پروژه پارک آبی در کنار دیوار فرودگاه رشت بود، افزود: قبلا این پروژه قرار بود در زمین کنار فرودگاه اجرا شود که آن زمین کوچک بود اما اجرایی شدن این پروژه نباید به صرف داشتن زمین بزرگ باشد. علاوه بر جانمایی اخیر صورت گرفته، شهرداری زمین های دیگری دارد و باید مطالعات صورت گیرد تا تبعات اجتماعی در آینده نداشته باشد.

Share