مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) آستارا خبر داد:

استقرار ۶۰ پایگاه جمع آوری زکات فطریه در آستارا

بهرام تسلی‌نیا از استقرار ۶۰ پایگاه جمع آوری زکات فطریه در سطح شهرستان خبر داد و افزود: از این تعداد پایگاه، ۸ پایگاه توسط بهزیستی، ۲ پایگاه توسط بیماران کلیوی، ۳۰ پایگاه توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) و ۲۰ پایگاه توسط شبکه نیکوکاری زیر نظر کمیته امداد امام خمینی(ره) دایر خواهد شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) بندر مرزی آستارا از استقرار ۶۰ پایگاه جمع آوری زکات فطریه در سطح شهرستان خبر داد.

بهرام تسلی‌نیا در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا افزود: بر اساس دستورالعمل دفتر مرکزی، مقرر شده است کلیه عواملی را که زکات فطریه جمع آوری می کنند، در عید سعید فطر سالجاری به شکل متحدالشکل، زیرنظر شورای زکات شهرستان فعالیت نمایند.

وی با تأکید بر اینکه مسئول این شورا، حجت الاسلام و المسلمین کاظم حافظ نیا (امام جمعه آستارا) خواهد بود، ادامه داد: در همین راستا در سالجاری بالغ بر ۶۰ پایگاه در اقصی نقاط شهرهای آستارا و لوندویل و روستاهای شهرستان مستقر خواهد شد تا زکات فطریه هموطنان را جمع آوری نماید.

تسلی‌نیا افزود: از این تعداد پایگاه، ۸ پایگاه توسط بهزیستی، ۲ پایگاه توسط بیماران کلیوی، ۳۰ پایگاه توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) و ۲۰ پایگاه توسط شبکه نیکوکاری زیر نظر کمیته امداد امام خمینی(ره) دایر خواهد شد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) آستارا تجهیز پایگاه ها به آرم و صندوق های متحدالشکل را از مصوبات دفتر مرکزی و ستاد شورای زکات شهرستان عنوان کرد و گفت: از نخستین ساعات صبح عید سعید فطر، این پایگاه ها در مساجد شهرستان نیز بازگشایی خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه پایگاه هایی در محل برپایی نماز عید سعید فطر استقرار می یابند، خاطر نشان کرد: با استناد به نظر علما و مراجع تقلید، کمیته امداد امام خمینی(ره) به عنوان اولی ترین مکان جمع آوری زکات فطریه معرفی شده و به همین دلیل دبیری شورای زکات شهرستان به این کمیته واگذار گردیده است تا با نظر امام جمعه محترم، برابر ضوابط شرعی و قانونی اقدام شود.

به گزارش دیارمیرزا، ۲ هزار و ۶۰۱ خانوار با چهار هزار و ۷۰۰ نفر جمعیت در آستارا تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) هستند.

Share