پس از پایان دور رفت؛

دور برگشت رالی بین المللی کریدور شمال-جنوب به آستارا رسید+ تصاویر

اتومبیلرانان حاضر در مسابقه رالی کریدور بین المللی شمال–جنوب پس از پایان دور رفت، از مرز زمینی آستارا به خاک جمهوری اسلامی ایران وارد شدند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اتومبیلرانان حاضر در مسابقه رالی کریدور بین المللی شمال–جنوب پس از پایان دور رفت، از مرز زمینی آستارا به خاک جمهوری اسلامی ایران وارد شدند.

رئیس کالینگاموتور هندوستان و لیدر گروه در بدو ورود به کشور در مرز زمینی آستارا در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا اظهار کرد: این رالی از شهر بمبئی هندوستان آغاز شد و شرکت کنندگان پس از عبور از مسیر دریایی بندر ناواشیوا در هندوستان به بندرعباس در جنوب ایران رسیدند و در ادامه این مسیر را به بندر آستارا در شمال جمهوری اسلامی ایران، باکو در جمهوری آذربایجان و سن پترزبورگ در روسیه پیمودند.

رامش ماهاپاترا اضافه کرد: در مسیر برگشت، اتومبیل رانان پس از عبور از مرز زمینی آستارا، حرکت خود را به تهران و سپس در دو مسیر بندر چابهار و بندرعباس ادامه می دهند.

ماهاپاترا با بیان اینکه در این رالی شرکت کنندگانی از کشورهای هند و روسیه حضور داشتند، گفت: این رالی ۴۰ روز به طول می انجامد و اشاعه دوستی بین چهار کشور هند، ایران، آذربایجان و روسیه از مهمترین اهداف آن است.

در ادامه رئیس هیأت اتومبیلرانی و موتورسواری شهرستان مرزی بندر آستارا در آیین استقبال از اتومبیلرانان حاضر در این رالی، در مرز زمینی آستارا به خبرنگار دیارمیرزا گفت: رالی اتومبیلرانی بین المللی کریدور شمال-جنوب با هدف ایجاد ارتباط دوستی و ورزشی بین چهار کشور هند، جمهوری اسلامی ایران، جمهوری آذربایجان و روسیه برگزار شد.

اصغر اکسیر علاوه بر تبیین اهمیت و احیای مسیر ترانزیتی شمال–جنوب، این مسیر را مهمترین حلقه تجارت بین آسیا و اروپا برشمرد و خاطر نشان کرد: مسیر فوق در مقایسه با مسیرهای سنتی از نظر امنیت، مسافت و زمان تا ۴۰ درصد کوتاه تر و از نظر هزینه تا ۳۰ درصد ارزان تر است.

اکسیر با اشاره به اینکه کریدور مذکور، صادرات از سواحل غربی هند را از بندرعباس و بندر چابهار به آستارا در ایران و کشورهای آسیای میانه و روسیه به اروپا انتقال می‌دهد، ضمن تقدیر از زحمات هیأت اتومبیل رانی و موتور سواری استان گیلان، افزود: در ۱۰ اردیبهشت ماه سال جاری و همزمان با روز ملی «خلیج فارس» ۳۵ شرکت کننده در این رالی با ۱۸ دستگاه خودرو از بندر عباس به سمت آستارا و در ۱۵ اردیبهشت ماه از مرز زمینی آستارا به باکو و شهر سن پترزبورگ حرکت کردند و از امروز دور برگشت این رالی در خاک ایران آغاز شده است.

به گزارش دیارمیرزا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و سومین مرز پرتردد کشور است و سالانه نزدیک به ۸۰۰ هزار مسافر داخلی و خارجی از مرز آن تردد می کنند.

Share