شهردار رشت در اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای کلانشهرها

رشت همانند منطقه ۲۳ شهر تهران است | در هیچ کجای دنیا زباله را در قشنگترین نقطه شهر نمی‌ریزند

حاج محمدی با بیان اینکه فرصت های بزرگی برای سرمایه گذاری در رشت داریم، افزود: رودخانه‌ها، تالاب عینک و جنگل زیبای سراوان از فرصت های سرمایه گذاری رشت هستند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شصت و سومین اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استانها در تالار مرکزی شهرداری رشت برگزار شد.

ناصر حاج محمدی شهردار رشت در این اجلاس گفت: از جمله مشکلات شهرداری‌ها بحث تامین منابع پایدار است که اگر با کمک شوراها بتوانیم نمایندگان مجلس را مجاب کنیم که قانون منابع مالی پایدار را مصوب کنند مشکل شهرداری ها حل می شود.

شهردار رشت افزود: امروز اقتصاد شهری مبتی بر جغرافیای آن تبیین می شود و شهر رشت از مراکز گردشگری مهم است که به جرات می توانم بگویم که رشت همانند منطقه ۲۳ شهر تهران است چرا که در یک تعطیلی دو سه روزه مردم تهران در کوتاه ترین زمان ممکن به سمت شهر های شمالی به خصوص رشت گسیل می شوند.

وی افزود: اکثر شهرداری‌ها چشم امیدشان به ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده است.

حاج محمدی با بیان اینکه فرصت های بزرگی برای سرمایه گذاری در رشت داریم، افزود: رودخانه‌ها، تالاب عینک و جنگل زیبای سراوان از فرصت های سرمایه گذاری رشت هستند.

وی افزود: زباله سراوان از مشکلات شهر رشت است و در هیچ کجای دنیا زباله را در قشنگترین نقطه شهر نمی‌ریزند.

شهردار رشت با تاکید بر ایجاد زیرساخت‌ها اظهار کرد: باید آموزش شهروندی در مورد تفکیک از مبدا زباله به صورت چهره به چهره در شهر رشت انجام شود.  اینجا شهری عبوری است و شهرداری رشت تلاش می‌کند که نقاط اتکای شهر رشت را تقویت کند تا گردشکران را در رشت ماندگار شوند.

حاج محمدی با اشاره به پرداخت ماهانه ۱۸ میلیارد تومانی حقوق کارکنان شهرداری رشت، خاطرنشان کرد: باید درآمد ناپایدار به پایدار برسانیم.

وی گفت: اگر اقتصاد شهر رشت توسعه پیدا کند ساخت ساز بیشتر و شهرتوسعه پیدا خواهد کرد و امید است با حضور اعضای روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استانها در این گونه مجمع که امروز شصت و سومین اجلاس است در حال برگزاری است شصت و سه مشکل حل گردد.

 

 

Share