فرزام صفت در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان رشت

بانکهای شهرستان رشت نیازمند آسیب شناسی هستند | روند پرداخت تسهیلات مطلوب نیست

فرزام صفت گفت: در بانکهای این شهرستان باید آسیب شناسی صورت گیرد و بپذیریم که ضعیف عمل کردیم چطور ممکن است که بانکهای دیکر شهرستانها جذب بیشتری است با همان قانون و مقررات ؟!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه کارگروه اشتغال شهرستان رشت ظهر امروز با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد.

آرش فرزام صفت با اشاره به اینکه برای پیگیری تسهیلات روستایی در ۱۴ شهرستان حضور پیدا کردم، افزود: شهرستان رشت به علت اینکه از شهرستانهای مهم استان است برای دومبن بار است که در این جلسه شرکت کرده ایم تا دلیل کندی جذب اعتبارات را پیدا کنیم اما متاسفانه روند پرداخت این تسهیلات در سطح کشور روند مطلوبی نیست.

جانشین معاون هماهنگی امور اقتصادی و‌ توسعه منابع استانداری گیلان با اشاره به اینکه ۲۰ اولویت برای دریافت این تسهیلات در کشور مشخص شده است، گفت: گیلان استانی است که روستاها در آن به شهر‌ها بسیار نزدیک است و خیلی از شهر‌ک‌های صنعتی در روستاها قرار دارد و از مشکلات پرداختی به همین دلیل است.

فرزام صفت با اشاره به اینکه وضعیت شهرستان رشت در جذب تسهیلات اشتغالزایی به هیچ عنوان قابل قبول نیست، گفت: تاکنون ۱۶ میلیارد تسهیلات اشتغالزایی در بانک‌های استان گیلان انعقاد قرارداد شده است اما پرداخت و جذب این تسهیلات نگران کننده است در شراطی که بیشترین سهم در شهرستان‌های گیلان، سهم شهرستان رشت است.

وی ادامه داد: ۸۳ میلیارد تومان متقاضی به بانک ها برای شهرستان رشت خوب است اما مطلوب نیست زیرا باید به مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به بانک‌ها رشت معرفی شوند.

فرزام صفت با اشاره به اینکه شهرستان رشت بسیار مظلوم واقع شده است، افزود: باید حق این شهرستان را بدهیم و برای این مهم برای پرداخت تسهیلات باید اقدامی جهادی انجام شود و اگر این شهرستان به سهم خود نرسد به طور حتم این سهم به شهرستان های دیگر داده می‌شود.

جانشین معاون هماهنگی امور اقتصادی و‌ توسعه منابع استانداری گیلان با بیان اینکه این جلسات برای رفع مشکل است نه پیدا کردن مقصر، افزود: در شهرستان رشت شرایط خاصی حاکم است. در بانکهای این شهرستان باید آسیب شناسی صورت گیرد و بپذیریم که ضعیف عمل کردیم چطور ممکن است که بانکهای دیکر شهرستانها جذب بیشتری است با همان قانون و مقررات ؟!

وی با بیان اینکه بخشها و روستاها برای جذب اعتبارات بسیار موثر خواهند بود، افزود: صندوق کارا در حال بسته شدن است و در ترغیب افراد برای گرفت تسهیلات باید سرعت بیشتری داشته باشیم.

Share