عضو شورا: در شهرداری رشت ظلم‌های فراوانی در حال انجام است

تعویق ۳ ماهه در پرداخت حقوق رانندگان استیجاری شهرداری رشت

رانندگان استیجاری شهرداری رشت حدود سه ماه است که حقوق خود را دریافت نکرده‌اند و علاوه بر درماندگی جهت تهیه مخارج زندگی، قادر به خرید اقلام تحصیل برای دانش‌آموزان خود نیستند.

شهرداری رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، به‌کارگیری خودروهای استیجاری باهدف ارائه خدمات موتوری سبک کارکنان به‌منظور کاهش هزینه نیروهای رسمی و قراردادی در سطح شهرداری‌های کشور در دستور کار قرار گرفت.

در حال حاضر بالغ‌بر یک‌صد نفر راننده استیجاری در شهرداری رشت و سازمان‌های تابع آن مشغول فعالیت هستند.

رانندگان استیجاری شهرداری رشت از مزایایی ازجمله بیمه، حق بنزین و غیره از سوی شهرداری رشت برخوردار نیستند و طبق قرارداد ما بین رانندگان و شهرداری، خودشان باید شخصاً نسبت به انجام بیمه شخص ثالث، خرید بنزین موردنیاز و غیره اقدام کنند.

در کنار پرداخت تمامی این هزینه‌ها توسط رانندگان، یکی از گلایه‌های رانندگان استیجاری شهرداری رشت، تقاضاهای نابجای برخی از مدیران شهرداری رشت پیرامون انجام امورات شخصی مدیران ازجمله خرید نان و غیره است.

دغدغه دیگری که این روزها موجب افزایش گلایه رانندگان استیجاری شهرداری رشت شده، عدم پرداخت حقوق و مزایای آنان بوده و آخرین حقوق دریافتی رانندگان مربوط به خردادماه سال جاری است.

عدم پرداخت حقوق و مزایای رانندگان استیجاری طبق قرارداد با شهرداری به حدود سه ماه رسیده و این در حالی است که رانندگان نیز مانند دیگر پدران، با توجه به آغاز مدارس، می‌بایست برای فرزندان دانش‌آموز خود اقلام موردنیاز را خریداری کنند البته در کنار خرید لوازم مدرسه، خانواده‌ها با هزینه‌های دیگری نظیر پرداخت اجاره خانه، هزینه‌های جاری زندگی و غیره نیز روبرو هستند که تأخیر چندماهه در پرداخت رانندگان مشکلاتی را برای آنان به وجود آورده است.

شرمنده خانواده‌ام هستم

یکی از رانندگان استیجاری شهرداری رشت که از ترس فسخ قرارداد و اخراج شدن، تقاضا کرد نامش فاش نشود اظهار کرد: با اتمام شهریور سه ماه از عدم پرداخت حقوق به بنده و همکارانم توسط شهرداری رشت سپری می‌شود.

وی با بیان اینکه جهت رفع این مشکل با برخی از اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری رشت صحبت کرده‌ایم، افزود: تا زمان شروع سال تحصیلی زمان زیادی باقی نمانده اما به علت عدم دریافت حقوق نتوانسته‌ام برای پسرم وسایل موردنیاز تحصیلش را خریداری کنم.

این راننده دردمند با انتقاد از رفتارهای نامناسب با رانندگان استیجاری شهرداری رشت گفت: برخی انتظارات خارج از مفاد قرارداد از ما دارند و گاهی از رانندگان می‌خواهند که امورات شخصی زندگی آنان همچون خرید نان، بردن فرزندانشان به مدرسه و غیره را نیز انجام دهیم.

وی با بیان اینکه پناهی غیر از خدا نداریم، تصریح کرد: از ترس اخراج شدن جرئت اعتراض کردن نداریم و تمامی اعمال و رفتار ناپسندی که برخی با ما انجام می‌دهند را در سکوت به خدا واگذار کرده‌ایم.

این راننده استیجاری شاغل در شهرداری رشت با اشاره به وعده‌هایی درباره ساماندهی رانندگان استیجاری بیان کرد: قرار بود به‌منظور سامان‌دهی رانندگان استیجاری، در قالب شرکت تعاونی با ما قرارداد ببندند اما این موضوع با مخالفت فرمانداری رشت مواجه و کان لم یکن شد و در حال حاضر درمانده و مستأصل در انتظار دریافت حقوق معوقه خود لحظه‌شماری می‌کنیم.

در شهرداری رشت ظلم‌های فراوانی در حال انجام است

عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز با انتقاد از عدم پرداخت حقوق رانندگان استیجاری شهرداری رشت اظهار کرد: متأسفانه در شهرداری رشت شاهد انجام اتفاقات فراوانی هستیم که این موضوع یک نمونه از آن است.

بهراد ذاکری با تأکید به پرداخت حقوق معوقه رانندگان استیجاری شهرداری رشت افزود: به‌عنوان عضو شورای رشت این موضوع را پیگیری می‌کنم و امیدوارم شهردار رشت نسبت به چنین مباحثی توجه بیشتری داشته باشد.

گفتنی است، پیامبر خدا حضرت محمد (ص) فرمودند: حق کارگر را پیش از آنکه عَرقش خشک شود پرداخت کنید اما گویا این روزها گوش شنوایی برای این سخنان وجود ندارد.

تأخیر سه‌ماهه در پرداخت حقوق در شرایطی اقتصادی نامطلوب جامعه و قیمت‌های سرسام‌آور مایحتاج زندگی، مشکل بزرگی است که یقیناً به بروز مشکلات بزرگ‌تر می‌انجامد.

زمان اندکی تا شروع سال تحصیلی جدید باقی‌مانده و یقیناً رانندگان استیجاری شهرداری رشت نیز که متأهل و دارای فرزندان دانش‌آموز هستند انتظار دارند با دریافت حقوق ماهیانه خود بتوانند شروع مهر زیبایی برای فرزندانشان رقم بزنند و امیدواریم شهرداری رشت به این مبحث توجه داشته باشد.

Share