به مناسبت روز جهانی پیشگیری از کودک آزاری

برگزاری همایش تخصصی سلامت اجتماعی از سوی اورژانس اجتماعی لنگرود

به مناسبت روز جهانی پیشگیری از کودک آزاری و منع خشونت خانگی، همایش تخصصی (سلامت اجتماعی؛ با نگاهی به کودک آزاری) در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد لنگرود برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به مناسبت روز جهانی پیشگیری از کودک آزاری و منع خشونت خانگی، همایش تخصصی «سلامت اجتماعی؛ با نگاهی به کودک آزاری» از سوی اورژانس اجتماعی لنگرود با همکاری مجتمع غیردولتی حوراء و اداره بهزیستی این شهرستان در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد لنگرود برگزار شد.

در این همایش که با حضور معاون اجتماعی سیاسی فرماندار لنگرود، کارشناسان مسوول دفتر آسیب های بهزیستی استان، رییس و جمعی از کارکنان بهزیستی لنگرود و کارشناسان اورژانس اجتماعی ۱۲۳ این شهرستان و دانشجویان برگزار شد، سخنرانان به بررسی کودک آزاری از ابعاد گوناگون حقوقی، روانشناسی و اجتماعی پرداختند.

در ابتدای این همایش پیمان محمدی پور، رییس بهزیستی لنگرود ضمن تشریح فعالیت هشت ماهه ی اورژانس اجتماعی لنگرود، از مداخله تیم تخصصی اورژانس اجتماعی لنگرود در موارد کودک آزاری سخن گفت و از همگان خواست با ارائه گزارش موارد کودک آزاری به خط ۱۲۳ همیار اورژانس اجتماعی در ترویج زندگی عاری از خشونت برای کودکان باشند.

گفتنی است در این نشست تخصصی محمد باقرپسندی، دادستان شهرستان لنگرود مباحث حقوقی و قضایی جرایم کودک آزاری را تشریح کرد و با اشاره به همکاری متقابل دادگستری و اورژانس اجتماعی در موارد کودک آزاری از نگاه ویژه دستگاه قضا در برخورد با مجرمان کودک آزار سخن گفت.

همچنین دکتر فردین علیخواه، جامعه شناس و عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان از دیگر سخنرانان این نشست بود که با اشاره به ضعف گفتمان کودکی و به رسمیت نشناختن خرده فرهنگ و دنیای کودکان از سوی جامعه، بر اتخاذ رویکردی مسنجم و به دور از احساسات در مقابله با آسیب های اجتماعی تاکید کرد.

دکتر بهاره شبگرد، روانشناس حوزه سلامت از دیگر سخنرانان این همایش با ارائه پیشنهادات و راهکارهای تخصصی روانشناختی برای مقابله با کودک آزاری بر لزوم آموزش تربیت جنسی و مهارت های ارتباطی به والدین و کودکان جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی تاکید کرد.

Share