جهان‌آرای: اهدای عضو حرکتی درس آموز و الگوی زیبایی از مهربانی بود

دیدار مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با خانواده دانش آموز اهدا کننده عضو

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان به همراه جمعی از مسئولان آموزش و پرورش برای ابراز همدردی و تجلیل از خانواده «محمد نوروزی نیا» در منزل پدری او حضور یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان به همراه جمعی از مسئولان آموزش و پرورش برای ابراز همدردی و تجلیل از خانواده «محمد نوروزی نیا» در منزل پدری او حضور یافت.

نادر جهان آرای در دیدار با خانواده زنده یاد «محمد نوروزی نیا» دانش آموز پایه نهم لاهیجانی، ضمن ابراز همدردی و تقدیر از اقدام خداپسندانه خانواده وی در اهدای اعضای فرزند خود به بیماران نیازمند، گفت: «تصمیم بس دشواری که به هنگام شنیدن خبر مصیبت درگذشت محمد عزیز گرفتید و با اهدای اعضای  آن عزیز سفرکرده به چهار بیمار نیازمند، ثابت کردید پایان یک زندگی می تواند آغاز یک زندگی های دیگری باشد؛ حرکتی بسیار درس آموز بود که الگوی زیبایی از مهر و مهربانی نسبت به همنوعان را به نمایش گذاشت.»

شایان ذکر است اعضای بدن «محمد نوروزی نیا» دانش آموز پایه نهم دبیرستان دکتر پورخصالیان لاهیجان که بر اثر سانحه تصادف دچار مرگ مغزی شده بود؛ به چهار بیمار نیازمند اهداشد.

قلب این نوجوان که به وسیله اورژانس هوایی به تهران انتقال داده شد، در بیمارستان شهید رجایی تهران به یک دختر ۱۲ساله که دارای نارسایی قلبی بود، پیوند زده شد، کلیه‌های این دانش آموز ۱۴ساله در رشت و کبد وی نیز برای پیوند به شیراز فرستاده شد. بدین ترتیب با اهدای اعضای بدن این نوجوان دانش آموز به ۴ نفر زندگی دوباره‌ای بخشیده شد.

Share