فرماندار خلخال خبر داد:

همکاری مسئولان خلخال با شهرستان‌های همسایه گیلان افزایش می‌یابد

فریدون بابایی، فرماندار خلخال گفت: همکاری های ۲ جانبه مسئولان اجرایی خلخال با شهرستان های همسایه استان گیلان در زمینه های مختلف افزایش می یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، فرماندار خلخال گفت: همکاری های ۲ جانبه مسئولان اجرایی خلخال با شهرستان های همسایه استان گیلان در زمینه های مختلف افزایش می یابد.

فریدون بابایی در نشستی با فرمانداران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی، نظامی، انتظامی و قضائی شهرستان‌های خلخال، کوثر و تالش از استان گیلان افزود: هدف از برگزاری این نشست افزایش همکاری مسئولان دوستان در زمینه‌های راه‌های ارتباطی مشترک، توسعه صنعت گردشگری، اجرای طرح تعادل مراتع و دام برای پیشگیری از چرای بی رویه و نابودی چراگاه‌های طبیعی و مسائل و مشکلات مربوط به ارتقای سطح زیست محیطی در مناطق واقع شده در مرز مشترک این شهرستان با استان همسایه گیلان است.

وی اظهار داشت: نتیجه افزایش همکاری و تفاهم مسئولان خلخال با مسئولان شهرستان‌های همسایه، ارتقای خدمات ارائه شده به مردم شهروندان و مسافران در جاده‌های ارتباطی مشترک بین ۲ استان اردبیل و گیلان خواهد بود.

او همچنین گفت: در این نشست بر اساس توافق بعمل آمده و قول مساعد فرماندار تالش اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آن در سال جاری نسبت به ترمیم، بازسازی و روکش آسفالت بخشی از این راه که زمستان سال گذشته موجب تخریب سطح آسفالت شده در حوزه استحفاظی گیلان اقدام می‌کند.

فرماندار خلخال همچنین در این نشست که در راهداراخانه الماس واقع در جاده ارتباطی خلخال – اسالم برگزار شد، با اشاره به تخریب سطح وسیعی از راه ارتباطی خلخال – اسالم ناشی از تردد کامیون‌های با بار سنگین و غیرمجاز افزود: کنترل تناژ بار این وسایط نقلیه از سوی پلیس راه ۲ استان و ممانعت از حرکت کامیون‌های با بار اضافی حامل شن و ماسه برای پیشگیری از ادامه روند تخریب راه های ارتباطی مشترک در هر ۲ حوزه گیلان و اردبیل از جمله خواسته مسئولان این شهرستان از فرماندار شهرستان تالش است.

او گفت: پیشگیری از حرکت دام‌های بیشتر از ظرفیت مراتع به سمت مراتع واقع در مرز مشترک، پاکسازی مسیرهای عبور گردشگران از جمله مسیر زیبا و توریستی خلخال به اسالم از زباله با بکارگیری ظرفیت تشکل‌های غیر مردمی و جلوگیری از بروز اختلاف در بین دامداران در فصل چرای دام در طول ۱۲۰ کیلومتر مرز مشترک خلخال به گیلان مسائلی است که مورد توافق مسئولان حاضر در این نشست قرار گرفت.

بابایی بیان کرد: توسعه صنعت گردشگری، ارتقای ایمنی و رتبه بندی راه‌های ارتباطی مشترک، تشکیل گروه‌های مشترک بهداشت محیط برای نظارت بر اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی بین راهی، مدیریت مشترک پسماند برای جلوگیری از آلودگی زیست محیطی جاده‌ها، افزایش همکاری بین امدادگران جمعیت هلال احمر و مأموران پلیس راه ۲ شهرستان تالش و خلخال و تلاش برای استمرار نشست‌های مشترک با حضور نمایندگان مردم شهرستان‌های خلخال و تالش برای ارتقای رتبه راه ارتباطی فرعی خلخال به گیلان به راه اصلی با استفاده از اعتبارات ملی از جمله اهداف مشترک نشست با مسئولان این شهرستان استان گیلان می‌باشد.

شهرستان خلخال در جنوب اردبیل واقع شده است.

۲۰ کیلومتر از مسیر ۷۲ کیلومتری راه ارتباطی گردشگری خلخال – اسالم در حوزه استحفاظی استان اردبیل و ۵۰ کیلومتر در حوزه استان گیلان واقع شده و همچنین این شهرستان دارای ۱۲۰ کیلومتر مرز مشترک با استان همسایه گیلان است که سرسبزترین مراتع و چراگاه های طبیعی ۲ استان در این مرز واقع شده است.

Share