معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان:

مرغ در گیلان تا پایان سال گران نمی‌شود|قیمت تقریباً ثابت خواهند ماند و پایین نمی‌آید

معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان از تولید ۱۵ هزار تن گوشت مرغ برای بازار شب عید خبر داد و گفت: قیمت مرغ تا پایان سال با قیمت ثابت ۱۲ هزار تومان عرضه می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، حجت علی‌اکبرنژاد امروز با اشاره به اینکه در استان گیلان ۸۲۰ واحد تولید مرغ گوشتی وجود دارد اظهار کرد: هشت میلیون قطعه جوجه ریزی از واحدهای تولید مرغ گوشتی در گیلان در آستانه شب عید انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه مرغداری‌های گیلان برای بازار شب عید ۱۵ هزار تن گوشت مرغ تولید می‌کنند، افزود: این آمادگی در جهاد کشاورزی گیلان وجود دارد که شبی ۵۰۰ تن کشتار مرغ در استان داشته باشیم.

معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان میزان مصرف روزانه استان گیلان به گوشت مرغ را ۲۰۰ تا ۲۲۰ تن نام برد و گفت: به‌طور متوسط میزان مصرف روزانه استان گیلان به گوشت مرغ ۲۱۰ تن است اما این میزان در ایام تعطیلات به ۲۸۰ تن نیز می‌رسد.

علی‌اکبرنژاد با بیان اینکه ۴۰ درصد نیاز به مصرف گوشت مرغ بازار تهران توسط تولیدکنندگان مرغ گیلانی تأمین می‌شود، افزود: تولیدکنندگان مرغ گوشتی گیلان روزانه بین ۲۵۰ تا ۲۶۰ تن مرغ را به بازار تهران روانه می‌کنند.

وی با بیان اینکه طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار استان گیلان قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در بازار استان از تاریخ ۱۱ دی‌ماه تاکنون با قیمت ۱۲ هزار تومان عرضه می‌شود گفت: از تاریخ ۱۱ دی‌ماه تاکنون سه هزار و ۵۰۰ تن مرغ در استان گیلان به قیمت ۱۲ هزار تومان توزیع شده است.

معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان قیمت گوشت مرغ در گیلان را نسبت به سایر استان‌ها ارزان‌تر برشمرد و گفت: گیلانیان در مقایسه با سایر استان‌ها پس از مصوبه ستاد تنظیم بازار گیلان هفت میلیارد تومان ارزان‌تر مرغ خریداری کرده‌اند.

علی‌اکبر نژاد با بیان اینکه با توجه به میزان تولید مرغ گوشتی توسط تولیدکنندگان، نهاده‌های یارانه‌ای به آن‌ها تعلق می‌گیرد افزود: تولیدکنندگان گیلان به ازای هر یک کیلوگرم مرغ که عرضه می‌کنند سه کیلوگرم نهاده‌های دامی نظیر ذرت و سویا با قیمت مصوب یارانه‌ای از طریق شرکت پشتیبانی دریافت می‌کنند که در این راستا حدود هفت هزار ۵۰۰ تن داده توزیع شده است.

وی با بیان اینکه قیمت مرغ در گیلان تقریباً ثابت خواهند ماند و پایین نمی‌آید، گفت: در حال حاضر قیمت هر یک کیلوگرم مرغ در کل کشور زیر ۱۴ هزار تومان عرضه نمی‌شود درحالی‌که قیمت مرغ در گیلان ۱۲ هزار تومان است.

معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه از ظرفیت تولید مرغ گوشتی در گیلان کاسته نشده بلکه ظرفیت تولید مرغ در حال افزایش است افزود: مردم گیلان اطمینان داشته باشند که قیمت مرغ از ۱۲ هزار تومان حداقل تا شب عید افزایش پیدا نخواهد کرد و تولید آن نیز تقریباً ثابت خواهند کرد.

Share