رئیس سازمان غذا و دارو در جمع خبرنگاران مطرح کرد

در ایران کسی از گرسنگی نمی‌میرد | اعلام شرط ورود محصولات تراریخته به کشور

اصغری گفت: تمام محصولاتی که فراریخته شده است و وارد کشور ما میشود باید ابتدا مشخص شود که آیا در کشور اروپایی که آن را تولید میکند مورد استفاده قرار میگیرد یا نه.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس سازمان غذا و داروی کشور پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه روز جهانی غذا برای توجه بیشتر به تغذیه است گفت: در دنیا میلیون ها نفر به دلیل گرسنگی جان خود را ازدست می‌دهند و نیز بسیاری به دلیل سوء تغذیه عمر کوتاهی دارند.

غلامرضا اصغری در ادامه با اشاره به فلسفه نامگذاری روز جهانی غذا اظهار کرد: سازان خواربار و کشاورزی(فائو) برای اینکه اهمیت و نقش غذا در سلامت انسان بیشتر معطوف کند این روز را روز جهانی غذا نامید تا بتواند مانع مرگ بسیاری از انسان شود.

وی با اشاره به اینکه در ایران کسی از گرسنگی نمی‌میرد، افزود: حس انساندوستانه در کشور ما سبب شده است که شاهد مرگ از گرسنگی نباشیم و باید برای این موضوع خداوند را شکرگزار باشیم.

اصغری رسانه های را عامل تاثیر گذار در انتشار اهداف روز جهانی غذا عنوان کرد و گفت: از دلایل دیگر که سبب مرگ و بیماریهای خطرناک به واسطه غذا در انسان ها رخ میدهد که تغذیه نادرست و پرخوری و کم تحرکی است.

وی ادامه داد: با توجه به تغییر سبک غذایی مردم و استفاده از غذاهای آماده باعث بروز بیماریهایی مانند دیابت، سرطان های روده ای، قلبی و عروقی و کبد چرب میشود.

رییس سازمان غذا و دارو کشور ادامه داد :اطلاع رسانی دقیق رسانه ها عوامل موثری در نشر آموزش صحیح استفاده از غذاها در سبد غذایی افراد خواهد بود.

اصغری در مورد محصولات تراریخته نیز گفت: در کل دنیا تلاش برای ایجاد چنین محصولاتی میشود که این نوع فراورده ها با توجه به تولید انبوه در زمان های مختلف و به صرفه بودن وقت و هزینه دارای نگرانی هایی از سوی تولیدکنندگان است و آن هم تغییرات به وجود آمده در مورد تولیدمحصول است که البته نگرانی بسیار درست می باشد زیرا این نوع محصولات با تغییرات ژنتیکی تولید میشود.

وی ادامه داد: تمام محصولاتی که تراریخته شده است و وارد کشور ما میشود باید ابتدا مشخص شود که آیا در کشور اروپایی که آن را تولید میکند مورد استفاده قرار میگیرد و سپس وارد بازار کشور ما شود.

این مسئول متذکر شد: همان طور که در مورد محصولات تراریخته حساسیتهای لازم وجود دارد در مورد محصولات ارگانیک حمایتهای لازم نیز میشود و سعی بر این داریم تا بیشتر از محصولات غذایی ارگانیک در بازار مصرف استفاده کنیم.

وی در مورد روغن های موجود در بازار نیز گفت: هر روغنی که در بازار دارای برچسب محتوا هستند سالم و بدون اشکال می باشند.

 

Share