با حضور قائم مقام دادگستری گیلان:

رئیس حوزه قضایی رودبنه معرفی شد | الهیان: جامعه قضایی در کنار حفظ استقلال با مردم تعامل داشته باشد

قائم مقام رئیس کل دادگستری گیلان گفت:جامعه قضایی باید تلاش کند تا در کنار حفظ استقلال،با مردم تعامل داشته باشد اما نباید به بهانه تعامل و مدارا با مردم از چارچوب قانون خارج شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، مجید الهیان در مراسم تکریم و معارفه رئیس حوزه قضایی رودبنه با بیان اینکه قضاوت از سخت‌ترین امور است اظهار کرد: قضات ماذون از ولایت هستند و در مسیر حل و فصل دعاوی، احقاق حق و ابطال باطل از هیچ کوششی فروگذار نخواهند کرد.

وی با تبیین جایگاه مستقل قضات گفت: قاضی در صدور احکام قضایی همواره طبق نظر شرع و قانون عمل می‌کند که ممکن است در برخی موارد رضایت مراجعین را در پی نداشته باشد.

قائم مقام رئیس کل دادگستری گیلان تصریح کرد:جامعه قضایی باید تلاش کند تا در کنار حفظ استقلال، با مردم تعامل داشته باشد اما نباید به بهانه تعامل و مدارا با مردم از چارچوب قانون خارج شد.

الهیان با اشاره به گستردگی کار در حوزه‌های قضایی استان افزود: علی‌رغم کمبود امکانات، همکاران اداری و قضایی در انجام وظایف محوله، به نحو مطلوبی عمل می‌کنند.

وی رودبنه را منطقه‌ای سیاحتی و گردشگری برشمرد و خاطرنشان کرد: حفظ انفال در کنار حفظ معیشت مردم،از اهمیت بسزایی برخوردار است.

قائم مقام رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه آنچه به ما سپرده شده سرمایه آیندگان است، گفت: باید در حفظ حقوق عامه کوشا باشیم و امیدواریم که دستگاه‌های اجرایی و متولیان حفظ اموال عمومی در انجام وظیفه خطیر خود کوتاهی ننموده و همواره از احکام قضایی تمکین کند.

وی در پایان این مراسم از زحمات شعبانعلی جباری در دوران تصدی ریاست حوزه قضایی رودبنه قدردانی و عیسی نعمتی به عنوان رئیس جدید حوزه قضایی رودبنه معرفی شد.

Share