امام‌ جمعه رشت

استعمار به‌دنبال ایجاد اسرائیل دیگری در منطقه است | نهضت حسینی، ترامپ را در دنیا رسوا کرد

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه استعمار می‌خواهد اسرائیل دیگری در غرب کشورهای اسلامی به وجود آورد گفت: کردها برادران ما هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه رشت با گرامیداشت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان اظهار کرد: امام و پیشوا تأثیرگذار در جامعه است و اگر پیشوای امت عمل خدا گونه در پیش بگیرد آن جامعه رستگار خواهد شد.

وی بابیان اینکه امام حسین (ع) تمام وجودش را برای جلوگیری از گمراهی و ضلالت بندگان خدا هدیه داد، گفت: اگر اباعبدالله الحسین (ع) این ازخودگذشتگی را از خود نشان نمی‌داد، اثری از اسلام ناب محمدی باقی نمی‌ماند.

خطیب جمعه رشت با اشاره به اینکه خورشید اسلام با رسالت پیامبر عظیم‌الشأن بر جامعه بشری تابیده‌شده است بیان کرد: این سید و سالار شهیدان است که موجبات بقا دین مبین اسلام را فراهم آورده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با تأکید بر اینکه دین پیغمبر با همین عزاداری‌ها در طول تاریخ باقیمانده است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران به فرموده امام خمینی رحمت‌الله با محور محرم و صفر شکل‌گرفته و باقی‌مانده است.

 وی بابیان اینکه نهضت حسینی، ترامپ و امثال آن‌ها را در دنیا رسوا کرده است، گفت: امروز دشمنان حرفی برای گفتن ندارند و به گفته سردار سلیمانی، ابوالفضل رهبری معظم نظام، دو ماه دیگر اساس داعشی‌ها برچیده خواهد شد و ترامپ و نتانیاهو و یاران آن‌ها دیگر حرفی برای گفتن ندارند.

 نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به بازگشت پیکر شهید مدافع حرم محسن حججی خاطرنشان کرد: مردم ایران عاشورای دیگری را به وجود آوردند همانا محسن حجت خدا بر روی زمین است.

امام‌جمعه رشت بابیان اینکه ارادت مردم به شهید حججی تنها به شخص این شهید والامقام نبوده است، گفت: این عرض ارادت، دل‌بستگی مردم به مقام شامخ همه شهدا است زیرا مردم ایران شهدای انقلاب اسلامی ایران را در راستای شهدای کربلا می‌داند و از آن‌ها شفاعت می‌خواهند.

قربانی با اشاره به اتفاقات اخیر در منطقه و نقش پشت پرده عربستان تصریح کرد: استعمار هرروز صحنه‌ای جدید برای بازی در دنیا ایجاد می‌کند و در ظاهر از استقلال کشورها سخن می‌گوید اما در پشت پرده با حمایت‌های اقتصادی از اقدامات آن‌ها حمایت می‌نمایند

خطیب جمعه رشت با تأکید بر اینکه استعمار می‌خواهد اسرائیل دیگری در غرب کشورهای اسلامی به وجود آورند خاطرنشان کرد: کردستانی‌ها برادران ما هستند، این بازی‌ها را برای مشغول شدن کشورها و جلوگیری از پیشرفت‌های تأثیر گزار در قدرت کشورها به راه می‌اندازند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اذعان به اینکه کشورها بیدار هستند و فرد موردنظر را به دادگاه نظامی فرامی‌خوانند، گفت: دشمنان می‌خواهند مردم در این اشتباه بزرگ آسیب بینند اما دولت‌های استعماری بدانند که این آرزو را با خود به گور خواهند برد.

قربانی با اشاره به زحمات ارزشمند نیروی انتظامی در جامعه بیان کرد: منزلت و ارزش این نیرو و زحمات آن‌ها در جامعه می‌طلبد در تقدیر و تجلیل از نیروی انتظامی در خطبه‌ای جدا به ایراد سخن بپردازیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان بابیان اینکه عاشورا مکتبی انسان‌ساز است، گفت: در عزاداری‌ها و با خواندن شعرها باید دل‌ها بسوزد و اشک‌ها جاری شود نه اینکه با شعرهای بی‌محتوا درس‌های انسان‌ساز عاشورا را از بین ببریم.

خطیب جمعه رشت با تأکید بر اینکه مبادا دسته‌های عزاداری آن‌قدر خیابان‌ها بمانند که نمازهای آن‌ها قضا شود، گفت: جوانان باید در دستگاه نهضت عاشورا بهره‌مند شوند و صرفاً به تماشای دسته‌ها در خیابان‌ها محدود خود را محدود نکند.

Share