سه نفر بازداشت شدند

کوزه‌های سفالی ۲۵۰۰ ساله در سیاهکل کشف شد

در بازرسی از خودروی متهمان یک عدد کوزه سفالی متوسط و یک عدد کوزه سفالی کوچک و مقداری ادوات و تجهیزات حفاری غیرمجازکشف شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرمانده انتظامی سیاهکل از کشف کوزه های سفالی ۲ هزار و ۵۰۰ ساله در این شهرستان خبرداد.
سرهنگ “حمید محمدی نسب”، با اعلام این خبر گفت: ماموران انتظامی پاسگاه پیرکوه این شهرستان در پی گزارشات مردمی از حفاری غیرمجاز در یکی از روستاها مطلع شده و بلافاصله در محل حاضر شدند.
این مقام انتظامی با بیان اینکه ماموران با حضور در روستا، محل حفاری را کشف کردند، افزود: با تحقیقات نامحسوس و کنترل محورهای مواصلاتی خودروی سانتافه متهمان حین خروج از شهرستان شناسایی ومتوقف شد.
وی با اعلام اینکه سه متهم ۶۲،۴۰ و ۳۲ساله که در خودرو حضور داشتند، دستگیر شدند، بیان داشت: در بازرسی از خودروی متهمان یک عدد کوزه سفالی متوسط و یک عدد کوزه سفالی کوچک و مقداری ادوات و تجهیزات حفاری غیرمجازکشف شد.
سرهنگ محمدی نسب با اشاره به اینکه قدمت اشیای کشف شده طبق اعلام نظر کارشناسان میراث فرهنگی شهرستان دوهزار و ۵۰۰ سال و مربوط به هزاره اول میلاد (عصر آهن) اعلام شد، اظهار داشت: اشیای کشف شده ۲۰ میلیون ریال ارزش داشتنند.
فرمانده انتظامی شهرستان سیاهکل در پایان با بیان اینکه اقلام کشف شده به اداره میراث فرهنگی تحویل و متهمان به همراه پرونده قضایی به مراجع قضایی معرفی شدند،ازشهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک، مراتب را با پلیس ۱۱۰در میان بگذارند.

Share