امام جمعه آستارا:

راهبرد ایران نه جنگ است و نه مذاکره | انسان بدون تفکر از چهارپایان نیز بدتر است

حافظ نیا راهبرد نه جنگ و نه مذاکره را به فرموده رهبر معظم انقلاب راهبرد نظام دانست و تصریح کرد: قطعاً بدانید که دستگاه دیپلماسی پشتوانه مقتدری همچون مقام معظم رهبری و ملت دارد و هیچ نگرانی در این قضیه نباید داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان مرزی بندر آستارا به امامت حجت الاسلام والمسلمین کاظم حافظ‌نیا امام جمعه این شهرستان برگزار شد.

حافظ نیا در ابتدای خطبه اول با اشاره به تحمل فقر توسط نیازمندان گفت: فقیر آبرومند همواره مورد توجه بوده و رشد و تعالی روح همواره در این عرصه پدید می‌آید، عارفان سیر و سلوک معنوی را با تحمل بر فقر پدید می آوردند.

امام جمعه آستارا عدم غلبه شهوت بر عقل را یک الزام برای مومنان دانست و بیان کرد: تفاوت حیوان با انسان در تفکر او بوده و انسان بدون آن از چهارپایان نیز بدتر است، مخالفت و مبارزه با هوای نفس به فرموده پیامبر (ص) جهاد اکبر است.

حافظ نیا حب دنیا، مقام و ریاست را از آثار هوای نفس دانست و تصریح کرد: حرکت در این مسیر سبب گمراهی انسان شده و باید حواسمان به حرکت در راه خدا و دوری ازهوای نفس باشد.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه دوم با تسلیت شهادت امام جواد (ع) گفت: توجه به سیره معنوی این امام باید مورد توجه قرار گرفته و در شهرستان آستارا شب گذشته در حب الحسین یجمعنا مراسم عزاداری در مسجد محمد رسول الله (ص) این شهرستان برگزار شد.

حافظ نیا با اشاره به فردا شنبه سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) و روز ملی ازدواج گفت: نباید ازدواج‌ها را خیلی سخت گرفت، ساده‌زیستی و قناعت از علل مهم یک زندگی موفق بوده و با نگاه به زندگی ائمه می توان رهنمودهای یک ازدواج ساده و پایدار را گرفت.

امام جمعه آستارا با اشاره به سالروز شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی و هشت نفر دیگر گفت: روز خبرنگار را خدمت عزیزان این حوزه تبریک می گویم. خبرنگاران آستارا پای ثابت برنامه‌های دینی و فرهنگی هستند و مراسمات دینی و ملی را انصافا به طور کامل پوشش می‌دهند و این عزیزان همواره در خط مقدم هستند.

وی با اشاره به اقدام عجولانه آمریکا در تحریم وزیر امور خارجه کشورمان گفت: آنها با این اقدام نشان دادند که فاقد قدرت منطق بوده و اصرار آمریکا برای مذاکره یک بازی سیاسی مسخره است.

حافظ نیا راهبرد نه جنگ و نه مذاکره را به فرموده رهبر معظم انقلاب راهبرد نظام دانست و تصریح کرد: قطعاً بدانید که دستگاه دیپلماسی پشتوانه مقتدری همچون مقام معظم رهبری و ملت دارد و هیچ نگرانی در این قضیه نباید داشته باشد، بنا به فرموده آقا نه جنگ خواهد شد و نه مذاکره ای صورت خواهد گرفت.

به گزارش دیارمیرزا شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

Share