رحمانیان خبر داد:

۵۰۷۹۵۱۸ میلیون ریال اعتبار به پروژه های دارای ماهیت شهرستانی اختصاص می‌یابد

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ‌ریزی استان گیلان از اختصاص ۵۰۷۹۵۱۸ میلیون ریال اعتبار به پروژه های دارای ماهیت شهرستانی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون هماهنگی سازمان برنامه و بودجه طی گفتگویی گفت: به استناد تبصره ۲ بند ب ماده ۳۱ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، مسئولیت تعیین سرجمع اعتبارات تملّک دارایی‌های سرمایه‌ای و اعتبارات موضوع قانون استفاده متوازن از امکانات کشور برای ارتقای سطح مناطق کمتر توسعه یافته و سهم شهرستان را بر اساس شاخص‌های جمعیت و محرومیت بر عهده دارد.

رحمانیان افزود: بر این اساس ۵۰۷۹۵۱۸ میلیون ریال از منابع تملک استانی، قانون استفاده از امکانات کشور، جزء ۴۸ ردیف ۵۵۰۰۰۰ و سه درصد نفت و گاز برای اختصاص به پروژه‌های دارای ماهیت شهرستانی در اختیار کمیته‌های برنامه‌ریزی شهرستان‌ها قرار گرفت.

وی ادامه داد: در اجرای این مصوبه و با توجه به ابلاغیه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، مقرر شده بود تا کمیته‌های برنامه‌ریزی شهرستان‌ها حداکثر تا ۱۳۹۶/۵/۲۵ نسبت به توزیع اعتبارات ابلاغی بین فصول و برنامه‌ها و تعیین اعتبار پروژه‌های شهرستانی اقدام نمایند. اما علی رغم گذشت حدود دو هفته از مهلت زمانی تعیین شده، تاکنون تمامی صورتجلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها به این معاونت ارائه نشده است.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان تصریح کرد: عدم ارسال به موقع صورت جلسات کمیته‌های برنامه‌ریزی شهرستان‌ها و به تبع آن عدم ابلاغ اعتبار پروژه‌های مصوب شهرستانی به دستگاه‌های اجرائی استان، موجبات تاخیر در انجام مبادله موافقت‌‌نامه‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سال ۱۳۹۶ می‌گردد.

وی با بیان اینکه تسریع در ابلاغ و مبادله موافقت نامه‌ها، امکان بهره‌گیری از زمان مناسب انجام فعالیت‌های عمرانی قبل از فصل بارندگی را فراهم می‌نماید خاطر نشان کرد: استان گیلان دارای ۹ شهرستان ساحلی دارای طرح‌های سالم‌سازی دریا است که با تکمیل زیرساخت‌ها و تأمین تجهیزات و نیروهای مرتبط با آنان مانند نیروهای حفاظت و ناجیان غریق با توجه به مهمانپذیر بودن استان و اهمیت فراوان ارائه خدمات مناسب و حفظ جان هم میهنان، تأمین اعتبار لازم در این رابطه در کمیته‌های برنامه‌ریزی شهرستان‌ها و لزوم پرداخت به موقع و تسویه حقوق آنان تا پایان شهریور ماه از الویت بالایی برخوردار است.

Share