رئيس پليس راهنمايی و رانندگی استان گيلان خبر داد:

توقیف خودرو به رانندگی کودک ۹ساله در رشت!

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان از توقیف خودرو به رانندگی کودک ۹ ساله خبر داد و افزود: ماموران پلیس راهور ضمن متوقف کردن وسیله نقلیه و تماس با والدین وی، کودک را جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سرهنگ محمدرضا محمدی در تشریح خبر توقیف خودرو به رانندگی کودک ۹ساله گفت: در اجرای طرح برخورد با رانندگان متخلف توسط ماموران پلیس رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی، در حین گشت زنی به کودک ۹ ساله‌ای که پشت فرمان یک دستگاه خودروی پژو پارس در حال رانندگی بوده برخورد کردند.

وی افزود: ماموران پلیس راهور ضمن متوقف کردن وسیله نقلیه و تماس با والدین وی، کودک را جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی کردند.

این مقام انتظامی افزود: بر اساس ماده ۲۶ آیین نامه راهور هر کس بخواهد با هر نوع وسیله نقلیه موتوری زمینی رانندگی کند باید گواهینامه متناسب با آن وسیله نقلیه را دارا باشد و با افراد فاقد شرایط برابر قانون برخورد می‌شود.

سرهنگ محمدی در خاتمه از خانواده‌ها خواست، از قرار دادن سوئیچ وسایل نقلیه در دسترس کودکان خودداری کرده و هم چنین باید رفتارهای آنان را در ترافیک مدیریت کنند.

Share