در جلسه پیگیری اجرای تعهدات ساماندهی تخلیه سایت زباله سراوان مطرح شد:

از آمادگی منابع طبیعی برای قطع درختان تا دریافت دستور کتبی تأمین اعتبارات زباله سوز سراوان

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه به ما گزارش شد که اعتبار زباله سوز شرکت تی تی اس برای ۹۷ تامین نمی‌شود گفت: با رایزنی ها و مکاتباتی که انجام شد توانستیم دستور کتبی برای تامین اعتبارات زباله سوز را بگیریم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در سومین جلسه پیگیری اجرای تعهدات ساماندهی تخلیه سایت زباله سراوان علی مقصودی، معاون خدمات شهری شهرداری رشت گفت: با در اختیار قرار گرفتن زمین، محل تصفیه‌خانه، حوضچه آرام و جانمایی آن مشخص خواهد شد.

آمادگی همکاری در خصوص قطع درختان را داریم

محسن یوسف پور، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان در ادامه جلسه با بیان اینکه آمادگی همکاری در مورد قطع درختان را داریم افزود: این اتفاق زمانی صورت خواهد گرفت که پروژه اجرایی شود و از شهرداری می‌خواهیم تمام مجوزهای ساخت تصفیه‌خانه را تکمیل کند تا در نیمه راه با مشکل مواجه نشود.

دستور کتبی برای تامین اعتبارات زباله سوز را گرفتیم | دغدغه همه ما رفع مشکل سروان است

در ادامه جلسه غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تبیعضی در مورد اعتبارات سهم استان ها وجود ندارد گفت: نمایندگان شهرستان رشت پیگیر مسائل زباله سوز و سروان هستند همیشه و کارها را پیگیری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه به ما گزارش شد که اعتبار زباله سوز شرکت تی تی اس برای ۹۷ تامین نمی‌شود گفت: با رایزنی ها و مکاتباتی که انجام شد توانستیم دستور کتبی برای تامین اعتبارات زباله سوز را بگیریم.

جعفرزاده با بیان اینکه همه ما برای کمک به مردم سراوان جمع شده‌ایم، افزود: دغدغه همه ما رفع مشکل سروان است.

موضوع سروان یک دغدغه اجتماعی است | نباید از ما توقع معجزه داشته باشند

در ادامه امیرحسین علوی، رییس شورای اسلامی شهر رشت نیز با اشاره به اینکه موضوع سروان یک دغدغه اجتماعی محسوب می‌شود گفت: آنچه که امروز از سروان برجا مانده است در طی سی سال اتفاق افتاده و نباید از ما توقع معجزه داشته باشند.

علوی با اشاره به اینکه باید مسئله مردم سروان بخصوص در بحث بهداشت به صورت ویژه دیده شود، گفت: برای بهبود وضعیت موجود می طلبد دستگاهایی مانند صنعت و معدن و تجارت در تهیه ماسه و خاک برای خاکریزی بر روی زباله ها همکاری بیشتری داشته باشند.

به نوع قرارداد تصفیه‌خانه انتقاد دارم

وی در مورد ساخت تصفیه‌خانه گفت: بنده از جایگاه شورا به نوع قرارداد تصفیه‌خانه انتقاد دارم و امیدوارم در پیگیری هایی که انجام می‌شود به نتیجه مناسب دست پیدا کنیم.

رییس شورای شهر رشت با تشکر از نمایندگان شهرستان رشت گفت: نمایندگان مردم رشت در مجلس بسیار پیگیر بودند اما باید بپذیریم که در بسیاری از موارد از استان های دیگر عقب هستیم.

علوی خطاب به نماینده شرکت تی تی اس، شرکت سازنده زباله سوز گفت: توقع همه ما از این شرکت این است که با گرفتن ۱۰ میلیارد تومان اقداماتی را در ساخت زباله سوز آغاز می‌کرد.

وی افزود: اینکه شرکت تی تی اس بخواهد همه مبالغ را دریافت کند و بعد آغاز به ساخت نماید در هیچ کجای دنیا مرسوم نیست.

علوی با بیان اینکه امروز مردم دیگر پذیرای این نخواهند بود که مسئولان همدیگر را متهم کنند افزود: باید برنامه ریزی مناسبی برای زباله سوز داشته باشیم.

مشکل سراوان سی سال است که وجود دارد | برخی می‌حواهند از زباله برای خود رأی حمع کنند

در ادامه جلسه علی‌اصغر حیدرنژاد، معاون دادستان شهرستان رشت با بیان مشکل سروان یک مشکل کشوری است، گفت: بیش از سی سال است که این مشکل در سروان وجود دارد اما برای حل این آن نباید عجولانه تصمیم گرفته شود و معضلی بر معضلات آنجا اضافه گردد.

وی با بیان اینکه در مسئله سروان افرادی باید پاسخگو می‎شدند گفت: برخی از این مسئله به نفع خود بهره برداری می‌کنند و پاسخگو نیستند و از زباله برای جمع آوری رای استفاده می‌کنند.

معاون دادستان شهرستان رشت گفت: باید تحقیقی انجام دهیم که آیا امکان انتقال زباله به نقاط مرتفع لوشان مقدور است؟

وی با بیان اینکه زباله طلای سیاه است، تصریح کرد: چرا تفکیک از مبدا از ابتدا آغاز نشد.

حیدرنژاد در پایان گفت: امروز آلودگی رودخانه های زرجوب و گوهررود بیشتر از زباله سراوان است و آب‌های سطحی و زیر سطحی نیز تحت تاثیر مسئله زباله سروان است.

Share