عظیمی: تمایل دارم در شهر سنگر فعالیت‌ تحقیقاتی کنم

اظهارات ابرمرد ورزش‌های رزمی که دانشمند برتر جهان و شهروند افتخاری سنگر شد!

مجید زادحسینی، شهردار سنگر با بیان اینکه پروفسور افتخاری برای گیلان، ایران و جهان هستند، گفت: ایشان خودشان را وقف طبابت و شفای مردم کردند!

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست خبری سیدعلیرضا عظیمی که مدعی کسب عنوان دانشمند برتر جهان از نگاه یونسکو شده بود با حضور جمعی از اصحاب رسانه ظهر امروز در رشت برگزار شد.

عناوین پروفسور از زبان شهردار سنگر؛ از خدای ورزش‌های رزمی تا کسب نشان ببر سبز!

مجید زادحسینی، شهردار سنگر با بیان اینکه پروفسور افتخاری برای گیلان، ایران و جهان هستند، گفت: ایشان خودشان را وقف طبابت و شفای مردم کردند!

وی در ادامه اظهار کرد: آقای دکتر خیلی فروتنی می‌فرمایند و بنده می‌خواهم برخی از عناوین و افتخارات ایشان را که بخش بسیار کوچکی است، عنوان کنم.

زادحسینی طب سنتی رایگان در ایران، تدریس در دانشگاه های روسیه، آموزش هنرهای رزمی در ایتالیا، عضو ارشد فدراسیون جهانی رزمی، کسب بالاترین نشان نیروی ویژه مبارزه با تروریسم جهانی در بلغارستان (سرلشکری)، کسب نشان ببر سبز شائولین از چین، دان ۹ جوجیتسو از ژاپن، دان ۱۰ دفاع شخصی، دان ۹ بوکسینگ، دان ۱۰ ورزش جت که خودش موسس آن است (ورزش علمی-رزمی که با انطباق جسم و روح صورت می‌گیرد و کاملا ایرانی است)، دان ۱۰ کیک بوکسینگ، در ژاپن لقب خدای ورزش های رزمی دارد و تمام ورزشکارای رزمی ژاپن برای وی سجده کردند، دکتری فلسفه هنرهای رزمی، دکتری علوم شرق، دکتری فلسفه، دکتری طب سنتی، ریاست انجمن جهانی فیزیک ذهنی از سازمان ملل، رییس دپارتمان طب سنتی و دانشمند برتر دنیا در سال ۲۰۱۷ از یونسکو را از عناوین و افتخارات پروفسور عظیمی عنوان کرد.

پروفسور «شهروند افتخاری» شهر سنگر شد!

شهردار سنگر با بیان اینکه تمامی شهرها و استان های کشور از پروفسور درخواست می کنند که شهروند افتخاری آنجا باشند، گفت: بنده با افتخار می خواهم اولین کسی باشم که از ایشان خواهش کنم «شهروند افتخاری» شهر سنگر باشند.

وی ادامه داد: از پروفسور خواهش می‌کنم که در مطبی که در اختیارشان قرار می‌دهیم هر وقت در ایران تشریف دارند و بیماران را ویزیت کنند.

 عظیمی در این نشست از انتخاب خود به عنوان دانشمند برتر سال ۲۰۱۷ جهان خبر داد و با بیان اینکه یونسکو بدون در نظر گرفتن مباحث سیاسی دانشمند نمونه را انتخاب می‌کند، اظهار کرد: در بسیاری از جوایز مانند جایزه نوبل مباحث سیاسی دخالت دارد اگرچه این جایزه در زندگی بنده تاثیری نداشته و حتی بنده شناخته هم نشدم ولی اگر در اروپا چنین اتفاقی می‌افتاد آن دانشمند شهرت زیادی پیدا می‌کرد.

بیوگرافی عظیمی از زبان خودش

به گزارش دیارمیرزا، عظیمی در خصوص بیوگرافی خود گفت: بنده سیدعلیرضا عظیمی متولد سال ۱۳۵۲ هستم، پدر من گیلانی است و متولد شهر تهران در کوچه یخچال (پاسداران) هستم و در کوچه پروین به دبستان ایران و آلمان رفتم و مراحل زیادی طی کردم اما چیزی که در زندگی برای من مطرح بود، طب سنتی است.

وی با بیان اینکه مدارک برای من اهمیتی ندارد، اظهار کرد: دلیل اینکه این جایزه را به من دادند تخصص بنده بر روی طب سنتی بود.

عظیمی گفت: بنده رییس اولین دپارتمان طب سنتی جهان هستم که بعد از ۲۰ سال تلاش توانستیم در کشور روسیه از نظر آکادمیک ثبت کنیم و دانشمندان و کشورهای مختلف با ما همکاری می کنند.

وی ادامه داد: سعی ما بر این بوده که طب سنتی را ساماندهی کنیم زیرا برخلاف آن چیزی که مردم فکر می‌کنند طب سنتی و گیاهان دارویی بی‌ضرر نیستد و بدترین سم‌ها می‌توانند گیاهان دارویی باشند.

دخالت در درمان تنها معضل ایران نیست

عظیمی با اشاره به اینکه دخالت در درمان تنها معضل ایران نیست و در کل دنیا وجود دارد، اظهار کرد: افرادی که تبحر در طب سنتی ندارند و ناخواسته وارد بحث درمان می‌شوند، سبب آسیب رسیدن به بیمار می‌شوند. تمام دنیا امروزه بر روی ساماندهی کردن گیاهان دارویی کشورها، شناسایی، روش های درمانی کهن کشورها و علمی شدن آنها با هماهنگی و تحقیق دانشمندان پزشکی فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: متأسفانه معضلی که در دنیا وجود دارد این است که کتاب یا روش درمانی که هزار سال قدمت دارد حتما روش مقدسی است و بیمار را درمان می‌کند اما این طور نیست مثلا مشکل آپاندیس را با «شیرین بیان» نمی‌توان حل کرد.

عظیمی افزود: برخی با دخالت در کارهای پزشکی جان بیماران را به خطر می اندازند و این موضوع در تمام دنیا وجود دارد.

وی با اشاره به حضور خود در سازمان پزشکان ملل متحد، گفت: با ادغام چند سازمان، سازمان فیزیک نظری شکل گرفت بعد از یکسال و پس از رأی گیری که انجام شد، بنده سال گذشته به عنوان رییس سازمان فیزیک نظری انتخاب شدم!

یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری طب سنتی است

وی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری طب سنتی است و بر این موضوع بارها تأکید کرده اند، گفت: در همه دولت‌های انقلاب بحث بهداشت و درمان از معضلات مهم کشور بود.

عظیمی افزود: در تمام دنیا هر فردی برای مردم ارزش قائل باشد بهداشت و درمان را در اولویت قرار می‌دهد و بحث طب سنتی در دنیا در اولویت است. آسیبی که بشر از طب سنتی در درمان‌های غلط می‌بیند بسیار زیاد است و همه می‌خواهند نقش یک پزشک را ایفا کنند.

شرکت های بزرگی وجود دارند که می‌توانند روسای جمهور را در عرض دو ساعت عوض کنند!

به گزارش دیارمیرزا، عظیمی با بیان اینکه خیلی از شرکت‌های بزرگ اروپایی وجود دارند که می‌توانند روسای جمهور را در عرض دو ساعت عوض کنند، افزود: بسیاری از معاونین روسای جمهور را شرکت‌های تحقیقاتی و پزشکی تعیین می‌کنند.

وی ادامه داد: تحقیق علمی کردن در بخش طب سنتی از دغدغه های کشورهای مختلف است. پرچم‌ها و سیاست‌ها مهم نیستند، اگر یک کودک بیمار مسلمان یا مسیحی، ایرانی یا سوری و یا آمریکایی باشد فرقی نمی کند و همه به یک کودک بیمار کمک می‌کنیم.

عظیمی با اشاره به مهمان نوازی و انسان دوستی ایرانی ها، گفت: ایرانی‌ها همیشه به افراد نیازمند و بیمار کمک می‌کنند. در بحث درمانی مهم این است که کار علمی صورت پذیرد و خروجی کار ما سلامت مردم باشد.

وی با اشاره به موانع کاری خود، گفت: بسیاری از شرکت در بحث دارویی مافیایی عمل می کنند البته وارد این مباحث نمی شوم زیرا دوست دارم سالم به خانه برسم (باخنده).

«تئوری پنج پیکر»چیست؟

عظیمی با اشاره به اینکه تحقیقات بنده در زمینه طب سنتی بوده است، اظهار کرد: بنده یک تئوری دارم با نام «تئوری پنج پیکر» که براساس روش‌های باستانی ایران طراحی شده است و تقریباً سی سال پدرم روی این تحقیق کار کرد و بیش از سی سال بنده این تحقیق را ادامه دادم.

وی افزود: پدر بند جزو اولین پزشک‌های ایران بود یعنی زمانی که دبستان نظام بود و یک تعداد در رشته پزشکی ادامه تحصیل دادند. ایشان بر روی این تحقیق خیلی ها زحمت کشیدند اما تمام کننده آن ما بودیم.

عظیمی با اشاره به اینکه از دوره زروانیان که قدمتی هفت هزار ساله دارند، درمان‌های پزشکی در ایران رایج بوده است، گفت: به آثاری که در باستان شناسی به آن برخورد می‌کنیم معمولا میله‌های بلندی دیده می‌شود که می‌گویند برای آرایش مو استفاده می‌شد که انتهای این میله‌ها سنگین و گوی دارد که در نتیجه این وسیله نمی‌تواند برای آرایش مو باشد. متأسفانه در بحث باستان شناسی در ایران تحقیق نشده است!

وی با اشاره به اینکه زنان در ایران باستان حوزه سلامت را در اختیار داشتند، گفت: بخاطر همین در ایران کسی سرما بخورد مادربزرگ ها به درمان او می پردازند اما در اروپا این موضوع برعکس است.

روش «پنج پیکر» ۲۰ یا ۳۰ سال برای فراگیری به زمان احتیاج دارد

وی در خصوص «تئوری پنج پیکر» گفت: این تئوری یک تئوری فراموش شده است که ما بر روی آن مطالعه کردیم و نقاط بدن را شناسایی نمودیم که چه نقاطی تحریک شود چه تأثیری روی بدن انسان میگذارد و آناتومی فرد ایرانی را بررسی کردیم و سپس روی سایر افراد بررسی نمودیم.

به گزارش دیارمیرزا، عظیمی گفت: در پزشکی هیچ معجزه ای نیست و یک فرد بیاید به طور صد در صد درمان شود اگر در پزشکی فردی ۳۰ تا ۳۵ درصد درمان بگیریم یک روش می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این روش یک روش کاملا ایرانی و فراموش شده بود که ما آن را مدرن کردیم، گفت: ما سعی کنیم تعادل ایمنی بدن را در بیمار ایجاد کنیم تا بیماری درمان شود.

عظیمی با اشاره به اینکه این روش بر روی بیماران صعب العلاج مثبت بوده است، اظهار کرد: این روش تا ۲۰ یا ۳۰ سال دیگر برای فراگیری به زمان احتیاج دارد.

وی با اشاره به اینکه مهمترین دغدغه‌های افرادی محققی مانند بنده این است که روش های بومی درمان را در کشور خود شناسایی کنیم، گفت: سالها پیش مستشرقین، کسانی که به شرق سفر می کردند کتاب های درمانی ما را بردند و سپس درمان های سنتی را ممنوع کردند و حکیمی که به صورت سنتی درمان می کرد فَلَکش می‌کردند.

عظیمی ادامه داد: متأسفانه ما چیزی از گذشته خود نداریم و یک فردی که کار طب سنتی می‌کند را امروز به عنوان یک عطار می‌شناسیم. مهم ترین کاری که باید در کشور انجام دهیم شناسایی طب سنتی و به وجود آوردن بانک اطلاعاتی در این زمینه است.

وی با اشاره به اینکه در شمال ایران همه مادربزرگ ها و مادرها نقش درمانگر را داشتند، گفت: با وجود مالاریا در شمال اما افراد در اینجا سالم بودند.

بنده یک محقق ساده هستم

وی با بیان اینکه بنده یک محقق ساده هستم و یک جایزه ای به من دادند، گفت: این جایزه مهم نیست.

عظیمی با بیان اینکه ما روش درمانی را ریجستر کردیم اینکه در ایران اجرا شود را نمی دانم، گفت: با بنده صحبتی نشده است و به شخصه از من حمایتی صورت نگرفته است اما اگر این کار صورت پذیرد به کشور خود خدمت می‌کنم.

وی روش خود را کمک کنند و تسریع کننده روند درمانی دانست و تصریح کرد: سالها طول می کشد که اجرایی شود.

عظیمی در خصوص دریافت لقب «مارکز» اظهار کرد: دانشمندانی که برای بشریت کاری می‌کنند و یا تئوری از آنها ثبت شده، خاندان‌های مختلف به آن فرد لقب می‌دهند و با این لقب می‌شود در جاهای علمی که دعوت نکردند حضور پیدا کنیم. البته نه مسیر ما به آنجا می‌خورد و نه استفاد‌ ای از این عنوان می‌کنیم (باخنده) و مثل ویزای شینگن می‌ماند.

وی با بیان اینکه معمولا دولت‌ها تعصب خاصی در زمینه علمی ندارند تا اطلاعات شما را دریافت کنند، گفت: عنوان «مارکز» را سیستمی که برای کشورهای بالکان قرار دارد به من اعطا کرده است و بالاترین مقامی است که به یک فرد می‌دهند و بیشتر بحث تبلیغاتی است!

عظیمی گفت: با توجه به اینکه شهردار شهر سنگر عنوان «شهروند» را به بنده دادند و من باید خود را اهل سنگر معرفی کنم، خودم تمایل دارم در شهر سنگر فعالیت‌های تحقیقاتی خود را انجام دهم.

بزرگترین افتخار انسان، شاگردی است

به گزارش دیارمیرزا، عظیمی در ادامه گفت: بزرگترین افتخار انسان، شاگردی است و به قول یکی از استادانم تا زمانی که می‌توانیم یاد بگیریم لیاقت زندگی کردن داریم پس هیچکس استاد و کامل نمی‌شود.

وی ادامه داد: مدرک تحصیلی هیچ کاری نمی‌کند ولی متأسفانه مدرک گرایی در ایران باب شده است و از نظر بنده عناوین و القاب بدون تحقیق هیج ارزشی ندارند.

طرحی که در یونسکو جایزه گرفت چه بود؟

عظیمی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه مراسمی که برای انتخاب شما به عنوان دانشمند نمونه سال ۲۰۱۷ از نگاه یونسکو دقیقا در کجا برگزار شده است، گفت: مراسمی برگزار نشد، یونسکو دانشمند را انتخاب می‌کند و این انتخاب براساس خدماتی است که آن دانشمند به مردم و در بحث آموزش شرکت کرده است!

وی ادامه داد: بنده وقتی انتخاب شدم، نامه‌ای که مبنی بر انتخاب بنده بود به دانشگاهی که بنده آنجا مدرس بودم ارسال شد و زمانی که من رفتم افراد شاخص آن کشور جمع شدند و به بنده جایزه را دادند!

عظیمی در پاسخ به سوال خبرنگار دیارمیرزا مبنی بر اینکه آیا طرح «تئوری پنج پیکر» در یونسکو جایزه گرفته است یا خیر نیز گفت: یونسکو به «تئوری پنج پیکر» امتیاز داد ولی طرحی که بخاطر آن جایزه گرفتم مبحث ایجاد «ارز واحد (مرجع) برای سرانه سلامت» به جای دلار و یورو بود.

وی با بیان اینکه کشور من برایم بسیار مهم است، گفت: هرجا از من سوال می‌پرسند اهل کجایی می گویم، تالش-گیلان-ایران زیرا پدرم تالش بودند و به گیلانی بود خود افتخار می‌کنم.

عظیمی در پایان با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های من افرادی بودند که برای کشورشان شهید شدند، اظهار کرد: من جایزه یونسکوی خود را به شهدای ایران اهداء ‌می‌کنم.

مدرکی که عظیمی ادعا می‌کند نشان دهنده انتخابش به عنوان دانشمند برتر جهان است!

Share