آیت الله فلاحتی در جلسه هفتگی تفسیر قرآن:

بنا نیست خدا همه را در این دنیا عذاب کند | هرگز نباید کسی را مسخره کرد

آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان اظهار کرد: کسانی که در نظام الهی مسئولیت به عهده دارند باید راحتی را از خود بزدایند و نباید رفاه طلب باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت الله رسول فلاحتی در جلسه تفسیر آیه های ۹۴، ۹۵، ۹۶ و ۹۷ سوره حجر اظهار کرد: خدای متعال به پیامبر(ص) فرمود که آشکارا به همه بگو صاحب شریعت و دین هستی و از مشرکان هراس نداشته باشد زیرا ما تو را نسبت به استهزاء کنندگان نگه می داریم و حمایت می کنیم.

وی، یکی از موارد مهم در انتصاب مدیران را حمایت آنها در جایگاه مدیریتی عنوان کرد و افزود: خداوند پیامبر(ص) را برای مدیریت جامعه بشری برگزید و از او حمایت کرد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه هر حرکت نورانی و خوب با آدم هایی مواجه می شود که آن حرکت خوب را نمی پذیرند، تصریح کرد: افرادی که حرکت های نورانی را نمی پذیرند با آن حرکت برخورد کرده یا اینکه استهزاء می کنند.

آیت الله فلاحتی به تمسخر تمام پیامبران الهی توسط بعضی از افراد اشاره کرد و گفت: در طول رسالت پیامبر(ص) عده ای بسیار ایشان را تمسخر کردند و آوازه تاریخ هستند.

وی با اشاره به اینکه بنا نیست خدا همه را در این دنیا عذاب کند، بیان کرد: اگر خداوند بعضی از گناهکاران را عذاب می کند برای این است که برای دیگران گوشزد باشد.

نماینده ولی فقیه در گیلان، حرمت مومن را از خانه خدا بالاتر دانست و خاطرنشان کرد: عاقبت صدام، محمدرضا پهلوی، حریم شکنان و فتنه گران درس عبرت برای دیگران است.

آیت الله فلاحتی با تاکید براینکه هرگز نباید کسی را مسخره کرد، یادآور شد: اگر کسی مورد تمسخر واقع شود نخستین کسی که از مسخره شونده حمایت می کند، خداوند است.

وی، پیامبر(ص) را دارای روح لطیف عنوان کرد و افزود: پیامبر اکرم(ص) از زنده به گور کردن دختران توسط عرب های قصی القلب ناراحت بود بنابراین آیه های قرآن برای جامعه عبرت است.

امام جمعه رشت ادامه داد: سران عربستان، نتانیاهو، ترامپ و گروه های داعش مصداق عرب های زنده بگورکننده دختران در صدر اسلام هستند.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه پیامبر(ص) شب ها خواب را برای اقامه نماز از خود دور می کرد، بیان کرد: پیامبر(ص) به عنوان حامل رسالت الهی راحتی را از خود دور کرده بود.

وی تصریح کرد: کسانی که در نظام الهی مسئول هستند باید راحتی را از خود بزدایند بنابراین مسئولان نباید راحت طلب و رفاه طلب باشند.

Share