ندیمی:تعجیل در واگذاری امور خدماتی سازمان میراث فرهنگی به بخش خصوصی شبهه ناک است

به گزارش دیارمیرزا  ایرج ندیمی ،ضمن یادآوری اینکه واگذاری امور میراث فرهنگی،  گردشگری وصنایع دستی نیاز به کار کارشناسی دارد، توضیح داد: ممنوعیتی در واگذاری امور خدماتی در بخش گردشگری به بخش خصوصی وجود ندارد ولی وقتی در این کار تعجیل انجام می‌گیرد مسئله شبهناک می‌شود. نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در […]

به گزارش دیارمیرزا  ایرج ندیمی ،ضمن یادآوری اینکه واگذاری امور میراث فرهنگی،  گردشگری وصنایع دستی نیاز به کار کارشناسی دارد، توضیح داد: ممنوعیتی در واگذاری امور خدماتی در بخش گردشگری به بخش خصوصی وجود ندارد ولی وقتی در این کار تعجیل انجام می‌گیرد مسئله شبهناک می‌شود.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در امور میراث فرهنگی امور باید حاکمیتی اداره شوند ولی در حوزه گردشگری و صنایع دستی نیازی به این کار نیست و این امور قابل واگذاری به بخش خصوصی هستند اما چیزی که مجلس و مردم را نگران می‌کند شائبه کار غیرکارشناسانه و واگذاری این بخش به برخی از افراد و نزدیکان ریاست سازمان مذکور است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نهم با بیان اینکه شکل و نحوه واگذاری نباید سوء تفاهم به وجود آورد، ادامه داد:‌ اینکه چرا در سال‌های پیش بحثی از حضور و فعالیت بخش خصوصی در حوزه گردشگری نشده محل بحث مجلس نیست بلکه نگرانی نمایندگان از این است که تعجیل در این کار بستر را برای سوء استفاده برخی از افارد خاص فراهم کند.

عضو هیات رئیسه فراکسیون میراث فرهنگی و گردشگری مجلس شورای اسلامی، افزود: به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری توصیه می‌شود در برابر هر نوع اقدام عجولانه و شبهه ناک ایستادگی کند و مانع از به وجود آمدن حواشی پیرامون این سازمان شود

Share