ذبیح‌الله نیکفر خبر داد:

تی تی کاروانسرا به بخش خصوصی واگذار می‌شود | سیاهکل دارای بناهای تاریخی زیادی است

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده و گرفتن مصوبه؛ کارهای مقدماتی جهت تحویل تی تی کاروانسرای سیاهکل به بخش خصوصی انجام شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ذبیح‌الله نیکفر در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده و گرفتن مصوبه؛ کارهای مقدماتی جهت تحویل تی تی کاروانسرای سیاهکل به بخش خصوصی انجام شد.

وی بابیان اینکه شهرستان سیاهکل دارای نقاط تاریخی و گردشگری است، افزود: گردشگری یکی از ظرفیت‌های بسیار مناسب برای اشتغال‌زایی می‌باشد و شهرستان سیاهکل نیز با توجه به دارا بودن مواهب طبیعی و آثار تاریخی؛ می‌تواند علاوه برجذب گردشگر؛ موجب اشتغال جوانان این شهرستان شود.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل بابیان اینکه تی تی کاروانسرا سال‌ها به حال خود رهاشده بود، گفت: سیاهکل دارای بناهای تاریخی زیادی است که می‌بایست با حفظ آن‌ها؛ آن‌ها را به دست نسل آینده برسانیم.

گفتنی است تی تی کاروانسرا، نمایانگر جلوۀ کوچکی از تاریخ درخشان سیاهکل که در ۲۵ کیلومتری شهر لاهیجان و ۷۵ کیلومتری شهر رشت واقع‌شده است.

این کاروانسرا در سمت راست ساحل شیم رود و محل تلاقی آب شیم رود و بابا کوه واقع‌شده و در سال ۱۳۷۵ به شماره ۱۷۸۴ در فهرست آثار ملی ایران ثبت گردیده است.

Share