دیارمیرزا گزارش می‌دهد:

علی خاوری به تهران می‌رود | چه کسی مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان می‌شود؟

شنیده‌های دیارمیرزا حاکی از این است که شعبانعلی خاوری، مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان به عنوان مدیرکل دفتر ایمنی و حریم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور منصوب شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، شنیده‌های دیارمیرزا حاکی از این است که شعبانعلی خاوری، مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان به عنوان مدیرکل دفتر ایمنی و حریم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور منصوب شد.

وی که از مدیران با سابقه استان گیلان است در اسفندماه ۹۲ و در اولین سال فعالیت دولت تدبیر و امید، با حکم عباس آخوندی به عنوان مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان منصوب و جانشین حجت شعبانپور شد.

در زمان چند سال فعالیت خاوری در گیلان شاهد افتتاح چندین طرح عمرانی بزرگ درحوزه راه و شهرسازی بودیم و ساخت راه آهن قزوین-رشت نیز به مراحل آخر خود رسیده است.

چه کسی جایگزین خاوری در اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان می‌شود؟

 

با انتصاب خاوری به عنوان مدیرکل دفتر ایمنی و حریم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور از رحیم شوقی معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد انزلی، محمدرضا نازک کار مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان، مازیار سیدنژاد مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان، یعقوب حیدری مدیر فنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان و مجید شارقی مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی که اصالتا گیلانی است به عنوان گزینه های اصلی مدیرکلی راه و شهرسازی استان گیلان نام برده می‎‌شود.

رحیم شوقی، معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد انزلی که صاحب مدرک کار‌شناسی ارشد مهندسی عمران است، مدیرکلی دفتر فنی استانداری گیلان را جزو سابق خود دارد.

نازک کار در سوابق کاری خود معاونت راهداری اداره کل راه و ترابری گیلان به مدت ۱۰ سال، معاونت فنی اداره کل راه و ترابری استان گیلان به مدت ۲سال و مدیریت ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان در کارنامه دارد.

در سوابق کاری مازیار سیدنژاد نیز سرپرستی اداره مسکن و شهرسازی شهرستان سیاهکل، رییس اداره املاک و بانک زمین و رییس اداره معماری و طراحی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان، نماینده در کمیسیون ماده ۵ و کارگروه امور زیربنایی استان و نماینده وزارت راه و شهرسازی در کمیسیون ماده ۹۹ (رسیدگی به ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاها و خارج از شهرها) و عضو کارگروه تدوین سند توسعه روستایی در برنامه ششم توسعه در استان گیلان به چشم می‌خورد.

وی همچنین سابقه همکاری با شبکه تشکل های زیست محیطی، عضو هیئت موسس انجمن دوستداران میراث فرهنگی استان، عضو جمعیت کاهش خطرات زلزله ایران، عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مهندسان استان، عضو شورای حامیان تدبیر و امید استان و عضو مجمع مشورتی توسعه استان را در کارنامه دارد.

یعقوب حیدری نیز که دارای مدرک تحصیلی لیسانس مهندسی عمران و فوق لیسانس جغرافیا و برنامه ریزی شهری است، هم اکنون مدیر فنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان است و ۲۶ سال سابقه فعالیت دارد.

با این وجود باید دید که نظر مصطفی سالاری، استاندار گیلان بر روی کدام گزینه بیشتر است و وزیر راه حکم چه کسی را برای مدیرکلی راه و شهرسازی گیلان امضاء می‌کند.

Share