محسن هاشمی در اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای کلانشهرها

ضرورت مشارکت مردم در مدیریت شهری | زمینه فعالیت بخش خصوصی در پروژه‌ها فراهم شود

هاشمی با تاکید بر ضرورت مشارکت مردم در مدیریت شهری، یادآور شد: باید افراد را از لازمه توسعه شهری اگاه کنیم تا چهره‌های بیشتری بتوانند در مزایده‌ها شرکت کنند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شصت و سومین اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استانها در تالار مرکزی شهرداری رشت برگزار شد.

رئیس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی در شصت و سومین اجلاس این مجمع ضمن قدردانی از میزبانی شایسته مسئولین استانی و شهرستانی بیان داشت: در گیلان فرهیختگانی شایسته ای چون استاد معین، گل آقا صابری فومنی، ربانی و املشی و … وجود دارد و همچنین جا دارد به شهر رشت به عنوان شهر خلاق خوراک تبریک گفت.

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در این اجلاس با بیان دو موضوع مطرح شده در این دوره از نشست اظهار کرد: عملکرد مدیریت شهری در خسارت های ناشی از سیل اخیر و مشارکت مردم در مدیریت شهری دو موضوع مطرح شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به گستردگی اقلیمی کشور ما تجربه ای که در شمال و نقاط دیگر کشور داشتیم باید در اختیار همه شهرهای کشور قرار دهیم.

هاشمی با تاکید بر ضرورت مشارکت مردم در مدیریت شهری، یادآور شد: باید افراد را از لازمه توسعه شهری اگاه کنیم تا چهره‌های بیشتری بتوانند در مزایده‌ها شرکت کنند.

هاشمی با تاسی از بیانات مقام معظم رهبری در خصوص نقدینگی های کلانشهرها خاطرنشان کرد: نقدینگی سرگردان در شهر باعث مشکلات زیادی می شود که باید برنامه ریزی دقیقی شود. لذا کسانی که علاقه مند به توسعه شهر هستند باید با ظرفیت های موجود آشنا کرد اما متاسفانه به دلیل اینکه اکثر شهرداریها سعی کردند با دولت کار کنند ازتوان اصلی مردم محروم ماندند.

رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: متاسفانه تاکنون نتوانستیم شرایط مساوی را برای متقاضیان جهت شرکت پروژه ها ایجاد کنیم و اکثر پروژه‌ها به سمت شرکت‌ها و ادارات دولتی هدایت شدند.

هاشمی افزود: همانند دیکر کشورها باید زمینه های حضور بخش خصوصی را تسهیل کنیم و امیدوارم در این نشستها مشکلات درآمد پایدار شهرها برطرف شود.

Share