ارتقا شاخص بهره‌مندی شهرستان رشت به میانگین کشوری

دستاوردهای نشست مشترک نماینده رشت با مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور

نشست مشترک غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم شهرستان رشت به همراه مدیران آبفا و آبفار استان گیلان و فرماندار شهرستان رشت با حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست مشترک غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم شهرستان رشت به همراه مدیران آبفا و آبفار استان گیلان و فرماندار شهرستان رشت با حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در خصوص بررسی معضلات، موانع و همچنین‌ پیگیری مطالبات و رفع مشکلات آب و فاضلاب شهرستان رشت دوشنبه ۳۰ بهمن ماه در سالن جلسات شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برگزار شد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیارمیرزا در خصوص دستاوردهای این نشست اظهار کرد: باعنایت به اهمیت ساماندهی شهرهای ساحلی در جهت ارتقا صنعت گردشگری و جایگاه بالای شهر رشت در بین شهرهای کشور علی‌رغم سرمایه‌گذاری های اولیه بالا در خصوص طرح فاضلاب شهر رشت در سنوات قبل و در جهت تکمیل و وارد مدار بهره برداری شدن این سرمایه‌گذاری ها و همچنین ضرورت بهره‌مندی سایر مناطق ملحق شده به شهر رشت، با استفاده تمامی ظرفیت ها مالی ممکن عملیاتی می شود.

وی افزود: در این راستا شروع فرآیند قانونی استفاده از ظرفیت فاینانس خارجی جدید مورد تاکید و تایید قرار گرفته و مقرر شد مکاتبات لازم برای اخذ مجوز از مبادی ذیربط انجام پذیرد و همچنین اعتبار مناسب از محل اعتبارات تنش فاضلاب (با رعایت سقف اعتبارات تخصیصی) برای طرح منظور شود.

جعفرزاده در ادامه گفت: عملیات واگذاری انشعابات فاضلاب در مناطق دارای شبکه نیز تسریع می‌شود.

تکمیل تصفیه‌خانه آب شهر رشت تا قبل از شروع فصل گرم سال ۱۳۹۸ 

نماینده مردم شهرستان رشت به توافقات صورت گرفته در بخش آب اشاره کرد و گفت: شرکت آب و فاضلاب استان گیلان متعهد شد تا قبل از شروع فصل گرم سال ۱۳۹۸ نسبت به تکمیل تصفیه‌خانه آب شهر رشت اقدام کند و همچنین نسبت تکمیل پروژه رینگ آب شهر تسریع و اقدام نماید.

وی یادآور شد: شرکت آب و فاضلاب استان گیلان متعهد شد با اعتبار حدود ۱۳۰ میلیارد ریالی به آغاز عملیات اجرایی پروژه آب اضطراری شهر کوچصفهان اقدام نماید.

جعفرزاده همچنین اظهار کرد: در جهت رفع مشکل آب شهرهای الحاق شده به شهر رشت مقرر شد با طی فرآیندهای قانونی و مکاتبه وزیر محترم نیرو با دیوان محاسبات نسبت به رفع محدودیت استفاده از سقف اعتبارات سالیانه در موافقتنامه ها اقدام شود و پس از ابلاغ این رفع محدودیت، شرکت آب و فاضلاب استان موظف به برگزاری سریع مناقصه پروژه ها شد. همزمان، شرکت مهندسی متعهد شده تعهد ایجاد شده برای اجرای این پروژه ها را خارج از سقف از محل ردیف تامین مالی نموده و کارسازی نماید.

رفع مشکل حدود ۱۱ روستای ساحلی و استفاده از ظرفیت دهیاری در زمینه خدمات آب و فاضلاب

نماینده مردم شهرستان رشت در بخش دیگری از اظهارات خود به توافقات صورت گرفته در حوزه آب روستایی اشاره کرد و گفت: مقرر شده با تکمیل رینگ آب رشت به کوچصفهان بهره‌مندی روستاهای در مسیر به عنوان اولویت در دستور کار باشد.

وی افزود: همچنین در جهت رفع مشکل حدود ۱۱ روستای ساحلی، شرکت مهندسی آب و فاضلاب متعهد شد با طی فرآیند قانونی مجوز استفاده از روش های تامین مالی BOO و BOT را صادر و منابع مالی مورد نیاز را از محل اعتبارات ردیف خرید تضمینی به طور کامل تامین نماید. همچنین باهمکاری فرمانداری رشت و شرکتهای آب و فاضلاب شهری و روستایی استان تحویل و تحول مدیریت آب شهرها جدید که قبلا روستا بودند انجام گیرد.

جعفرزاده گفت: پایلوت استفاده از ظرفیت دهیاری ها برای کمک به خدمات رسانی مناسب به روستاییان در زمینه خدمات آب و فاضلاب با کمک شرکت آب و فاضلاب روستایی استان و دفتر برنامه ریزی شرکت مهندسی و راهبردی فرمانداری شهرستان رشت تدوین و عملیاتی گردد.

نماینده رشت در پایان اظهار کرد: شرکت شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مکلف گردید با استفاده از تمامی ظرفیت های استانی و ملی نسبت به ارتقا شاخص بهره‌مندی شهرستان رشت به میانگین کشوری اقدام نماید.

Share