استاندار گیلان عنوان کرد:

تغییر ساعت کار ادارات در راه است | در صورت اجبار به قطع برق باید اطلاع‌رسانی به مشترکان صورت گیرد

استاندار گیلان بر ضرورت مدیریت مصرف برق با رویکرد کاهش آسیب به واحدهای تولیدی و مسکونی در فصل گرما تأکید کرد و گفت: اطلاع‌رسانی به موقع درخصوص قطع برق براساس تقویم زمانی مشخص باعث برنامه‌ریزی توسط مشترکان و کاهش میزان خسارت می‌گردد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مصطفی سالاری در دیدار مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای با اشاره به اینکه متناسب با رشد جمعیت و میزان مصرف برق در سطح ملی و استانی ظرفیت‌سازی مناسب صورت نگرفته است، اظهار داشت: باید تلاش کنیم در مدیریت و تأمین برق واحدهای صنعتی، مسکونی و بخش‌های اداری تدابیر اتخاذ شود تا به آسایش مردم آسیبی وارد نشود.

وی بر ضرورت اطلاع‌رسانی به موقع درخصوص نحوه کاهش میزان مصرف برق تأکید و تصریح کرد: در صورتی که به ناچار مجبور به قطع برق برخی واحدها شویم باید به صورت صحیح اطلاع‌رسانی گردد تا مشترکان متناسب با آن برنامه‌ریزی کنند.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه بخشی از مصرف برق شامل مؤسسات عمومی، دستگاه‌ها، سازمان‌های دولتی و حاکمیتی است گفت: در جهت قطع برق درصورت ضرورت باید با همکاری شرکت توزیع ضوابط مشخصی برای بازه‌های زمانی تعیین و اطلاع‌رسانی شود.

نماینده عالی دولت در گیلان به پیشنهاد مدیرعامل برق منطقه‌ای مبنی بر تغییر ساعت کار ادارات در فصل گرما اشاره و خاطرنشان کرد: موضوع تغییر ساعت کار ادارات را به موقع و متناسب با فضایی که شکل می‌گیرد مصوب و ابلاغ می کنیم.

وی تدوین ضوابط مدیریت مصرف را یکی از مباحث جدی در انضباط اقتصادی و مالی استان دانست و اظهار داشت:  بخش عمده اصلاح الگو و مدیریت مصرف براساس اولویت، متوجه حوزه  برق، آب، گاز و دیگر انرژی‌ها است که باید با برنامه به صورت کوتاه مدت تلاش بر کاهش آن داشته باشیم.

استاندار گیلان بر ضرورت اطلاع به شرکت‌ها و واحدهای تولیدی به منظور جلوگیری از آسیب به زیرساخت‌ها و دستگاه‌های صنعتی تأکید و تصریح کرد: باید بر مبنای یک تقویم مشخص‌ با واحدهای تولیدی رفتار کنیم تا در صورت آسیب، نحوه پاسخگویی به آنان مشخص باشد.

وی خواستار شناسایی اعتبارات و منابع موجود در سطح وزارت نیرو و شرکت توانیر برای جذب درخصوص اجرای پروژه‌های استان شد و افزود: در این خصوص با جدیت پیگیری و مکاتبه خواهم کرد.

 در این دیدار مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان از میزان مصرف برق توسط بخش‌های عمومی، واحدهای تولیدی و صنعتی و نیز منازل مسکونی در سطح استان گزارشی ارائه و در راستای مدیریت مصرف برق پیشنهاداتی نیز مطرح کرد.

Share