انتقادات تند علیپور به شهردار رشت با لباس پاکبانی در صحن شورا؛

نصرتی در انجام وظیفه خود ناتوان است | شهردار رشت صورت مسئله را پاک می‌کند

علیپور گفت: در زمان انتخاب شهردار، آقای نصرتی پرداخت حقوق و مزایای کارکنان را جزیی از وظایف شهرداری می دانست و معتقد بود که این مسائل نباید در برنامه های کاندیداهای شهرداری مطرح شود اما امروز به هر دلیلی که بوده، در انجام وظیفه اولیه خود ناتوان بوده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدحسن علیپور، عضو شورای اسلامی شهر رشت که با لباس پاکبانی در چهلمین جلسه شورا حاضر شده بود خطاب به شهردار رشت گفت: افتخار دارم به عنوان عضوی برخاسته از جامعه کارگری در شورای پنجم خدمتگزار مردم فهیم و فرهیخته رشت باشم.

وی با بیان اینکه کارگران از مظلوم ترین اقشار جامعه هستند گفت: متاسفانه نتوانسته ایم قدردان زحماتشان باشیم.

علیپور افزود: نگاه به گذشته نشان می دهد روزهایی را پشت سر گذاشته ایم که مدیران پاداش های نجومی شب عید را به خانه برده اند و کارگران شهرداری رشت شرمنده خانواده های خود شده اند و ماه‌ها حقوق و بیمه معوقه داشته اند.

نصرتی در انجام وظیفه خود ناتوان است | شهردار رشت صورت مسئله را پاک می‌کند

وی با اشاره به اینکه یکی از دلایل رای به نصرتی برطرف کردن مشکلات بود، گفت: در زمان انتخاب شهردار، آقای نصرتی پرداخت حقوق و مزایای کارکنان را جزیی از وظایف شهرداری می دانست و معتقد بود که این مسائل نباید در برنامه های کاندیداهای شهرداری مطرح شود اما امروز به هر دلیلی که بوده، در انجام وظیفه اولیه خود ناتوان بوده است.

عضو شورای شهر رشت در مورد برخورد شهرداری با شرکت هایی که نقشی در پرداخت حقوق دارند اشاره کرد و افزود: اگر شهرداری رشت حقوق ها را به حساب شرکت ها واریز کرده است چرا در مقابل شرکتی که بد عهدی کرده، برخورد قاطعی نشان نمی دهد؟ متاسفم که امروز به جایی رسیده ایم که به جای حل مشکل، شهردار شهرمان صورت مساله را پاک می کند و برای فرار از اعتراضات احتمالی، در واکنش به عدم پرداخت حقوق بخشی از کارگران، در کمال تعجب جشن روز کارگر نیز لغو می شود.

وی ادامه داد: از امروز، هر روز برای من روز کارگر است و لحظه ای در پیگیری حقوق و مزایای کارگران و کارکنان عقب نشینی نخواهم کرد.

مخالف پرداخت بی حساب و کتاب به رسانه های غیر بومی و کانال های غیر مجاز هستم

این عضو شورا در ادامه با بیان اینکه بنده موافق پرداخت بی حساب و کتاب به رسانه های غیر بومی و کانال های غیر مجاز نیستم، افزود: اگر نامه ای برای ساماندهی پرداختی ها امضا کرده ام با همین نگاه بوده است تا اساسنامه ای تدوین شود و حمایت ها در چارچوب مشخص تداوم یابد اما متاسفانه فضایی شکل گرفته که جای تاسف دارد و تعهدات قبلی شهرداری نیز انجام نمی شود.

وی با اشاره به اینکه قلم، خبرنگار و رسانه جایگاه ویژه ای دارد اذعان کرد: فراموش نکنیم که خبرنگاری و عکاسی خبر، از سخت ترین مشاغل است و ظرافت های هنرمندانه این مشاغل می تواند نقش تعیین کننده ای در آینده جوامع داشته باشد.

علیپور ادامه داد: گیلان یکی از بالاترین آمارها را در تعداد رسانه ها دارد و هر آن کس که نگاه تحقیر آمیزی به این شغل داشته باشد و شمار قابل توجهی از رسانه ها را نادیده بگیرد قطعا شناخت درستی از آن ندارد.

وی گفت: اگر تلاش داریم فضایی شفافی را به وجود بیاوریم باید حمایت از رسانه ها را استمرار ببخشیم تا جلوی بسیاری از مفسده ها گرفته شود و از همکاران شورایی و شهردار می خواهم سریعا نسبت به تدوین اساسنامه ای کاربردی در جهت حمایت از رسانه ها اقدام نمایند.

اعتراض به انتصابات غیرقانونی شهردار رشت

عضو شورای شهر رشت در پایان نطق خود به انتصابات شهردار رشت که گاها خارج از چارت و یا غیرقانونی است پرداخت و خاطرنشان کرد: سوال من از همکاران شورایی این است که آیا می توان یک شبه معاونتی را به وجود آورد و یا معاونتی را تفکیک کرد؟ آیا معاونت حمل و نقل و امور زیربنایی طبق قانون به دو معاونت تفکیک شده است؟ آیا معاونت امور مناطق و سازمان ها در چارت شهرداری رشت وجود دارد؟ و این موارد تنها نمونه هایی از انتصابات و ابلاغ های سوال برانگیز آقای شهردار است که باید پاسخ مناسبی به این سوالات داده شود.

Share