یادداشت/ دانیال ابراهیمی

باید پا تو کفش دیگران کرد | چرا شیرینی خبرنگاری زیر زبانمان مزه کرد؟

خبرنگاران هیچ ادعایی ندارند و حقوق‏ و مزایای این قشر بسیار ناچیز و حتی شاید کمتر از یک کارگر ساده باشد ولی شیرینی در این کار است که خبرنگار را ایستاده نگاه می دارد و آن هم عشق است، عشق به مردم و عشق به کار که موجب شد ما مردم نگار شویم.

دانیال ابراهیمی، فعال رسانه

امروز روز خبرنگار است و روز رسانه برای آنهایی که مکان و زمان معنا و مفهوم ندارد.

آنهایی که روز و شب نمی شناسد و هر لحظه در شکار سوژه ها و پیگیری دغدغه های مردم و جامعه است و گاه برای دیدن خانواده خود حتی نمی تواند برنامه ریزی کند چون ناگهان خبری پیش می آید و باید برود.

روز اول به ما آموختند فرقی نمی کند خبر از فوتبال می زنید، کنسرت یا یک مقام کشوری همیشه اخلاص را در دستور کار قرار بدهید و این گونه شدیم صدای جامعه، پژواک نارسایی‌ها و حامی دادخواهان.

گاه اگر انتقاد کردیم به ما انگ جناحی بودن و یا مواجب بگیر زدند و برخی بالاتر رفتند و تهدید کردند که چنین می کنیم و چنان می کنیم.

اینها را درد و دل بدانید، خبرنگاران هیچ ادعایی ندارند و حقوق‏ و مزایای این قشر بسیار ناچیز و حتی شاید کمتر از یک کارگر ساده باشد ولی شیرینی در این کار است که خبرنگار را ایستاده نگاه می دارد و آن هم عشق است، عشق به مردم و عشق به کار که موجب شد ما مردم نگار شویم.

پا به این عرصه گذاشتیم و یاد گرفتیم پا در کفش دیگران کنیم و به مانند آنان راه برویم و دنیا را نگاه کنیم، پا در کفش مظلوم کردیم و سراغ مردم زجر کشیده رفتیم و دردشان را دیدیم و لمس کردیم، گاه به درون حادثه ای همچون سیلاب، طوفان و آتش سوزی رفتیم و با مرگ جنگیدیم و گاه برای پیگیری حق و درخواست هم وطنی مورد مواخذه قرار گرفتیم و گاهی زبان آنان شدیم تا درد و صدای آنان را به گوش مسئولین برسانیم.

نمی دانی چه لذتی دارد وقتی پیگیری هایت نتیجه دهد و شاهد لبخند کودک و خانواده ای درد کشیده باشی، نمی دانی چه لذتی دارد که با پیگیری هایت کودک یتیمی لبخند بزند و تو را پدر صدا کند و آه نمی دانی چقدر سخت است وارد خانه مستمندی شوی و پدری که آلزایمر دارد دست تو را بگیرد و تو را پسرم صدا کند و بگوید بالاخره آمدی و تو مجبوری با اشک دروغ بگویی بله پدرم آماده ام.

آری، روز به روز شیرینی خدمت به خلق خدا بیشتر زیر زبانمان مزه کرد و خدا را شاکرم توانستم ۱۵ سال در این حرفه گام بردارم اما همه اینها را گفتم تا بدانید همه خبرنگاران تنها یک هدف را دنبال می کنند و آن آبادانی ایران است.

پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

Share