سردار اسحاقی در جمع خبرنگاران

فرهنگ ترافیکی مردم گیلان بسیار بالاست | ماجرای شایعه ربوده شدن دو خواهر در رشت

فرمانده انتظامی گیلان با تاکید بر تعامل با اصحاب رسانه گفت: اعتقاد دارم رسانه ها می توانند در ارتقا سطح امنیت و مشارکت همگانی کمک وصف ناپذیری داشته باشند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سردار محمدرضا اسحاقی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به‌ مناسبت هفته ناجا برگزار شد، با بیان اینکه امنیت مهمترین خواسته مردم از حاکمیت است، تصریح کرد: پلیس نقش محوری را در ارتقاء امنیت اجتماعی عهده‌دار است.

فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه هفته ناجا بهترین فرصتی است تا مردم از خدمات و برنامه های مدون و منسجم نیروی انتظامی آشنا شوند، افزود: شعار امسال این هفته پلیس برای امنیت و امنیت برای همه است.

وی با بیان اینکه حماسه حسینی و فضائل ماه محرم رویکردی اساسی هفته ناجا است، گفت: می توان از این ماه درس آزادگی، ایثار و شجاعت آموخت.

سردار اسحاقی با اشاره به اینکه در این هفته تصویری از پلیس مهربان و مقتدر را به مردم نشان خواهیم داد، گفت: خدمتگزاری و تلاش جهت افزایش احساس امنیت و اقتدار، شدت عمل در مواجهه با گروه مجرمین از وظایف اصلی نیروی انتظامی است.

وی در مورد اهداف برنامه هفته ناجا گفت: مهمترین هدف برنامه های این هفته افزایش سرمایه اجتماعی در میان شهروندان، توسعه سطح مشارکت مردم و تامین سطح تعامل با نهادهای مردمی و رسانه ها است.

فرمانده انتظامی گیلان با تاکید بر تعامل با اصحاب رسانه گفت: اعتقاد دارم رسانه ها می توانند در ارتقا سطح امنیت و مشارکت همگانی کمک وصف ناپذیری داشته باشند.

سردار اسحاقی در ادامه اظهار کرد: استان گیلان در ارزیابی که در مجموعه ستاد ناجا انجام داده است در اکثر شاخص ها مثبت بود و سطح عالی را نشان میدهد و همین فرصتی خوبی برای خدمت بیشتر است و نیز مسئولیت ما را بیشتر خواهد کرد.

وی با اشاره به آسیب های زیاد مواد مخدر به خصوص در قشر جوان اظهار کرد: در کشف مواد مخدر ۴۵ درصد کشفیات و در انواع سلاح غیر مجاز ۳۴ درصد افزایش داشتیم و در حوزه سرقت از ۱۱ عنوان سرقت ۹مورد آن کاهش داشتیم.

فرمانده انتظامی استان گیلان ساماندهی حوزه ترافیکی با مشارکت دستگاه‌های فرهنگی را از دیگر اقدامات پلیس عنوان کرد و گفت: فرهنگ مردم گیلان در ترافیک نسبت به دیگر جاهای کشور بسیار بالا است و می توانیم با مشارکت دستگاه‌هایی نظیر شهرداری و راه و شهرسازی در جهت ارتقاء امنیت ترافیکی شاهد کاهش تلفات جانی در این حوزه باشیم.

سردار اسحاقی در رابطه با سوال یکی از خبرنگاران در خصوص انتشار اخبار کذب علیه مسئولین توسط برخی کانالهای تلگرامی اظهار کرد: به زودی با این کانال برخورد جدی خواهد شد.

فرمانده نیروی انتظامی گیلان در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر شایعه ربوده شدن دو خواهر در رشت همزمان با شب عاشورا گفت: هیچ‌گونه گزارشی در این راستا به نیروی انتظامی ارسال نشده است و بر اساس گزارش واصله ابن خبر بر اساس یک درگیری خانوادگی در شبکه‌های اجتماعی نشر شده است.

وی در پایان اظهار کرد: هفته ناجا از ۱۴ مهرماه به مدت یک هفته هر روز با عناوین در راستای شناخت عملکرد پلیس و خدمت رسانی آن به مردم برگزار می‌شود.

Share