مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان خبرداد

سفر رئیس سازمان صدا و سیما به گیلان | افتتاح ساختمان جدید تولید و پخش با ۷ استودیو

ظهیری با بیان اینکه مهمترین پروژه صدا و سیمای مرکز افتتاح ساختمان جدید تولید و پخش است، افزود: این ساختمان دارای ۷ استودیو و با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان و در مساحت ۹ هزار مترمربع روز جمعه با حضور رئیس سازمان صدا و سیمای کشور افتتاح خواهد شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان در نشست خبری که پیش ظهر امروز سه شنبه برگزار شده بود، ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: امسال به مناسب میلاد با سعادت بانوی دو عالم مراسم افتتاح چندین پروژه صدا و سیمای مرکز گیلان را پیش رو خواهیم داشت.

حسن ظهیری با بیان اینکه مهمترین پروژه صدا و سیمای مرکز افتتاح ساختمان جدید تولید و پخش است، افزود: این ساختمان دارای ۷ استودیو و با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان و در مساحت ۹ هزار مترمربع روز جمعه با حضور رئیس سازمان صدا و سیمای کشور افتتاح خواهد شد.

ظهیری افزود: از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح در روز ۱۸ اسفند استودیو ویژه با زیربنای هزار مترمربع که ۵۰۰ متر مساحت مفید و با اعتبار ۸ میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت که این استودیو در کشور شاخص بوده است و از آن در تولید پروژه‌های VFX استفاده خواهد شد.

وی در مورد دیجیتال کردن ایستگاه های مناطق ییلاقی نیز اظهار کرد: ۳۰۰ ایستگاه ماهواره‌ای در مناطق ییلاقی و کوهستاتی امواج را به صورت آنالوگ ارسال می‌کردند که در راستای بهبود کیفیت برنامه‌های صدا و سیمای مرکز گیلان از این تعداد ۲۰۰ ایستگاه با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان تبدیل به دیجیتال شد.

ساخت سریال “گنج راه شیری” و “مادرسوجان”

ظهیری با اشاره به این مطلب که گیلان با داشتن هنرمندان توانا می تواند قطب فیلم و سریال کشور معرفی شود، یادآور شد: مراحل آغاز فیلمبرداری سریال “گنج راه شیری” با موضوع زندگینامه “کوشیار گیلانی” روز جمعه ۱۸ اسفند ماه آغاز شده و در نیمه دوم سال ۹۷ از شبکه‌های سراسری و استانی پخش خواهد شد که مخاطبان اصلی این سریال نوجوانان خواهند بود.
وی درباره اهداف ساخت این سریال گفت: این سریال به معرفی مشاهیر گیلان، آداب و رسوم مردم گیلان و پوشش و خوراک گیلان خواهد پرداخت.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان با تشکر از دکتر نوبخت در تامین بخشی از اعتبار سریال “گنج راه شیری” گفت: این سریال با اعتبار ۴ میلیارد تومان ساخته خواهد شد که ۳۰ درصد از منابع ساخت این سریال استانی و ۷۰ درصد آن ملی است.

وی ادامه داد: سریال ۳۰۰ قسمتی مادرسوجان که در ۶ بخش ۵۰ قسمتی که با موضوع قبل از انقلاب تا زمان کنونی ساخته خواهد شد.

ظهیری اعتبار این سریال را ۱۸ میلیارد اعلام کرد و گفت: این سریال یکی از پروژ‌های صدا و سیمای گیلان است که به مفاهیم فرهنگی و اجتماعی گیلان می‌پردازد.

معرفی پر بیننده‌ترین و پر شنونده‌ترین برنامه‌ها

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان با اعلام اینکه در مجموع ۴۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای اجرای پروژه‌های فنی هزینه شده است، عنوان داشت: براساس نظرسنجی‌های انجام شده، صدا و سیمای مرکز گیلان دارای ۲۶ درصد شنونده و ۷۶ درصد بیننده گیلانی است.

وی در ادامه به معرفی پر بیننده‌ترین و پر شنونده‌ترین برنامه‌های این سازمان اشاره کرد و افزود: برنامه “گیلانه” و “شهرما” پرشنونده‌ترین و برنامه‌های “خانه پدری” و “جنگ شبانه” پربیننده‌ترین برنامه‌های صدا و سیمای مرکز گیلان هستند.

ظهیری اعتماد مردم به اخبار صدای مرکز گیلان را ۷۲ درصد و اخبار سیمای مرکز گیلان را ۷۳ درصد اعلام کرد و گفت: براساس نظرسنجی انجام شده از مردم، صدای و سیمای مرکز گیلان ۶۸ درصد نسبتاً موفق، ۲۴ درصد نسبتاً ناموفق، ۴ درصد ناموفق و ۴ درصد کاملاً موفق بوده است.

وی با اشاره به آمار استقبال مردم از برنامه‌های واحد صدای سازمان صدا و سیما عنوان داشت: میزان شنوندگان رادیو پیام ۲۸ درصد، رایو گیلان ۲۴ درصد، رادیو ایران ۱۸ درصد، رادیو ورزش و رادیو جوان ۱۴ درصد است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان تله فیلم‌های “ریشه‌ها” و “قهرمان” را تولیدات فاخر این مرکز در حوزه دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: تله فیلم “قهرمان” در سالروز شهادت شهید “حسین املاکی” از شبکه‌های سراسری پخش می‌شود.

وی با بیان اینکه ساعات پر بیننده صدا و سیمای مرکز گیلان ساعات ۹ تا ۱۱ شب است، افزود: طی این ساعت نمایش برنامه‌های مفرح را در دستور کار دارد.

ظهیری با اشاره به تولیدات صدا وسیمای مرکز گیلان به مناسبت ایام نوروز خاطرنشان کرد: ویژه برنامه ۴ ساعته “بوی بهار” در لحظات سال تحویل و برنامه‌های “تی‌تی‌ناز” و “ترنم بهار” در طول ایام نوروز برای مردم پخش می‌شود.

صداوسیما موظف به برطرف کردن مشکلات مردم نیست

به گزارش دیارمیرزا مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان، خود اشتغالی، افزایش امید در جامعه، معرفی کارآفرینان، معرفی اقتصادهای جدید دنیا، شیوه و سبک زندگی ایرانی و اسلامی، ترویج رفتارهای صحیح را از محورهای سازندگان برنامه‌ها دانست و افزود: اینکه صداو سیما فقط می تواند به بیان مشکل و مسئله در جامعه بپردازد و برطرف کننده آنها دستگاه‌های مربوطه هستند و صداوسیما موظف به برطرف کردن آنها نیست.

وی در مورد سریال‌های در حال پخش سازمان نیز اظهار کرد: بسیاری از این سریال‌ها با اسپانسرها ساخته میشود و سازمان هیچ تعهدی در ساخت آنها ندارد.

مدیر کل صداو سیمای مرکز گیلان به اعتبارات این سازمان در سال ۹۶ اشاره کرد و افزود: اعتبارات این سازمان در دو بخش تملک و دارایی اعتبارات جاری است که در بخش جاری حقوق و دستمزد ۳۲ میلیارد در سال ۹۶ بوده است و در بخش تملک و دارایی یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان که این میزان اعتبار نسبت به سال گذشته کمتر است.

 

Share