فرماندار شهرستان آستارا خبرداد:

ورود و تخلیه بار دومین قطار باری در بارانداز راه آهن آستارا

محموله دومین قطار باری حامل شش واگن تخته نراد روسی از نوع ساسنا و یولگا به وزن ۳۳۰ تن و به ارزش ۱۳۲ هزار دلار در بارانداز ریلی راه‌آهن بین‌المللی آستارا- آستارا تخلیه شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرماندار شهرستان آستارا در جریان ورود دومین قطار باری به بارانداز ریلی راه‌آهن بین‌المللی آستارا- آستارا در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار کرد: بار این قطار روسی- آذری، شش واگن تخته نراد روسی از نوع ساسنا و یولگا است.

یونس رنجکش وزن این محموله باری را ۳۳۰ تن به ارزش ۱۳۲ هزار دلار دانست و تصریح کرد: این قطار باری پس از طی چهارهزار و ۲۰۰ کیلومتر مسیر از شهرهای پرم و سالیکانس روسیه وارد خاک جمهوری اسلامی در شهرستان مرزی آستارا شده است.

وی با اشاره به اینکه پیش از این نیز در ۱۹ بهمن ماه سال جاری، ۶ واگن حامل تخته نراد و ام.دی.اف در بارانداز ریلی راه‌آهن بین‌المللی آستارا- آستارا تخلیه شده بود بیان کرد: براساس پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته، سومین قطار باری نیز فردا عصر وارد خاک جمهوری اسلامی ایران در شهرستان مرزی آستارا می‌شود.

فرماندار شهرستان آستارا با بیان اینکه براساس توافق صورت‌گرفته بین گمرک و راه‌آهن مشکلی در ورود متناوب قطارهای باری از کشورهای روسیه و جمهوری آذربایجان به خاک ایران وجود ندارد گفت: برای پویاتر شدن این ترددها، زیرساخت‌های حمل‌ونقل ریلی باید هرچه سریع در بارانداز آستارا- آستارا فراهم شود.

Share