سردار حق‌بین در آستارا

ما امروز در وسط جنگ هستیم | مذاکره با آمریکا مشکلات را حل نمی‌کند

فرمانده لشکر عملیاتی ۱۶ سپاه قدس گیلان گفت: بدانید ما امروز در وسط جنگ هستیم اما تعریف جنگ فرق کرده و تبدیل به جنگ های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مراسم گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در مزار شهدای گمنام شهرستان مرزی بندر آستارا برگزار شد.

فرمانده لشکر عملیاتی ۱۶ سپاه قدس گیلان در این آیین دنیا را در ۸ سال جنگ تحمیلی رژیم بعثی دانست و گفت: در جنگ تحمیلی به طور عادی می بایست ما شکست می‌خوردیم، اما ایثار، شجاعت، دینداری، معنویت و خداشناسی باعث قدرتمندی کشورمان در دفاع مقدس بود و با لطف خداوند ایران اسلامی پیروز شد.

سردار محمدعلی حق بین جانفشانی های رزمندگان اسلام را حاصل ایمان قلبی به خدا اعتقاد به ائمه دانش و بیان کرد: امروز جنگ در سوریه به مراتب سخت‌تر از دفاع مقدس بوده و توطئه‌های دشمن امروز بیش از هر زمان دیگری است، دشمن هیچ وقت از دشمنی کوتاه نخواهد آمد و باید آن را پذیرفت، با صحبت و مذاکره با آمریکا و دنیای غرب مشکلات ما حل نخواهد شد.

فرمانده لشکر عملیاتی ۱۶ سپاه قدس گیلان عبور از مسیرهای سخت و دشوار و پیچ‌های خطرناک را حاصل توان و قدرت ایران اسلامی دانست و گفت: با عبور از این موانع و مشکلات دیگر آمریکایی‌ها با این لحن با ما سخن نخواهند گفت. غرب و آمریکا با نگه داشتن سایه جنگ بر روی کشور ما و مشغول نگه داشتن مردم سعی در رسیدن به اهدافشان دارند. همیشه امکانات آمریکا در منطقه بود اما با ایجاد حاشیه و بوق و کرنا امروز می‌خواهند رعب و وحشت ایجاد کنند، آمریکا اصلا توان جنگ با ما را ندارد و با ایجاد داعش و النصره طرح های فراوانی برای دشمنی با انقلاب اسلامی انجام دادند.

سردار حق بین همت رزمندگان را مسدود کننده مرزها و راه‌های کشورمان بر روی دشمنان دانست و عنوان کرد: آمریکا ۷ تریلیون دلار برای دشمنی با ما هزینه کرد اما همه این نقشه ها نقش بر آب شده و داعش از بین رفت.

حق بین سازمان و نفرات داعش را در بوکمال از بین رفته دانست و تصریح کرد: ما به ملت‌های دنیا یاد داده ایم که می توان بدون گوش دادن به استکبار روی پاهای خود ایستاد، آمریکا از ابرقدرتی به زیر آمده و شکست در سوریه را پذیرفت. آنها به طمع ثروت دنیای اسلام آمده و امروز این ۲۱ تریلیون دلار بدهی سنگین برای آنها نشان دهنده ضعفشان بوده و عده‌ای در کشور ما امید به این که با مذاکره با آمریکا می‌توان مشکلات را حل کرد.

وی ادامه داد: چطور عده ای فکر می‌کنند که با دست دادن با آمریکا مشکلات ما حل می‌شود؟ نیروی زمینی آنها از دست رفته و اگر غیر از این بود داعش را پدید نمی آوردند، بدانید ما امروز در وسط جنگ هستیم اما تعریف جنگ فرق کرده و تبدیل به جنگ های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی شده و امروز بدانید ما از این عرصه سخت عبور خواهیم کرد و فریب آنها را در عرصه‌های فرهنگی نخواهیم خورد.

فرمانده لشکر عملیاتی ۱۶ سپاه قدس گیلان توطئه امروز دشمن را بر علیه جوانان کشورمان دانست و گفت: امروز جوانان ما امنیت خود را مدیون خون شهدا هستند و شهدای مدافع حرم آن را به یک امنیت پایدار تبدیل کرده‌اند، چرا امروز عده‌ای حرمت آنها را حفظ نمی کنند؟ چرا با قانون شکنی و طلبکاری مسئولیت پذیری ندارید؟ امروز زمان اتحاد ملت ایران و حمایت از ولایت فقیه برای غلبه بر مشکلات و توطئه های دشمنان است.

خاطره گویی تعدادی از یادگاران هشت سال دفاع مقدس، اجرای سرود توسط گروه سرود نسل انقلاب سپاه ناحیه آستارا، روایتگری و مداحی خلیل خوبکار و توزیع افطاری از دیگر بخش های این مراسم بود.

به گزارش دیارمیرزا شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایه جمهوری آذربایجان قرار دارد.

Share