معاون آموزش و پژوهش سازمان محیط زیست کشور

وضعیت زباله گیلان باید دغدغه ۸۰ میلیون ایرانی باشد|طوری کار کنیم شرمنده نسل بعد نباشیم

معاون آموزش و پژوهش سازمان محیط زیست کشور گفت: دولتی ها به فعالیت سازمانهای مردم نهاد افتخار میکنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، کاوه مدنی معاون آموزش و پژوهش سازمان محیط زیست کشور، در اولین کارگاه مشورتی مدیریت مشارکت محور پسماند کشور که در تالار گفتمان شهرداری رشت برگزار شد، گفت: گیلان استانی زیبا و سرسبز و مورد علاقه برای گردشگری همه هموطنان است بنابر این وضعیت محیط زیست گیلان باید دغدغه ۸۰ میلیون ایرانی باشد.
وی افزود: سازمانهای مردم نهاد می توانند مشکلات پسماند استان را کاهش دهند و لازم است تلاش ها مضاعفتری در این زمینه انجام شود.
مدنی خاطر نشان کرد: ما دولتی ها به فعالیت سازمانهای مردم نهاد افتخار می کنیم و  اگر اخلاق محیط زیست در جامعه تخریب شود جبران آسیب هایی که به طبیعت وارد می شود، دیگر سخت خواهد بود.
معاون آموزش و پژوهش محیط زست کشور ادامه داد: گیلان استانی است که از ارزش ها و پتانسیل های زیست محیطی بالایی برخوردار است اما در پشت این سرسبزیها با معضلات زیست محیطی زیادی هم دست به گریبان است و معضل پسماند گیلان باید دغدغه ۸۰ میلیون ایرانی در کشور باشد زیرا پسماند از موضوعات زیست محیطی است که حضور و نقش مردم در آن بسیار موثر باشد.

رفتارهای خانواده ها و آموزش بسیار تاثیر گذار است

مدنی خاطر نشان کرد: گیلان علاوه بر زباله مردم خود باید زباله گردشگران را تحمل کند و گردشگران گاهی به میزبان نامهربانی می کنند، اما بومی ها هم در عدم رعایت ملاحظات زیست محیطی مقصرند.
او گفت: آموزش، فرهنگ و اخلاق اگر فراموش بشوند محیط زیست آسیب جدی می بینند و دیگر جبران خسارتها سخت خواهد بود.
مدنی گفت: طوری کار کنیم شرمنده نسل بعد نباشیم و محیط زیست گیلان را به گونه ای حفظ کنیم که فرزندان نسلهای آینده هم از زیبایی این استان بهره ببرند.

Share