اجرای موسیقی توسط بیش از ۶۰ کودک و نوجوان به مناسبت پیروزی انقلاب

اجرا‌های موسیقی اعضای کودک و نوجوان کانون استان گیلان با هنرنمایی نسل چهارمی‌هایی همراه شد که سازهایشان را برای نواختن آهنگ‌های خاطره‌انگیز روزهای شکوه‌مند پیروزی انقلاب اسلامی کوک کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در آستانه سی و نهمین سال‌گشت پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی، بیش از ۶۰ کودک و نوجوان عضو کارگاه‌های آموزش موسیقی مراکز فرهنگی هنری کانون استان گیلان ضمن هنرنمایی، روز‌های خاطره‌انگیز پیروزی انقلاب اسلامی را برای بیش از ۳۰۰ نفر از میهمانان برنامه مروری دوباره‌ کردند.

در این ویژه‌برنامه که با عنوان «آهنگ بهار» و در سایه همراهی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت و بیمه پارسیان در سالن سینمای کانون رشت برگزار‌شد، ۱۲ گروه موسیقی از مراکز فرهنگی هنری چهارگانه شهر رشت، فومن، تالش و کوچصفهان با اجرای آهنگ‌های انقلابی، فولکلور و کودکانه به هنرنمایی پرداختند.

بنابراین گزارش، مدیرکل کانون استان گیلان طی این ویژه‌برنامه به اهمیت فراهم‌سازی بستر‌های مناسب برای شکوفایی استعداد‌های هنری کودکان و نوجوانان اشاره کرد و با یادآورشدن ظرفیت‌های کانون به عنوان یکی از تخصصی‌ترین مجموعه‌های فعال در حوزه کودک و نوجوان گفت: این ویژه‌برنامه برای دومین سال پیاپی برگزار‌می شود و درنظرداریم با افزایش گستره‌‌ی فعالیت‌های هنری، شاهد برگزاری چنین برنامه‌هایی در مراکز فرهنگی هنری سطح استان باشیم.

اسفندیار ضیائی هم‌چنین از کانون، کودک و خانواده‌ به عنوان سه ضلع تاثیر‌گذار در روند رشد و شکوفایی توان‌مندی‌های آینده‌سازان ایران اسلامی نام‌برد و با مهم توصیف‌کردن همراهی والدین با برنامه‌های کانون پرورش فکری اظهارداشت: نگاه ویژه خانواده‌ها به کودکان و نوجوانان، نویدبخش تحولی بزرگ در این حوزه است و استمرار چنین روندی، همراهی بیشتری را طلب‌می کند.

این مسوول فرهنگی در همین زمینه اضافه‌کرد: هرگاه بتوانیم ظرفیت‌ بهره‌گیری هم‌زمان از قابلیت‌های کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها را فراهم‌ کنیم، به یقین شاهد پویایی هرچه بیشتر خواهیم‌بود.

تاکید بر اثر‌بخشی فعالیت‌های هنری به ویژه موسیقی، درمهارت‌آموزی کودکان و نوجوانان از دیگر بخش سخنان ضیائی بود و وی درهمین زمینه اظهار‌ کرد: امروزه نیازمند راه‌اندازی نهضت مهارت‌آموزی، به‌ویژه مهارت‌های زندگی هستیم و دراین مسیر موسیقی می تواند به عنوان ابزاری مناسب مورد استفاده قرار گیرد.

ارایه‌ی گزارشی از روند برگزاری این ویژه‌برنامه و هم‌چنین گستره‌ی فعالیت‌های کانون در عرصه‌ی موسیقی، بخش دیگری از سخنان اسفندیار ضیائی در این برنامه‌بود و وی درپایان از همکاران و دستگاه‌های همراه در اجرای همایش« آهنگ بهار» قدردانی کرد.

اجرای نماهنگی از فعالیت‌های کانون در زمینه آموزش موسیقی به کودکان و نوجوانان و هم‌چنین تجلیل از مربیان و اعضای گروه‌های موسیقی، بخش پایانی ویژه‌برنامه‌ی «آهنگ انقلاب» محسوب می‌شد.

گفتنی است، کارگاه آموزش موسیقی به عنوان یکی از فعالیت‌های هدف‌مند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ۲۰ مرکز فرهنگی هنری این مجموعه فرهنگی برگزار می شود.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان با بهره‌گیری از ۳۱ مرکز فرهنگی هنری ثابت، چهارکتاب‌خانه پستی، دو مرکز فراگیر و هم‌چنین دوکتاب‌خانه سیار روستایی، به کودکان و نوجوان ایران اسلامی خدمات فرهنگی ارایه‌می کند.

Share