مدیرکل میراث فرهنگی گیلان تشریح کرد

بیشترین گردشگران خارجی ورودی به گیلان از کدام کشورها هستند

رضا علیزاده گفت: ۱۴هزار و ۳۶۵ گردشگر خارجی در مراکز اقامتی استان اقامت گزیدند و از گیرایی های گیلان بهره مند شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جاذبه های گردشگری گیلان میزبان گردشگرانی شده که به لحاظ زبان و فرهنگ نشان از سرزمین های دور دارند و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در این زمینه اعلام کرده که اقامت گردشگران خارجی طی تابستان امسال در مراکز اقامتی استان، افزایش داشته است.

رضا علیزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا رویکردهای دولت تدبیر و امید را زمینه ساز حضور گردشگران خارجی در استان دانست و افزود: ۱۴هزار و ۳۶۵ گردشگر خارجی در مراکز اقامتی استان اقامت گزیدند و از گیرایی های گیلان بهره مند شدند.
وی اظهار کرد: گردشگران یادشده از کشورهای آلمان، اسپانیا، استرالیا، اسلواکی، ایسلند، ایرلند، آذربایجان، ایتالیا و … بوده اند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در ادامه سخنانش در گفت وگو با ایرنا، به رویکردهای دولت یازدهم برای زمینه سازی حضور گردشگران خارجی در استان اشاره و بیان کرد: تردد اتباع خارجی در سال ۹۲ ، ۳۲۶ هزار و ۷۸۴نفر بود که این رقم در سال ۹۵ ، به یک میلیون و ۲۹۱ هزار و ۵۷۷نفر افزایش یافت.
علیزاده گفت: گیلان با داشتن ظرفیت ها و استعدادهای متعدد ، دارای فرصت ها و اولویت های سرمایه گذاری مطلوبی در بخش گردشگری است که این مهم موجبات جذب سرمایه گذاران خارجی به این استان را فراهم می آورد.
وی سرمایه‌گذاری خارجی را یک تعامل بین‌المللی دانست که در شکل گیری این تعامل، شاخصه ها و عوامل داخلی و خارجی بسیار زیادی دخیل هستند.
همچنین اقامت گردشگران تابستانی در استان نسبت به دوره مشابه سال گذشته، ۳۰ درصد رشد داشته است.
گیلان با داشتن طبیعت زیبا از کانون های مهم گردشگری شمال کشور است . یک هزار و ۸۲۱ تاسیسات گردشگری در گیلان فعال هستند و در زمان حاضر در بخش گردشگری استان، شش هزار و ۳۲ نفر شاغل هستند که از این تعداد، چهار هزار و ۹۲۶ نفر مرد و یک هزار و ۱۰۶ نفر را بانوان تشکیل می دهند.

Share