سرپرست فرمانداری شهرستان رشت

امسال ۳ هزار و ۱۱۵ شغل در شهرستان رشت ایجاد شد | افتتاح ۲۶۴ پروژه در دهه فجر

احمدی با بیان اینکه آمار اشتغالزایی صورت گرفته در سطح شهرستان در سال جاری ۳ هزار و ۱۱۵ نفر بوده است، افزود: تا به امروز ۴۱ طرح به سامانه اشتغال وارد شده است که از این تعداد ۳۰ طرح روستایی و ۱۱ طرح فراگیر اشتغال بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست کارگروه اشتغال فرمانداری شهرستان رشت به ریاست سید محمد احمدی سرپرست فرمانداری شهرستان رشت و با حضور معاونین، بخشداران و همچنین جمعی از مدیران و روسای ادارات شهرشتان تشکیل شد.

در ابتدای این جلسه سرپرست فرمانداری شهرستان رشت با تشکر و قدردانی از حضور مستمر اعضای کارگروه اشتغال گفت: این کارگروه برای رفع موانع اشتغال و تسریع در امر اشتغالزایی شهرستان رشت تشکیل شده است و پیگیری‌های لازم ازسوی مدیران سبب خواهد شد که این جلسات خروجی مناسبی داشته باشد.

احمدی با بیان اینکه آمار اشتغالزایی صورت گرفته در سطح شهرستان در سال جاری ۳ هزار و ۱۱۵ نفر بوده است، افزود: تا به امروز ۴۱ طرح به سامانه اشتغال وارد شده است که از این تعداد ۳۰ طرح روستایی و ۱۱ طرح فراگیر اشتغال بوده است.

وی میزان سهم اعتبارات اشتغالزایی برای شهرستان رشت را ۲۲ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: طرح بوم گردی یکی از طرحهای اشتغالزا در شهرستان رشت خواهد بود. بخشهای شهرستان رشت از نظر طبیعت فضای مناسبی برای اجرای این طرح دارند و می‌توانیم برای جذب گردشگر و تولید اشتغال از پتاسیل بوم گردی استفاده کنیم.

سرپرست فرمانداری شهرستان رشت با بیان اینکهبا سفر وزیر تعاون به گیلان تسهیلات اشتغالزایی پایدار در روستاها آغاز شد، افزود: باید همه در این زمینه با جدیت کار کنند و همه مدیران باید پیگیر ۴۱ پرونده‌ای که در سامانه ثبت شده است، باشند.

افتتاح  ۲۶۴ پروژه در دهه فجر

در ادامه جلسه همچنین سرپرست فرمانداری شهرستان رشت با گرامیداشت ایام الله دهه فجر اظهار کرد: دهه فجر امسال با ایام فاطمیه تقارن پیدا کرده است و همه ادارات باید این ایام را محترم بشمارند و نسبت به سیاهپوش کردن محل خدمت خود اقدامات لازم را انجام دهند و جشن انقلاب را به صورتی برگزار کنند که شان و منزلت بانوی اسلام حفظ شود.

وی در مورد افتتاح پروژه‎های عمرانی دهه مبارک فجر گفت: امسال ۲۶۴ پروژه داریم که از این تعداد ۲۲۲ پروژه دولتی با اعتباری بالغ بر ۳۱۸ میلیارد تومان و ۳۵ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۳۲ میلیارد تومان برای بخش خصوصی است.

احمدی ادامه داد: ۵۶۱ فرصت دائم شغلی با افتتاح این پروژه‌ها ایجاد خواهد شد.

سرپرست فرمانداری شهرستان رشت میزان رشد پروژه‎های امسال را نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۳ درصد رشد عنوان کرد و گفت: میزان اشتغال زایی در مدت مشابه سال گذشته ۴۴ درصد رشد داشته است.

وی افزود: تمام دستگاه‌های اجرایی باید تمهیدات لازم را قبل از افتتاح پروژه‌ها انجام دهند. البته پروژه‎ها توسط حوزه معاونت عمرانی فرمانداری تا قبل از افتتاح مورد بازدید قرار خواهد گرفت.

احمدی در مورد برنامه روز نخست دهه فجر نیز اظهار کرد: ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه برای بیعت با آرمانهای امام و انقلاب به زیارت مزار شهدا خواهیم رفت و میزبان استاندار گیلان خواهیم بود و نیز در روز دوم با شرکت در نماز جمعه دشمن شکن ایام الله دهه فجر را گرامی خواهیم داشت.

Share