مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان:

پنج هزار و ۳۰۰ مگاوات کمبود تولید برق در کشور داریم

جمشید طالبی، مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان با اشاره به اینکه محوریت اصلی کارهای ما، مشترکین هستند، اظهار داشت: با توجه به اینکه بیشترین مصرف برق در حوزه مصارف خانگی است، بنابراین توجه به این قشر برای ما از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه بهبود وضعیت مصرف برق در ساعات پیک کاری به مناسبت هفته مدیریت مصرف بهینه برق با حضور جمشید طالبی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گیلان برگزار شد.

۵۰ درصد از مصارف برق برای مصارف خانگی است

در ابتدای این جلسه فرحناز یوحنایی، مدیر دفتر مدیریت مصرف برق در رابطه با عناوین مرتبط با این روزها اظهار کرد: هفته مدیریت مصرف برق از دوم تیرماه الی هفتم این ماه ادامه خواهد داشت. هرکدام از این روزها با عناوین مربوط و برنامه های مختلف تعبیه شده است.

وی ادامه داد: روز اول، روز بهینه سازی مصرف برق و رسانه که رسالت اصلی ما در این هفته میباشد. روز دوم، روز بهینه سازی مصرف برق و کودکان، روز سوم روز بهینه سازی مصرف و خانواده که ۵۰ درصد از مصارف برق برای مصارف خانگی است. روز چهارم، روز بهینه سازی مصرف برق و صنایع که صنایع استان سعی بر این داشته اند ساعات کاری خود را به ساعات غیر پیک برقی ببرند. روز پنجم، روز برق و ادارات که سعی شده در ساعات ۱۲ الی ۱۷ مصرف برق خود را کاهش دهند. روز ششم، بعنوان روز آخر، روز بهینه سازی مصرف برق و روز انرژی نو عنوان شده است.

مدیر دفتر مدیریت مصرف برق شرکت توزیع استان افزود: انتظار ما از رسانه های استان انعکاس اقدامات همه جانبه و اطلاع رسانی فعالیت ها و آگاهی بخشیدن به مردم است.

پنج هزار و ۳۰۰ مگاوات کمبود تولید برق در کشور داریم | چاره‌ای جز مدیریت مصرف برق نداریم

جمشید طالبی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان با اشاره به اظهارات وزیر نیرو درباره خشکسالی گفت: بسیاری از نیروگاه های برق آبی کشور دیگر قابلیت قرار گرفتن با ظرفیت کامل در مدار را ندارند.

طالبی در ادامه با بیان اینکه پنج هزار و ۳۰۰ مگاوات کمبود تولید برق در کشور داریم، گفت: برای اینکه بتوانیم امسال در ماه های پیک مصرف برق یعنی تیر و مرداد مصرف برق را به خوبی هدایت کنیم، چاره‌ای جز مدیریت مصرف برق برای جایگزینی کمبود تولید نداریم.

بیشترین مصرف برق در حوزه مصارف خانگی است

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان با اشاره به اینکه محوریت اصلی کارهای ما، مشترکین هستند، اظهار داشت: با توجه به اینکه بیشترین مصرف برق در حوزه مصارف خانگی است، بنابراین توجه به این قشر برای ما از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد.

وی ادامه داد: بیشترین مشکل ما برای ما در حوزه سیستم‌های سرمایشی است که بخش عمده این مشکلات در حوزه موارد عمومی، ادارات دولتی، بانک ها، شهرداری ها و موسسات غیر دولتی عمومی می‌باشد.

طالبی با اشاره به تاکیدات استاندار درباره بخش نامه ابلاغ شده به سازمان ها، گفت: تمامی این مراکز باید با استفاده از مولدهای اضطراری از ساعت کاری ۱۲ الی ۱۷ برق مصرفی خود را تامین کنند و از شبکه شهری استفاده نکند. این اماکن باید تا پایان این دوماه کاری، ۱۰ درصد کاهش مصرف داشته باشند.

مشکل کمبود برق یک مشکل جهانی است

وی در ادامه با بیان اینکه برای حل مشکل کمبود برق بجای اعمال خاموشی باید مصرف برق خود را بهینه کنیم، تصریح کرد: مشکل کمبود برق یک موضوع استانی و ملی نیست بلکه یک مشکل جهانی است و تنها راهکار برای حل این مشکل در ابتدا فرهنگ سازی و اطلاع رسانی درست از طریق رسانه ها می‌باشد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان در پایان با اشاره به اینکه عمده رسالت وزارت نیرو، وصول مطالبات می‌باشد، اظهار کرد: شرکت توزیع استان، ۱۳۷ میلیارد تومان مطالبات وصول نشده دارد که ۳۷ میلیارد از مطالبه برای حوزه عمومی که بیشترین تعرفه در حوزه مصرف را دارد، ۳۰ میلیارد تومان متعلق به حوزه صنعت، ۲۷/۵ میلیارد تومان برای حوزه کشاورزی و ۲۰ میلیارد تومان برای سایر حوزه ها می‌باشد.

Share