امام‌ جمعه رشت:

همه مردم می‌دانستند برجام ثمری ندارد | ضعف مدیریت عامل گرانی‌ها است

امام‌ جمعه رشت با بیان اینکه دولتمردان محترم! منتظر چه اتفاقی هستید آیا می‌خواهید اروپاییان هم مانند آمریکا ما را به بازی بگیرند گفت: همه مردم دردمند از ابتدا می‌دانستند که برجام به‌اندازه قطره‌ای نیز برای ما ثمری ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، آیت‌الله رسول فلاحتی در آئین عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه رشت با اشاره به شهادت آیت‌الله مدرس در تاریخ دهم آذر اظهار کرد: فعالیت آیت‌الله مدرس سرفصل نوین مبارزات سیاسی و اجتماعی  ایران است که مورداحترام امام خمینی (ره) قرار داشت.

  وی با تأکید براینکه نمایندگان مجلس باید همچون آیت‌الله مدرس در برابر قراردادهای ننگین بیگانگان ایستادگی کرده و پایمردی کنند بیان کرد: نمایدگان مجلس باید بر تکیه بر آرمان‌های انقلاب از حقوق ملت در تمامی ابعاد داخلی و خارجی دفاع کنند.

امام جمعه رشت با اشاره به سالروز شهادت انسان آزاده  گیلانیمیرزا کوچک خان جنگلی افزود: میرزا کوچک خان جنگلی فردی است که نام و آوازه او طنین‌انداز بوده و در دنیا مورد تدریس قرا می‌گیرد چراکه او از شخصیت‌های مهم و تأثیر گزار تاریخ ایران است.

وی با اشاره به ارادت امام خمینی (ره) نسبت به میرزا کوچک جنگلی بیان کرد: رهبر کبیر انقلاب اسلامی هم شیفته ویژگی‌های برجسته میرزا کوچک بود چراکه  هردو شخصیت برجسته،  در برابر سلطه جهانی خم به ابرو نیاورده و استقامت پیشه می‌کردند.

خطیب جمعه  رشت با اشاره به خواست مردم ایران جهت استقامت در مقابل زورگویی‌های سلطه گران گفت: امروز همه مردم ایران اسلامی انتظار  دارند که مسؤولینشان  در برابر قدرت‌های سلطه جهانی و قراردادهای ننگین آن‌ها خم به ابرو نیاورند و استقامت را در پیش گیرند.

فلاحتی با تأکید بر اینکه جنگ امروز دشمن، علیه ملت ایران جنگ نرم است تصریح کرد: در سال ۲۰۰۴ جوزف نای در ایالت متحده کتابی با عنوان  «تغییر ماهیت قدرت آمریکایی» نوشت که مسئله جنگ نرم را مطرح  و به قدرت‌های سلطه جهانی پیشنهاد کرده که ملت‌ها را می‌توانند از این طریق  به‌زانو دربیاورند.

وی مبارزه از درون  با شیوه امپراتوری صهیونیسم رسانه‌ای را فاجعه‌بارتر از جنگ سخت دانست و افزود: این شیوه که هم‌اکنون در حال اجراست به دل خانه ملت‌های مختلف رفته و امروز آل سعودی که دست‌نشانده سلطه جهانی است  از طریق مجاری جنگ نرم به جنگ ملت‌ها می‌رود.

امام‌جمعه رشت با ابراز تأسف از جیره‌خواران مفت دشمن و بزدلان داخلی که  جنگ نرم را ندیده و در مقابل آن ایستادگی نمی‌کنند تصریح کرد: آن زمان که یک کارگردان داخلی واژه دشمن را بی‌معنا دانسته و جنگ نرم را موضوعی بی‌معنی خطاب کرد رهبر معظم انقلاب در نشستی و فرمودند «جنگ نرم همه‌جانبه دشمن  قابل‌انکار نیست اما برخی آن را انکار می‌کنند و این خود نیز بخشی از جنگ نرم است»

فلاحتی با تأکید بر اینکه مسئله نفوذ یکی از مسائل غیرقابل‌انکار پیش روی کشور ماست، گفت: آن دسته از افرادی که فرزندان انقلاب اسلامی که نگاهی انقلابی دارند را تندرو می‌خوانند، بدانند که این نوع نگاه نیز از  پروژه‌های دشمن است.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه افرادی که بی‌تفاوت در برابر حوادث ملی گذشته و با دشمن همراهی می‌کنند مسؤولیت ناپذیر و دشمن شیفته‌اند، اظهار کرد: دفاع از خانواده ایرانی فقط با سخنرانی نیست بلکه هنر باید در دفاع از خانواده و ارزش‌های ایرانی و اسلامی میدان‌دار باشد

فلاحتی با اشاره به دیافت جایزه برخی از فیلم‌های ایرانی در جشنواره‌های بین‌المللی گفت: در هیچ‌یک از جشنواره‌های بین‌المللی فیلم‌های ایرانی که مورد تأییدات افراد ارزشی باشند موردتقدیر قرار نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه فیلم‌های ملی و ارزشی ایران انسان‌ساز است افزود: خارجی‌ها فیلم‌های انسان‌ساز نمی‌خواهند بلکه دنبال ساخت کشوری گاو دوش هستند تا به خواسته‌های خود برسند.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه ساخت فیلم‌های ارزشی چون شهدای عزیز دفاع مقدس، انقلاب و انگیزه‌های ایمانی ملت مورد تأکید رهبر انقلاب اسلامی است، گفت: امروز  فیلم‌سازان ایران  در جریان سخت آزمایشی قرار گرفتند.

فلاحتی با اشاره به نتیجه بی‌فرجام برجام افزود: همه مردم دردمند از ابتدا می‌دانستند که برجام به‌اندازه قطره‌ای نیز برای ما ثمری ندارد بااین‌حال،  چند روز پیش آقای عراقچی خود در رسانه ملی اعلام کرد که برجام هیچ ثمری برای ما نداشته است.

خطیب جمعه رشت خطاب به دولتمردان ایران گفت: دولتمردان محترم! منتظر چه اتفاقی هستید آیا می‌خواهید اروپاییان هم مانند آمریکا ما را به بازی بگیرند؟

وی با بیان اینکه ملت ایران ۴۰ سال قبل فهمید دشمن گاو دوش بوده و برخی کشورها شتربان هستند، بیان کرد: عربده‌کشان دنیا امروز، ذلیل ملت ایران شده‌اند.

فلاحتی با اشاره به اینکه برخی‌ها در توجیه نتیجه بی‌فرجام برجام می‌گویند که ما ایران را از یک جنگ نجات داده‌ایم، تصریح کرد: آیا حقیقتاً تنها  گفتمان‌های سیاسی بین‌المللی در عرصه میدان می‌تواند جنگ را ایران دور بدارد؟ در صورتی‌که این سخن توهین به ملت ایران است چراکه اراده و مقاومت مردم سایه شوم جنگ را از سر ایران برداشت.

وی افزود: مدتی زمزمه‌های شنیده می‌شود که می‌خواهند مشکلات اقتصادی کشور را تنها متوجه مسئله برجام کنند و بگویند اگر می‌گذاشتند برجام به نتیجه برسد ما این‌گونه مشکلات را درصحنه اقتصاد شاهد نبودیم.

خطیب جمعه رشت با تأکید به اینکه دیگر تحلیل‌های زبانی به این شکل خریداری ندارد تصریح کرد: گرانی‌ها ناشی از ضعف مدیریت‌ها است نه چیز دیگر لذا باوجود اینکه قیمت ارز و طلا در حال کاهش است اگر نمی‌توانید مسائل اقتصادی را حل کنید حداقل قیمت‌ها را ثابت نگاه داشته و بالا نبرید.‌

 امام‌جمعه رشت با اشاره به مشکلات موجود در نظام بیمه‌ای کشور افزود: طرح سلامت که نتوانست مشکلات بیمه‌ای و درمانی را حل کند و از طرفی بیمه‌ها نیز پاسخگوی نیاز بیماران و جانبازان  نیست لذا باوجود اینکه مسئله بیمه حساس بوده شایسته است مسئولین مربوطه اقدامات لازم را مبذول دارند.

فلاتی با اشاره به تأثیر رزق و روزی حرام در زندگی انسان اظهار کرد: آداب اسلامی صرفاً برای سرگرم کردن انسان نبوده بلکه برگرفته از امور وحیانی است از این‌ رو، آنچه را که اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) در راستای سعادت بشری تبیین می‌کنند اموری وحیانی و الهی  است.

وی با بیان اینکه عمل به دستورات الهی عمده‌ترین مسئله قانون الهی بوده که منتج به سعادت انسان می‌شود، گفت: لقمه حلال اثر ژرفی در زندگی انسان دارد و مردان و زنانی که کسب لقمه حلال را سرلوحه خود قرار می‌دهند، فرزندانی صالح را  تحویل جامعه می‌دهند.

امام‌جمعه رشت با اذعان به آثار حلال‌خواری در زندگی انسان بیان کرد: حلال‌خواری تأثیر مثبت و صالحی در جامعه نمودار می‌کند چراکه لقمه حلال قلبی پاک و مالامال از نور را  به انسان عطا می‌کند.

فلاحتی  انجام عبادت در سطح عالی را اثر دوم حلال‌خواری انسان عنوان کرد و افزود: کسی که می‌خواهد با عبادت به مدارج عالی و غایت  انسان برسد باید از مجرای لقمه حلال عبور کند.

Share